הקורס ההפוך של המרצה לתקשורת

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('fb12acd4-29ff-4bf0-b491-eed446c8abb9','/dyncontent/2024/11/3/3700b707-4cc7-4fe9-b095-b1a84375c5f3.jpg',18606,'משען 1124 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('fb12acd4-29ff-4bf0-b491-eed446c8abb9','/dyncontent/2024/11/4/aecd05a0-16c9-4fec-aca7-e7d716289eef.jpg',18646,'גם וגן אייטם כתבה ',525,78,true,33969,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('fb12acd4-29ff-4bf0-b491-eed446c8abb9','/dyncontent/2024/11/6/254bd038-88a9-40b2-a1b6-279fd196209f.jpg',18667,'צרפתי אייטם כתבה 2',525,78,true,33969,'Image','');},15]]);})

שנת הלימודים האקדמית התחילה ופרופ' צבי רייך מהמחלקה לתקשורת באוניברסיטת בן גוריון בנגב החליט לשנות את פורמט הלמידה של הקורס המקוון שילמד: במקום הרצאות ומבחנים על תיאוריות, הסטודנטים יקראו עיתונים, ינתחו ידיעות ולבסוף יראיינו עיתונאים ומומחים מובילים מהארץ בפני חבריהם לכיתה

תארו לכם כיתה אקדמית בה סטודנט מגיע לשיעור, קורא את עיתוני הבוקר, בוחר את הידיעה המעניינת ביותר עבורו, מחפש מידע על הכתב שיצר את הידיעה ולבסוף מראיין אותו בעצמו בפני הכיתה. נשמע מופרך? כך בדיוק הולך להתנהל הקורס של פרופ' צבי רייך מהמחלקה לתקשורת באוניברסיטת בן גוריון.

מרבית הקורסים האקדמיים מתנהלים בפורמט הידוע: המרצה מכין את נושאי הלימוד מבעוד מועד, מפרסם תוכנית לימוד מפורטת לסטודנטים ובמהלך השנה מלמד לפיה. אם תשאלו את פרופ' רייך מהם נושאי הלימוד שלו בקורס השנה הוא יענה לכם את התשובה "אין לי מושג, תלוי בקצב והעניין של הסטודנטים".

אוניברסיטת בן גוריון בנגב. צילום ארכיון באר שבע נט

פרופ' רייך רואה חשיבות מכרעת דווקא בלמידה ספונטנית המתקדמת בהתאם לקצב ולעניין של הסטודנטים בשיעור. הוא מסביר: "את תחומי העניין בהם נעסוק בקורס יבחרו הסטודנטים. אני כאן כדי ללוות אותם לאורך הדרך ולסייע להם להתמקד. אם מעניין סטודנט מסוים תחום הספורט – אני אסייע לו ליצור קשר עם פרשן בכיר מעולם הספורט. אך את השאלות הוא ישאל בעצמו, ואנו בכיתה נסייע לו להגיע לשאלות הטובות והנוקבות ביותר".

במסגרת השיעור, כל סטודנט ייבחר תחום סיקור וייצור קשר עם בכיר מעולם העיתונות וכן עם מומחה מקצועי בתחום שיגיעו לכיתה ויתראיינו בנושא. הסטודנטים יחתרו לשאול את השאלות הקשות ביותר על מנת להבין לעומק את עולם התקשורת: מה הופך כתבה למוצלחת, כיצד כתב לאופנה יכול לזהות תצוגת אופנה טובה תוך דקה, איך בוחרים איזו כתבה תעניין את הקוראים ועוד.

​בדומה למרבית הקורסים, גם הקורס הזה שנקרא "לפרק את המדיה: הצצה לעולמם של מיטב הכתבים והפרשנים", יתנהל במתכונת מקוונת. אם תשאלו את פרופ' רייך, ללימודים המקוונים יש פוטנציאל אדיר: "ללימודים בזום יש יתרון אסטרטגי עבורנו. במקום לשכנע מרצים ומומחים להגיע עד אלינו, אנו יכולים להגיע עד אליהם הביתה דרך המסך. אנחנו יכולים ליצור קשר עם עיתונאים בכירים, פרשנים, כתבים ומומחים מקצוות הארץ ולקיים שיח ישיר וחווייתי בינם לבין הסטודנטים".

צילום אילוסטרציה Shutterstock

כששאלנו את פרופ' רייך מדוע ללמד בשיטה זו הוא הסביר בפשטות "כי זה יותר מאתגר ומעניין. זה דורש ממני להיות דרוך ולנתח כל מילה בשיעור, להפיק תובנות מהירות ולכוון את הסטודנטים בזמן אמת. לסטודנטים עצמם היתרון אף גדול יותר- הם לומדים את הפרקטיקה של המקצוע, זוכים למפגשים אישיים עם בכירים מעולם התקשורת ולומדים בצורה מהנה וקבוצתית".

אם חוקרים קצת את ההיסטוריה של פרופ' רייך ניתן להבין מדוע כה חשובה לו הפרקטיקה. בעברו היה עיתונאי ואף שימש כרכז הכתבים של עיתון "ידיעות אחרונות". בעברו הוא אף לימד קורס זה בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת פנסילבניה שבארה"ב, שם אירח כתבים ישראליים בפני הסטודנטים האמריקניים.​

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c7cbd8d7-5bd7-424a-a6fb-d689fdb59411','/dyncontent/2024/11/3/3700b707-4cc7-4fe9-b095-b1a84375c5f3.jpg',18606,'משען 1124 אייטם',525,78,true,33971,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('c7cbd8d7-5bd7-424a-a6fb-d689fdb59411','/dyncontent/2024/11/3/ac81ec96-25dd-4f87-aa99-8d29304535b3.jpg',18614,'קותאי 1124 אייטם',525,78,true,33971,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה