מגדירים מחדש את החינוך עם "החממה"

setImageBanner('c7c3c2e5-9925-455f-8199-2d6448a98514','/dyncontent/2020/5/6/b5df0947-70f5-4445-a238-66a24d249916.gif',10622,'',525,78,false,33969);

החממה היא בית הספר היחידי בעולם ובהיסטוריה שנבנה ונפתח על ידי קהילה של מאות אנשי חינוך, תוך שבועיים, וכל זאת בלי לפגוש אחד את השני, ואת התלמידים. בחממה הלמידה מרחוק מתקיימת על בסיס אתגר וסקרנות ולא על בסיס תחומי ידע: "זו יכולה להיות החוויה הכי מעניינת ומשמעותית שיעברו התלמידים"

ביום ראשון הקרוב יושק בפעם השלישית מסלול בית הספר "החממה" שנפתח לפני פחות משבועיים. מדובר בארגון חינוכי חדש המאפשר למידה מרחוק על בסיס אתגר וסקרנות ולא על בסיס תחומי ידע או קבוצות גיל. את הפרויקט הקימו כ- 300 מתנדבים אנשי חינוך, הורים ותלמידים מתוך רצון לתת פתרון איכותי ללמידה מרחוק בימי הקורונה. במודל בני הנוער מעלים בעיות שמטרידות אותם במהלך השבוע בפלטפורמה הדיגיטלית ונכנסים לתהליך לימוד עם בני נוער נוספים בליווי של מנחה מנוסה שעובר הכשרה ייחודית. המטרה של הפרויקט: עד יום העצמאות לתת מענה ל100,000 תלמידים ברחבי הארץ.

אז מה זה החממה? מדובר בבית הספר היחידי בעולם ובהיסטוריה שנבנה ונפתח על ידי קהילה של מאות אנשי חינוך, תוך שבועיים, וכל זאת בלי לפגוש אחד את השני, ואת התלמידים. בחממה מופיעות כל הסדרויות החינוכית המקובלות, מהמנחים שמלווים את התוכן, המלווים שדואגים לרווחה הרגשית של התלמידים, קהילה, ארגון הורים, פלטפורמה טכנולוגית, סדירויות של מישוב, הערכה וקרדיטציה. הפדגוגיה המאפשרת של החממה מושפעת מתכניות למידה מבוססות אתגרים, שהן הקצה המתקדם ביותר בחינוך העכשווי.

בית הספר "החממה". קרדיט ענבל גזית

setImageBanner('f0c86362-2445-40a9-9048-390405bfa091','/dyncontent/2020/5/6/b5df0947-70f5-4445-a238-66a24d249916.gif',10622,'',510,80,false,33970);

לטענת מקימי "החממה", למידה מרחוק, כפי שהגדיר אותה משרד החינוך, לא מצליחה לרתום את התלמידים בבית לפעולה חינוכית משמעותית. לכן, מאז סגירת בתי הספר פעלו אנשי חינוך, הורים ותלמידים, מכל הארץ, בכל סוגי התפקידים, מבכיר ועד זוטר, על הקמה של מודל חינוכי חדש שנולד מהצורך שנולד כשמערכת החינוך השאירה את השטח יתום. ההבדל בין החממה לבית הספר רגיל הוא פשוט, מסביר ל'באר שבע נט' דניאל וייל, ממקימי הפרויקט: "בחממה התלמידים בוחרים להגיע, לא מכריחים אותם. הם בוחרים ללמוד, לומדים דרך אתגרים ומתוך סקרנות ומתפתחים. בכל שבוע יש לנו מחזור חדש שנפתח. 50 תלמידים סיימו את המחזור השני, בשבוע הבא יהיו 500 תלמידים ולאחר מכן גם 5,000".

במודל החממה, לומדים על בסיס אתגרים ולא על בסיס תחומי ידע. בני נוער מעלים בעיות שמטרידות אותם במהלך השבוע בפלטפורמה הדיגיטלית ונכנסים לתהליך לימוד עם בני נוער נוספים בליווי של מנחה מנוסה שעובר הכשרה ייחודית.  במהלך זמן מוגדר, מגבשים הלומדים פתרונות ומציגים אותם לקהילה. כך למשל בתחילתו של המסלול, פיתחו התלמידים אפליקציה לתגמול על מטלות בית, פלטפורמת למידה של לומדים אל עצמם, מאגר מידע מפיג שעמום, איך שומרים על קשר חברי מרחוק, איך עוזרים לקשישים עם טכנולוגיה, איך אפשר כבר לצמצם את זמן המסך ועוד. "התגובות גם של בני הנוער וגם של ההורים מאוד טובות, בהתחלה לוקח להם זמן להבין מה זה ואיך זה נראה ועובד. אבל ברגע שהם מבינים אפשר לראות שזה חשוב להם ומעניין אותם, הם עובדים על זה כל היום וכל הלילה ומשקיעים מעצמם", מוסיף וייל.

מה היית רוצה להגיד לבני הנוער שנמצאים עכשיו בבית?

"אני מזמין את כולם להצטרף לחממה, זה ללא עלות וכל אחד יכול להצטרף. זו יכולה להיות החוויה הכי מעניינת ומשמעותית שתעשו בחיים. יש לנו מישהו בן 14 שנמצא בצוות ההקמה שלנו, הוא תכנן וחשב יחד איתנו איך להקים את בית הספר שהוא וילדים אחרים היו רוצים ללמוד בו".

 

רוצים להצטרף ולקחת חלק? פרטים נוספים באתר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



setImageBanner('df0d8667-d5dc-4fe1-a176-ebc67a038266','/dyncontent/2020/5/6/b5df0947-70f5-4445-a238-66a24d249916.gif',10622,'',525,78,false,33971);
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה