"הרעיון המרכזי לייצר שינוי חינוכי אמיתי"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('e853c074-2d40-43ce-be7e-aed515875e3f','/dyncontent/2024/11/6/254bd038-88a9-40b2-a1b6-279fd196209f.jpg',18667,'צרפתי אייטם כתבה 2',525,78,true,33969,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e853c074-2d40-43ce-be7e-aed515875e3f','/dyncontent/2024/11/4/aecd05a0-16c9-4fec-aca7-e7d716289eef.jpg',18646,'גם וגן אייטם כתבה ',525,78,true,33969,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e853c074-2d40-43ce-be7e-aed515875e3f','/dyncontent/2024/11/3/3700b707-4cc7-4fe9-b095-b1a84375c5f3.jpg',18606,'משען 1124 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7]]);})

תוכנית חדשה להסבת אקדמאים להוראה תוך שנת הכשרה אחת בלבד יצאה לדרך במכללת קיי. ראש התוכנית: "הרעיון המרכזי הוא לא להכשיר מורים ללמד רק מתמטיקה או היסטוריה, אלא שיהיו בעלי זיקה ותחושת חיבור חזקה למקום בו הם מלמדים על מנת לייצר שינוי חינוכי אמיתי"

עושים שינוי חינוכי בדרום: 54 סטודנטים חדשים יפתחו את שנת הלימודים הקרובה באקדמיה בתוכנית החדשה "תמורות" להסבת אקדמאים במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע, כאשר מדובר במספר כפול מהנרשמים לתוכנית בשנה שעברה. התוכנית היא פרי שיתוף פעולה בין משרד החינוך, מכללת קיי ושמונה רשויות בנגב: מצפה רמון, רמת נגב, בני שמעון, מרחבים, ערד, ירוחם, אשכול וערבה תיכונה.

תוכנית 'תמורות' נוצרה כדי לתת מענה למצוקת מספרי המורים בנגב. לתוכנית מתקבלים אקדמאיים בעלי תואר ראשון לפחות שבעזרת הכשרה משמעותית ומרוכזת בת שנה, מיועדים להיכנס להשתלב במערכת החינוך בנגב, ולכן היא מתמקדת בחינוך מבוסס מקום, כלומר בידע על הרשות הספציפית בנגב. 

צילום באדיבות מכללת קיי

ראש תוכנית תמורות במכללת קיי ד"ר דפנה גרנית דגני מסבירה כי "הרעיון המרכזי והייחודי בתוכנית 'תמורות' הוא שהמורים החדשים לא רק יוכשרו בתחומי דעת דוגמת מתמטיקה, אנגלית או היסטוריה, אלא, יהיו גם מומחים ובעלי זיקה ותחושת שייכות למקום בו הם עובדים תוך רצון להוביל לשינוי חינוכי משמעותי ברשות בה הם מלמדים. לתפיסתנו חינוך מבוסס מקום כולל למידה על המקום, למידה פיזית במקום וכמובן למידה או הוראה למען המקום. הקורס המרכזי ביותר בהכשרה שלנו נקרא 'מתמורה לתרומה', והוא כולל תהליך אישי של שינוי והסבה להוראה ומשם העמקה והובלת הפקה, יוזמה אקטיביסטית למען התלמידים, מורים, תושבים, אוכלוסייה ייחודית ברשות". 

אז כיצד עושים למידה מבוססת מקום בעידן הקורונה?

"זהו בהחלט אתגר גדול. רוב הלמידה החווייתית כוללת סיורים והיכרות בלתי אמצעית עם השדה החינוכי תתרחש השנה הזום. אנו יוצרים מפגשים משמעותיים עם אנשי חינוך, תלמידים, מורים, מנהלים, חוקרים ולומדים על האתגרים והפתרונות היצירתיים שהם מוצאים בימים אלו. אנו בקשר אמיץ עם ראשי מנהל החינוך שזכו לאוטונומיה רחבה יותר בימים אלו ובידיהם רעיונות לצד צרכים שונים. אנו מנסים לייצר הפקות ומיזמים שיענו על הצרכים החדשים של השטח". 

"רוב הסטודנטים שלנו מגיעים מישובים מרוחקים, בין 45 דקות לשעתיים נסיעה לבאר שבע ודווקא הלימודים בזום מתאימים להם. הסברנו את החשיבות של הכנה מקדימה לשנת הלימודים- מחשב תקין עם מצלמה ומיקרופון, סביבת לימודים נוחה, פניות של ילדים או מרחב לימודי וריכזנו את מערכת הלימודים ליומיים בלבד. השנה הסטודנטים ירוויחו התנסות בניהול זמן נכון , בתמיכה של קבוצת השווים וסגל המרצים". 

ראש התכנית ד"ר דפנה גרנית | צילום: טלי נחשון דג

פרופ' לאה קוזמינסקי, נשיאת מכללת קיי: "מלבד תפקידנו להכשיר מורים מקצועיים ואכפתיים, מכללת קיי דוגלת בשוויון הזדמנויות ולכן חשוב לנו להכשיר מורים איכותיים ליישובי הדרום והנגב אשר יקדמו את החינוך בדרום הארץ ובנגב ויפעלו למען צמצום פערים מבוססי מקום או מגזר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8d4cab56-7f18-449f-868c-7b3f7b34415f','/dyncontent/2024/11/3/3700b707-4cc7-4fe9-b095-b1a84375c5f3.jpg',18606,'משען 1124 אייטם',525,78,true,33971,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('8d4cab56-7f18-449f-868c-7b3f7b34415f','/dyncontent/2024/11/3/ac81ec96-25dd-4f87-aa99-8d29304535b3.jpg',18614,'קותאי 1124 אייטם',525,78,true,33971,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה