במהלך השבוע שעבר נערך במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי כנס של רשות המחקר וההערכה KEd 2020. בכנס הוצגו בפורמט של הרצאות TED, מחקרים חדשים ופורצי דרך בתחום החינוך, שעשויים להשפיע רבות על מערכת החינך של מדינת ישראל.

בכנס השתתפו נשיאת מכללת קיי, פרופ' לאה קוזמינסקי, נשיא מכללת שאנן, פרופ' יחיאל פריש, סגנית ומ"מ ראש העיר, מחזיקת תיק החינוך בעיריית באר שבע ד"ר חפצי זוהר אשר נתנה הרצאה מרתקת "מנהיגות יוצרת מציאות", ראש רשות מחקר וההערכה במכללת קיי וראש הוועדה המדעית של הכנס פרופ' מארק אפלבאום, חוקרים ואנשי חינוך משלוש אוניברסיטאות ושש מכללות שונות ברחבי הארץ. 

צילום: מכללת קיי

ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f6c6143b-c0ed-4330-b41f-7946feb66618','/dyncontent/2020/3/25/23e55180-e8c1-4bfd-80e5-e6fcb5be4f9b.jpg',10526,'',510,80,true,33970);},15],[function() {setImageBanner('f6c6143b-c0ed-4330-b41f-7946feb66618','/dyncontent/2020/3/15/c0066c06-70a5-4856-8672-cea4c249d60f.jpg',10469,'',510,80,true,33970);},15]]);

בין המחקרים הרבים שהוצגו בכנס הוצג גם מחקרן של מיכל שרייבר-דיבון ואיריס מנור-בינמיני מהמכללה האקדמית "תלפיות", העוסק בהתייחסותן של גננות חרדיות להטרדות מיניות. המחקר בדק כיצד הן מתמרנות בין הזהות החרדית שלהן, המעודדת השתקה והסתרה של נושא המיניות, אל מול זהותן המגדרית כנשים המעוניינות לטפל ולמגר את התופעה.

מחקר נוסף שהוצג בכנס עסק בנושא קריאת ספרים לפעוטות בחברה הערבית. המחקר נערך על ידי חוקרים ממכללת קיי בראשות גב' סמר אלדינה. לדברי עורכי המחקר, החברה הבדואית מתמודדת עם אתגרים רבים, ביניהם עוני, אי־שוויון מגדרי והישגים לימודיים נמוכים. קריאת ספרים לילדים תורמת להתפתחותם השפתית, הקוגניטיבית והרגשית-חברתית ועשויה לשפר את ההישגים הלימודיים. על מנת לסייע בנושא פותחה במכללת קיי תוכנית להגברת קריאת ספרים בקרב פעוטות במעונות היום בחברה הבדואית. התוכנית כוללת הכשרה של סטודנטיות במכללה לתכנון והעברה של מפגשי קריאת ספרים עם פעוטות, וכן חלוקה של ספרים איכותיים לבתי הפעוטות לקריאה עם ההורים בביתם. במהלך הכנס החוקרים הציגו ממצאים המצביעים על עלייה בתדירות קריאת ספרים לפעוטות במעונות ובבתים. כמו כן, הממצאים מאירים את הפוטנציאל לשינוי חינוכי-חברתי הטמון בשותפות אקדמיה - קהילה, הכוללת הכשרה של סטודנטיות בדואיות להשתלבות בתפקידים מובילים בתוכניות חינוכיות וחברתיות בקהילות שלהן.

ראש הוועדה המדעית של הכנס, פרופ' מארק אפלבאום, ציין כי "הכותרת שבחרנו לכנס, היא 'איזהו חכם הלומד מכל אדם' הלקוח מהמשנה. היה לנו חשוב לתת במה למגוון נושאים ותרבויות ולהעשיר את המשתתפים בכמה שיותר תחומים. הביקוש הגדול להרצאות אילץ אותנו לבחור 16 הרצאות בלבד מתוך 30 ההצעות שהוגשו. לשמחתי הצלחת הכנס הביאה להחלטה כי הכנס הבא ב2022 יהיה כנס בינלאומי ".

נשיאת מכללת קיי, פרופ' לאה קוזמינסקי הוסיפה כי "כמכללה אקדמית לחינוך יש לנו זכות וחובה לעסוק בהכשרת מורים איכותית ולחקור את מגוון ההיבטים הקשורים בחינוך. למחקר בתחום החינוך ישנה חשיבות רבה גם בשל כך שהשלכותיו נוגעים לכלל התלמידים ועשויים לקדם את מערכת החינוך". 

צילום: מכללת קיי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected]