אם ביקרתם במהלך ארבעת הימים האחרונים בסופר וודאי הבחנתם בשינוי במוצרים, כולם מסומנים במדבקות אדומות או ירוקות. השינוי הזה מסמל על כניסתה של רפורמת סימון המזון. 

בסוף השבוע האחרון יצאה לדרך רפורמת סימון המזון, במסגרתה החלו לסמן את מוצרי המזון והמשקאות השונים במדבקות המבליטות את תכולת המוצר, מדבקות אדומות מסמלות על נוכחות של יותר מדי סוכר, שומן רווי או נתרן ומנגד מדבקות ירוקות מסמלות על מוצר בריא.  

פרופ' רונית אנדוולט, ראש אגף התזונה במשרד הבריאות התראיינה עם תחילת הרפורמה באולפן ynet שם אמרה: "תנסו שרוב הסל שלכם יהיה עם מוצרים עם סימון ירוק. המטרה של הסימונים האלה - שתעשו רכישה מושכלת של מוצרים. שלא תלכו על אוטומט ותקנו את הדברים שאתם רגילים לקנות בלי לשים לב מה יש בעגלה". 

ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('04a3b695-ae60-45bb-b6f9-22f8c0ed1e94','/dyncontent/2020/3/25/23e55180-e8c1-4bfd-80e5-e6fcb5be4f9b.jpg',10526,'',510,80,true,36414);},15],[function() {setImageBanner('04a3b695-ae60-45bb-b6f9-22f8c0ed1e94','/dyncontent/2020/3/15/c0066c06-70a5-4856-8672-cea4c249d60f.jpg',10469,'',510,80,true,36414);},15]]);

הינה כמה שאלות שעשויות לעלות לכם בעקבות השינוי המתרחש ומשרד הבריאות עונה.  

מתוך אתר משרד הבריאות

האם מזון שמקבל סימון אדום אסור לצריכה? 

לא. הסימון האדום נועד לגרום לצרכן לעצור ולשקול רכישה מאחר והמזון עשיר בסוכר, שומן רווי או נתרן על כן רצוי לצרוך מזונות אלו במידה מועטה.

מתוך אתר משרד הבריאות

אילו מזונות יכולים להיות מסומנים בסמל ירוק? 

רוב המזונות שנקבעו לסמל הירוק הם מזונות גולמיים עם מידת עיבוד מינימלית אשר עומדים בהלימה עם ההמלצות התזונתיות הלאומיות. כגון: חלב, יוגורטים, גבינות, טופו, משקה סויה, שמנים צמחיים מסוימים, זרעים ואגוזים, דגנים, קטניות, טחינה, סלט טחינה, דגים, ביצים, עופות ארוזים מראש, פירות וירקות. לכל אחת מקבוצות מזון אלו, נקבעו תנאי הרכב אשר אם יעמדו בהם, יוכלו לשאת סמל ירוק. 

לצד המדבקות האדומות והירוקות ישארו מוצרים שאינם מחייבים בסימון מדוע? ומהם? 

התקנות מפרטות מי פטור מהסמלים האדומים ומסימון כפיות הסוכר למשל: תוספי מזון, תרכובות מזון לתינוקות, מזון המכיל רכיב אחד בלבד ושמנים צמחיים. תרכובות מזון לפעוטות ואריזות קטנות מאוד פטורים מהסמלים האדומים.  

למה הרפורמה חשובה?  

פשוט מאוד, כעת נוכל לדעת בקלות מהם המוצרים הבריאים יותר ולמלא את הסל שלנו ביותר מוצרים המסומנים ירוק ובמקביל הרפורמה מעודדת את חברות המזון להפחית את הסוכר, השומן הרווי והנתרן במוצרים השונים ואנחנו מרוויחים מהמוצרים האהובים והמוכרים (שלא תמיד הכי בריאים) בגרסה פחות מזיקה.  

כמו כן, הוציא משרד הבריאות סרטון קצר המבהיר את השינויים שחלו ברפורמה:

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected]