המרדף אחרי הלייקים

המהלך נועד להפחית את חשיבות הלייקים לטובת איכות התוכן כך שהחברים של  יתמקדו בתמונות והסרטונים ששתפנו במקום בכמות הלייקים, מה שיפחית את עוצמת הפרובוקציות של הגולשים.

היום חלק גדול מהגולשים מעלים רק תמונות שעשויות לגרוף לייקים שמחזקים את הדימוי החברתי שלהם.

הניסוי אמור להפחית את הלחץ של כמה לייקים כל פוסט מקבל, כך שתוכלו לשתף את הדברים שאתם אוהבים ולא להישפט בתחרות פופולריות.

בשלב הזה הניסוי נערך כעת ב-7 מדינות שונות: קנדה, אירלנד, איטליה, יפן, ברזיל, אוסטרליה וניו זילנד. במידה והחברה תגדיר את המהלך כהצלחה, סביר להניח שהוא יתרחב גם לשאר העולם - כולל בישראל.

באינסטגרם אף הודיעו עוד כי הם עיצבו מחדש את עמודי הפרופיל, כך שספירת העוקבים תהיה פחות בולטת - אך בעל החשבון עדיין יוכל לראות כמה לייקים או צפיות משכו התמונות שלו אם ייכנס לפוסט הספציפי, והאלגוריתם של הפיד עצמו עדיין יושפע מכמות הצפיות והלייקים שקיבלו הפוסטים השונים.

מנהל אינסטגרם אדם מוסרי הגיב:

"מטרת העיצוב החדש היא "לייצר סביבה דחוסה פחות שבה אנשים מרגישים בנוח להביע את עצמם... אנחנו שומעים כל הזמן עד כמה אנשים מודאגים מכמות הצפיות שהם מקבלים"

ייתכן שאינסטגרם תרחיב את הסתרת הצפיות והלייקים גם לסטורי והיא לא שוללת הסרה מוחלטת של אלמנטים אלה מהאפליקציה בעתיד.

מהפכה אמיתית:

אין ספק שמדובר על מהלך יוצא דופן בשביל אפליקציה שבשליטת פייסבוק, ענקית הרשת החברתית, שבנתה את המודל העסקי שלה סביב עידוד אינטראקציה רבה ואורגנית ככל הניתן בין משתמשים.
את כפתורי הלייק והצפיות שיכללה פייסבוק לאורך השנים כמעט לכדי אומנות, עד כדי כך שתהליך פיתוח סוגים שונים של אינטראקציות - לייק, לב, סמיילי מחייך, מופתע או עצוב - הם מושא למחמאות, מחאות (כפתור הדיסלייק הנחשק), כתבות ומחקרים ודחף בלתי נשלט לקבלת פיידבק מהגולשים רב ככל האפשר.