תושבי ב"ש נגד מתווה הרכבת הקלה: "לא תשרת את כולם!"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('5d2bb9e9-bba3-4a19-abf2-a138b92a97af','/dyncontent/2024/7/15/b9eb63bb-9f9d-411a-9804-4b7d67baf183.jpg',17855,'טכנולוגית 0724 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('5d2bb9e9-bba3-4a19-abf2-a138b92a97af','/dyncontent/2024/7/17/ea3e6bd9-d934-4147-aa77-d71c490986c6.jpg',18176,'פובלציס 0724 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('5d2bb9e9-bba3-4a19-abf2-a138b92a97af','/dyncontent/2024/7/11/b2b5cc62-3bba-4c96-a65f-89a4b02c5397.jpg',16450,'קמפאי 0724 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

לאחר שבשבוע שעבר הוכרז מתווה הרכבת הקלה לקריית המודיעין בדרום, הביעו תושבי ב"ש התנגדות עזה למתווה הנוכחי שלטענתם לא ישרת חלק ניכר מתושבי העיר

צילום ארכיון באר שבע נט

לאחר שהוועדה לתשתיות לאומיות שבמינהל התכנון החליטה ביום שני (14.8) בשבוע שעבר על קידום התוכנית לתוואי הרכבת הקלה בבאר שבע, הביעו מספר תושבי העיר התנגדות למתווה הרכבת הקלה, כאשר טענתם העיקרית היא שהרכבת במתווה הנוכחי לא תשרת חלק גדול מאוכלוסיית באר שבע.

כזכור, הוועדה לתשתיות לאומיות שבמנהל התכנון החליטה בשבוע שעבר (שני) על קידום התוכנית לתוואי הרכבת הקלה בבאר שבע. הקו החדש צפוי לשרת את המוקדים המרכזיים בעיר, את תחנות רכבת ישראל, מוקדי ביקוש לאורך כביש 60 ואת קריית המודיעין החדשה שהולכת ומוקמת בליקית.

אורכו של תוואי הרכבת הקלה החדש צפוי לעמוד על כ-25 ק"מ ויחל בדרום מרכז העסקים הראשי של באר שבע, יעבור דרך רחוב חיים יחיל שבמרכז העיר (גובל בתחנת האוטובוסים המרכזית) וכן יעבור בתחנת רכבת מרכז ובקריית הממשלה.

בנוסף, ימשיך הקו לאורך שדרות רגר, בו יש מוקדים עירוניים משמעותיים כגון העירייה, אולמות התרבות והמרכז הרפואי סורוקה, משם יפנה לשדרות בן-גוריון, בין קמפוס אוניברסיטת בן-גוריון וסורוקה, שם ישיק לתחנת רכבת צפון המשרתת גם את קריית התקשוב החדשה. משם יתחבר לדרך אליהו נאווי, מחלף חטיבת הנגב והיציאה מהעיר לכביש 60.

בתוך העיר יושלם תוואי טבעתי על ידי קישור רח' חיים יחיל דרך רח' גרשפלד לדרך אליהו נאווי, שישמש ציר תחבורה מרכזי ב'מתחם 8'. במקטע שמחוץ לעיר, תיסע הרכבת לאורך כביש 60 עד לקריית המודיעין, משם תשיק למסילת גורל והישוב לקיה ותמשיך עד למעבר מיתר.

לא בטוביהו כן בעומר. שימוש לפי סעיף 27 א בחוק זכויות היוצרים

בקבוצת פייסבוק שפתחו מספר תושבים כנגד המתווה המתוכנן של הרכבת הקלה נכתב: "בשבוע שעבר הוועדה לתשתיות לאומיות החליטה לקדם קו רכבת קלה הזוי וחסר כל היגיון תחבורתי מבאר שבע אל קריית המודיעין ומיתר. הרכבת הקלה צפוייה להיכנס אל העיר באר שבע מכיוון מזרח, לעשות סיבוב קצר בלב ליבה של העיר ולחזור בחזרה על עקבותיה תוך שהיא מגבירה את עומסי התנועה בצירים המרכזיים ביותר של העיר ואינה משרתת כמעט בכלל את התושבים.

בעוד שההיגיון אומר שרכבת שנכנסת לעיר מכיוון מזרח חייבת לחצות את העיר עד לנקודה המערבית ביותר בכדי שתוכל לשרת בצורה יעילה את תושבי העיר, הרכבת הקלה הזו שמה במרכז את קריית המודיעין ואת היישובים הקטנים - עומר, מיתר וכרמית בעוד שהיא מתעלמת לחלוטין מאוכלוסייה של 250,000 תושבי באר שבע.תושבי באר שבע חייבים לעשות הכל בכדי למנוע את הקמת קו הרכבת הקלה בתוואי הנוכחי שאינו צפוי לשרת אותם!".

לא בטוביהו כן במיתר. שימוש לפי סעיף 27 א בחוק זכויות היוצרים

בקבוצה מפרטים חבריה באמצעות שימוש במספר דוגמאות אודות האבסורד הקיומי שלפיו הרכבת לא תשרת רבים מתושבי ב"ש אך כן יישובים קטנים: "בשדרה שבה ממוקמים מגדלי מגורים ומתכוננים פרוייקטים של התחדשות עירונית(מגדלי רמב"ם- שדרות טוביהו) - לא תיבנה תחנת רכבת קלה. תחנת רכבת קלה כן תיבנה בקצה יישוב וילות דליל באוכלוסייה (עומר).

בשדרות טוביהו שכונה א'- אזור שמיועד להתחדשות עירונית באמצעות פינוי בינוי והקמת מגדלים בני 30 קומות עם שטחי מסחר בקומת הרחוב - תחנת רכבת קלה לא תיבנה שם. במיתר דרום כן תיבנה תחנת רכבת קלה.

בשדרות טוביהו / רחוב הצבי מתוכנן פרויקט פינוי בינוי עצום בגודלו של 2842 דירות חדשות, מסחר ומשרדים בשטח של 65 דונם! ברחוב אחד קטן בעיר באר שבע עתידים להתגורר יותר תושבים משמתגוררים ביישובים עומר או מיתר.

בעומר ומיתר מתוכננים להיבנות תחנות רכבת קלות שיסיעו את התושבים אל מרכז העיר באר שבע. בשדרות טוביהו לא תיבנה אף לא תחנת רכבת קלה אחת ו-80,000 התושבים יאלצו לעמוד בפקקים ללא חלופה תחבורתית".

לא בטוביהו הצבי כן במיתר. שימוש לפי סעיף 27 א בחוק זכויות היוצרים

בקבוצה מדגישים כי שדרות טוביהו הינה שדרה מרכזית בעיר באר שבע, אשר ממוקמים בסמוך אליה מתחמים רבים המשרתים לא רק את תושבי העיר באר שבע, אלא גם את תושבי המטרופולין כולו. על כן, חיבור שדרות טוביהו אל מסילת הרכבת הקלה תאפשר הגעה נוחה אל המתחמים הללו ותאפשר לנכנסים אל העיר באר שבע ממערב לעלות על הרכבת הקלה בכניסה לעיר ולהגיע לכל מרכז העיר באר שבע בצורה מהירה ויעילה.

מתחמים בסמוך לרכבת הקלה. שימוש לפי סעיף 27 א בחוק זכויות היוצריםאז מה המשמעות של הקמת הרכבת הקלה "מיתר-באר שבע" במתכונתה הנוכחית? בקבוצת המתנגדים טוענים: "הרכבת תעלה 8 מיליארד ש"ח, לא תיכנס לשכונות העיר באר שבע וכמעט ולא תשרת את תושבי העיר. לקו הנוכחי פוטנציאל ל-60,000 משתמשים בלבד (עומר, מיתר, קריית המודיעין, והישובים הבדואים) שרק יגביר את עומסי התנועה בכבישי העיר באר שבע בעוד בב"ש יהיה ביקוש נמוך לקו עקב אוכלוסייה דלילה המתגוררת לאורך רוב תוואי הקו ומיעוט קטן של תושבים המתגוררים במרחק הליכה סביר מתחנות הרכבת הקלה. כמו כן הקמת מערך של רכבות קלות בתחומי העיר באר שבע יידחה בעשר שנים".

אז מהי החלופה שמציעים בקבוצת תושבי העיר באר שבע: קו "כלניות-קריית המודיעין" שלטענתם עלותו תהיה זהה- 8 מיליארד ₪, יכלול סלילת מסילת רכבת קלה אל קריית המודיעין והיישוב עומר, ביטול מסילת הרכבת הקלה ליישוב מיתר שעלות סלילתה יקרה עקב צורך בהקמת גשרים מעל כביש 6 ו-31, יוסיף לקו הרכבת 80,000 תושבים נוספים המתגוררים בסמיכות לשדרות טוביהו ושכונת נווה מנחם שיתווספו לתוואי הרכבת הקלה (לעומת 9000 תושבי מיתר בלבד). בקו כזה טוענים בקבוצה, עשרות אלפים מתושבי באר שבע יוכלו להגיע אל תחנות הרכבת הקלה בזמן של עד 7 דקות הליכה, לעומת עשרות בודדות מתושבי מיתר. בקו הזה יהיו רכבות ישירות מהשכונות המערביות של העיר באר שבע אל מוקדי המסחר והתעסוקה ולהפך ויווצר פוטנציאל להפחתת עומסי התנועה בציר שדרות טוביהו".כלניות קריית המודיעין. שימוש לפי סעיף 27 א בחוק זכויות היוצרים

כמו כן הציעו חלופה נוספת לקו "מיתר ב"ש"- חלופת הקו האדום והקו הכחול: עלות 8 מיליארד ש"ח, פוטנציאל ל-250,000 משתמשים תושבי העיר + עשרות אלפי משתמשים תושבי חוץ, רכבות ישירות משכונות העיר באר שבע אל מוקדי המסחר והתעסוקה ולהפך, פוטנציאל להפחתת עומסי תנועה ב-4 צירים מרכזיים בעיר וביקוש גבוה בזכות אוכלוסייה גדולה המתגוררת במרחק הליכה קצר מתחנות הרכבת הקלה.חלופת הקו האדום והכחול. שימוש לפי סעיף 27 בחוק זכויות היוצריםכמו כן הביעו התנגדות בקבוצה לרכבת קלה בטענה שישנה עדיפות לרכבת כבדה שכן לטענתם רכבת קלה "מיתר-באר שבע" תעלה 8 מיליארד ש"ח , תדרוש החלפת רכבות מסורבלת עקב הצורך לצאת אל מחוץ לתחנת הרכבת "באר שבע צפון". כמו כן בעוד זמן נסיעה מתחנת ״באר שבע צפון״ לקריית המודיעין ברכבת הקלה יארך 15 דקות והיא תכלול קיבולת נמוכה של 500 נוסעים בלבד בכל רכבת לעומת 1000-2000 נוסעים ברכבת כבדה. החלופה שמציעים בקבוצה רכבת כבדה "באר שבע-גורל-קריית המודיעין": עלות 3 מיליארד ₪, זמן נסיעה מתחנת ״באר שבע צפון״ לקריית המודיעין ברכבת הכבדה 11 דקות, החלפת רציף בלבד - אין צורך לצאת מתחנת הרכבת "באר שבע צפון", רכבות ישירות מבאר שבע אל קריית המודיעין (באמצעות הקמת קשת מסילתית במחלף גורל עבור רכבות מכיוון דרום) וקיבולת של 1000-2000 נוסעים בכל רכבת.

באר שבע מיתר. שימוש לפי סעיף 27 א בחוק זכויות היוצרים

רכבת כבדה במקום קלה. שימוש לפי סעיף 27 א בחוק זכויות היוצרים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d142a177-7631-4277-9d25-780181dceffc','/dyncontent/2024/6/16/e32ea0a1-9e0d-4e36-8310-cfefc8352610.jpg',18051,'באר שבע נט בוואטסאפ - הצטרפו עכשיו לעדכונים הכי חמים!',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('d142a177-7631-4277-9d25-780181dceffc','/dyncontent/2024/7/21/5705e8eb-b461-435d-b36d-e5b92e79d454.jpg',18204,'כיוונים 0724 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('d142a177-7631-4277-9d25-780181dceffc','/dyncontent/2024/7/17/ea3e6bd9-d934-4147-aa77-d71c490986c6.jpg',18176,'פובלציס 0724 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה