הכירו את כוכב הלינקדאין המקומי, שמסייע לצעירים להגשים את חלום ההייטק

$(function(){setImageBanner('647fb045-910a-4cf2-8635-c71d9a5ec45f','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

לאחר שסיים את לימודי התואר בהנדסת תוכנה ב-SCE והתקבל לחברת התוכנה הבינלאומית WIX, ולדיס מרקין החליט לשתף צעירים בידע שלו ולעזור להם להגיע לקריירה זוהרת בהייטק

ולדיס מרקין. קרדיט - פלורין קלין

נראה כי עולם ההייטק הוא חלומם של ישראלים רבים. אם כיום מכינים ילדים להייטק כבר בבתי הספר על ידי לימוד תוכנות ושפות תכנות, עבור אחרים העולם הנחשק הזה נראה כמו חלום רחוק וכמעט בלתי ניתן להשגה. כזה הוא סיפורו של ולדיס מרקין, שהפך מנער עם תעודת בגרות חלקית ושתי יחידות מתמטיקה למצטיין מחזור בלימודי הנדסת תוכנה ולמומחה לינקדאין בתחום ההייטק, הודות למוטיבציה, כוח רצון ותמיכה עוטפת שקיבל במהלך לימודיו. מרקין, בוגר SCE המכללה האקדמית להנדסה על שם סמי שמעון מקמפוס באר שבע, יכול להוות השראה לרבים.

ולדיס בן ה-32 משדרות, מספר: "עד לפני 6 שנים, כשהתחלתי את לימודיי בתואר להנדסת תוכנה, לא הייתי חשוף לעולם האקדמיה, לא בקרב החברים ולא במשפחה. אין לי תעודת בגרות מלאה וגם לא 12 שנות לימודים. למזלי הרב, ב-SCE אפשרו לי ללמוד במכינה - שם נדרשתי להתחיל מחדש ולהוכיח את עצמי כדי להמשיך בלימודי התואר". את המכינה סיים בהצטיינות, וכך גם את התואר. פרויקט הגמר שלו הוכתר כפרויקט המצטיין של המחזור.

כך ולדיס משחזר את בחירתו במסלול הלימודים. "עד גיל 18 למדתי בפנימיית וינגייט לספורטאים מצטיינים. שיחקתי כדורעף מקצועי בנבחרת ישראל לנוער ואחרי הצבא התחלתי לשחק בליגת העל במשך שנתיים. למרות אהבתי הגדולה לספורט הבנתי שאינני יכול עוד להתקדם ולהרוויח כשחקן כדורעף. בחיפוש אחר חיבור חדש, נזכרתי שכילד העברתי שעות מול המחשב בתור אסקפיזם, לאור העובדה שלא היה לנו בשדרות הרבה אפשרויות תעסוקה כילדים. אהבתי להיכנס לדברים שונים, לפתוח את המחשב שלי ולשנות בו דברים. כך הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות. הקדשתי את מרבית הזמן לעבוד ולחסוך כסף עבור הלימודים. את שארית הזמן הפנוי שהיה לי השקעתי במחקר עצמאי ולמידה של כל מה שניתן היה ללמוד חינם על הנדסת תוכנה. רציתי להגיע מוכן ללימודים, ולהבין לאיזה כיוון אשאף להתקדם בשוק התעסוקה".

ולדיס מרקין בקבלת התארים. קרדיט - צילום פרטי

העניין הכלכלי לא היה פשוט עבור מרקין. לאחר שקיבל את ההחלטה ללכת ללמוד הנדסת תוכנה, הוא עבד במפעלים ובניקיון בתים, לקח הלוואות ונכנס לחובות. במהלך שנה ב' בתואר הוא הגיע למצב כלכלי קשה ביותר, בעקבותיו החליט להפסיק את הלימודים לשנה ולעבוד כדי להחזיר חובותיו. למרות החלטתו, בדיקנאט הסטודנטים של SCE לא הסכימו לוותר עליו ונלחמו על מנת להשאיר אותו בלימודים. ולדיס מספר, כי צוות הדיקנאט סייע לו לקבל שתי מלגות שבזכותן הצליח להישאר בלימודים וכאמור לסיים אותם בהצטיינות. "המכללה נתנה לי מעטפת ענקית - הם עזרו לי ברגע שהייתי הכי צריך ודחפו אותי להצליח. לא רק נתנו לי את האפשרות להתחיל, אלא גם העניקו לי תמיכה אדירה לאורך הדרך".

פוסטים ויראליים

העזרה הרבה שקיבל ולדיס לאורך הדרך הביאה אותה לידי החלטה, שגם הוא יקדיש מזמנו על מנת לסייע לאחרים שמתקשים להתברג בתעשייה. ולדיס חקר את רשת הלינקדאין והפך את הפרופיל המקצועי שלו, לכזה המעורר השראה בקרב בוגרי התואר וצעירים רבים הנושאים את עיניהם לעבר הקריירה הנוצצת. "אני עושה את זה בשביל לעזור ולייצר מוטיבציה ולתת מהניסיון והידע שלי עבור אנשים מבולבלים בדיוק כמו שאני הייתי. זו תחושה שממלאת אותי. אני גם מאמין שזו דרך נהדרת לייצר נטוורקינג עם עובדים שבעתיד יתקדמו לתפקידי מפתח. כבר הצלחתי להכניס לתעשייה כמה בוגרים בתפקידים שונים בהייטק".

בעמוד הלינקדאין שלו התחיל ולדיס בכתיבת פוסטים על טכנולוגיה, אבל גם חלקים מסיפורו האישי. "כתבתי על איך זימנו אותי לראיון עבודה בזמן ששפשפתי אסלה, וזה תפס תאוצה. הבנתי שאנשים צריכים את המוטיבציה הזו ולהבין שאיתם הכול בסדר. מאז שיתפתי פוסטים על כמה שנכשלתי והצלחתי וזה נוגע באנשים".

היום, כשנה וחצי לאחר סיום התואר, ולדיס מרקין הוא Infrastructure Software Engineer בחברת התוכנה הישראלית Wix, אשר שווה כ-4 מיליארד דולר. "אני שייך לקבוצה שמפתחת כלים למהנדסים של Wix, כדי שאותם מהנדסים יוכלו לפתח בצורה יעילה, נוחה ומהירה יותר". בנוסף, הוא ממשיך לייעץ לבוגרים וסטודנטים ומעביר הרצאות על לינקדאין ובניית קורות חיים. תוכלו לפגוש את ולדיס ביום שלישי, 13.12, בקמפוס באר שבע של SCE – זאת במסגרת שבוע פתוח שהמכללה מקיימת התאריכים 11-16.12. "אני חושב על איך לעזור ולחשוף את הסטודנטים כבר בהתחלה לתעשייה כדי שיצאו מהאקדמיה מועמדים ראויים שמכירים את התעשייה, יוצרים קשרים ובעלי פרופילים מקצועיים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c3e562de-6f98-454b-8f1d-e0476cd2f5bf','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה