"ההבדל בין חיים למוות": כמה נהגים נתפסו ברכב כשנסעו או הסיעו ללא חגורת בטיחות בבאר שבע?

$(function(){setImageBanner('1ee53d92-9400-4a0b-a590-7d8b0b39a57f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בבאר שבע נרשמה עליה של 84% בכמות הדוחות לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות בהשוואה לשנה 2020

מעל 52 אלף דוחות בגין אי חגירת חגורת בטיחות רשמו שוטרי משטרת ישראל בשנת 2021, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני המשטרה. בהשוואה לנתוני שנת 2020 מדובר בעליה של כ-12% במספר הדוחות כאשר באותה שנה נרשמו כ-46 אלף דוחות.

ומה לגבי באר שבע? בשנת 2021 נרשמו בעיר 1,335 דוחות לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות. מדובר בעליה של 84% בכמות הדוחות בהשוואה לשנת 2020 שבמהלכה נרשמו בעיר 726 דוחות.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2021 נהרגו 29 אנשים שלא חגרו חגורת בטיחות/לא השתמשו באמצעי בטיחות לעומת שנת 2020  שנהרגו 24 בני אדם. מדובר בעליה של 20% במספר הרוגים.

קרדיט - אור ירוק

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חגורת הבטיחות הוכחה כאביזר שבמקרים רבים יכול לעשות את ההבדל בין חיים למוות. חגורת הבטיחות הוא אביזר בטיחות חובה שבלעדיו לא נוסעים ולמרות זאת אנחנו עדים מדי שנה לכך שנוסעים רבים עדיין לא חוגרים בנסיעה, מסכנים את עצמם ואת יתר הנוסעים ברכב"

"בהיעדר נראות משטרתית מספקת בכבישים נהגים רבים פשוט לא מפחדים להיתפס על ידי המשטרה ומסכנים את עצמם את שאר נוסעי הרכב הוספת ניידות משטרה והגברת הנראות שלהן בכבישים תסייע בהרתעת נהגים שלא חוגרים חגורת בטיחות, או מסיעים נוסעים שאינם חגורים. רק תוספת של ניידות ושוטרים יגבירו את ההרתעה וכך ניתן יהיה לצמצם את התופעה שגובה את חייהם של רבים מדי שנה", הוסיף עו"ד יעקב.

 

עשר הערים שבהן חולקו הכי הרבה דוחות בשנת 2021:

 

שם העיר

דוחות שחולקו בשנת 2021

1

ירושלים

4,893

2

רהט

1,888

3

טבריה

1,464

4

באר שבע

1,335

5

מודיעין

1,302

6

נצרת

1,268

7

אילת

1,263

8

אשקלון

1,246

9

טירה

1,212

10

טמרה

1,140

 

חגורות בטיחות מהוות אמצעי יעיל ביותר במניעת מקרי מוות ופציעות קטלניות במקרה של תאונות דרכים. על אף יעילותן המוכחת, ועל אף שחגירתן מחויבת בחוק, שיעורי החגירה של נהגים ונוסעים עדיין לוקים בחסר. הסכנה באי חגירה היא שכאשר הרכב מתנגש בעוצמה בעצם כלשהו, הנהג (או הנוסע) הלא חגור יוטח בעוצמה אל הדפנות הפנימיות של הרכב, או שייזרק בעוצמה דרך שמשת הרכב. כאשר ברכב יש יותר מנוסע אחד לא חגור, קיימת סכנת התנגשות של הנוסעים זה בזה, בנוסף להתנגשות בחלקי הרכב.

ההתנגשות מתרחשת בין הרכב לבין עצם אחר; לאחר מכן גופו של הנהג או הנוסע מתנגש בפנים הרכב; ולבסוף האברים הפנימיים מתנגשים בדפנות הפנימיים של הגוף (ריאות בכלוב הצלעות, רקמת המוח בגולגולת). מטרתן של  חגורות הבטיחות היא הפחתה הדרגתית של הכוח הפועל על הגוף.

קרדיט - אור ירוק

מאפייני בטיחות חשובים אחרים כגון כריות אויר עובדים כפי שתוכננו רק אם הנוסעים חגורים. חגורות בטיחות מפחיתות פציעות במקרה של תאונה, ויחד עם כריות אויר מיועדות בעיקר להגן על הנוסעים במקרה של תאונה חזיתית. במקרה של פגיעת צד והתהפכות, חגורות בטיחות בעיקר מונעות מהנוסעים להיזרק החוצה מהרכב או בתוכו ובכך מגדילות משמעותית את סיכויי ההישרדות שלהם.

על פי ארגוני הבטיחות המובילים בעולם, חגורת בטיחות מפחיתה את הסיכון למוות בקרב נהגים ויושבי המושב הקדמי ב -45%-50%, ואת הסיכון למוות ופציעות חמורות בקרב יושבי המושב האחורי ב-25%. השימוש בהתקן ריסון לילדים יכול להוביל להורדה של 60% במקרי מוות.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b7be96f9-6e63-4253-b6ab-6bc71fc17169','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה