הרצח הכפול שזעזע את באר שבע: "מאנשים שמחים ובריאים לכאובים ועצובים"

$(function(){setImageBanner('79de5289-9e9d-4ff3-920a-aef6ca7238ed','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

ורוניקה קו ומשה איחייב נרצחו בדירה בבאר שבע לפני כ-7 שנים. הרוצחים הורשעו ונידונו למאסר עולם. כעת, 7 שנים לאחר הרצח, הוריה של ורוניקה החליטו לתבוע את הרוצחים במיליוני שקלים. סיפור מזעזע שהתחיל כולו בקטטה בפיצוצייה בעיר העתיקה.

לפני כ-7 שנים, ב-18 לאוגוסט 2010, סמוך לשעה 03:00 לפנות בוקר, הגיעו סרגיי אמירוב, דימיטרי סקורדוק ואיגור צירוני סמוך לדירתו של משה איחייב בבאר שבע במטרה לחסל אותו, בעקבות קטטה בה היה מעורב ימים ספורים קודם לכן. בדירה שהו באותה עת משה איחייב, קרוב משפחתו של איחייב, וידידתו ורוניקה קו בת ה-18.

-

שלושת המחסלים הגיעו קודם לגבעה סמוכה לביתו של איחייב לצורך תצפית, ובסיומה חדרו לתוך הבית. סקורדוק ירה בורוניקה ומשה שמונה כדורים מטווח אפס והם נהרגו במקום. צעיר שלישי שהיה בדירה, קרוב משפחה של איחייב, ניצל. חשוב לציין כי ורוניקה כלל לא הייתה קשורה לפרשה, אלא נרצחה משום שראתה את אחד המחסלים והיה חשש כי תוכל לשמש כעדה נגדם.

מי הזמין את הרצח?

במהלך חקירה מורכבת של המשטרה עלה כי הרקע לחיסול של איחייב הוא קטטה שפרצה בפיצוציית "בון בון" בעיר העתיקה בין איחייב לבין רובשן שלומוב, אחיו של ראוף שלומוב, עבריין בכיר במאפייה הרוסית בבאר שבע שהיה כלוא בכלא "אשל" באותה תקופה.

"איחייב ידע עם מי הוא הסתבך", אמר אז רפ"ק יוסי ברדה, ראש מחלקה המודיעין בימ"ר נגב. "הוא ידע שמדובר בכנופיית הפשיעה הרוסית. הציעו לו להתרחק מהעיר לכמה ימים כדי לא להיפגע". לא חלף זמן רב ואיחייב חוסל בדירתו.

במהלך החקירה עצרה המשטרה שמונה חשודים –אמירוב, צירוני וסקורדוק, שנשכרו לביצוע החיסול, מיכאל טנסקי, עבריין בכיר שלטענת הפרקליטות הזמין את הרצח עבור חברו למאסר ראוף, וארבעה תושבי באר שבע נוספים - רוסלן (רוני) אגייב, ולדימיר ליולקו, אכרם אבו עיסא והיימן קרינאת.

טנסקי לבסוף זוכה מהחשדות נגדו, והגיש תביעת ענק נגד המדינה בטענה למעצר שווא. המחסלים אמירוב, צירוני וסקורדוק נידונו למאסרי עולם לאחר שהורשעו ונקבע כי שימשו כרוצחים שכירים. תושבי באר שבע אגייב, ליולקו, אבו עיסא וקרינאת, הורשעו לבסוף בעבירות קלות יותר ונגזרו עליהם עונשי מאסר שונים במסגרת הפרשה. את ראוף שלומוב לא הצליחו במשטרה להרשיע בקשר לפרשה.


פענוח הפרשה לאחר כחצי שנה התאפשר באמצעות עד מדינה שגייסה המשטרה, שהיה לכאורה זה שהוביל את הרוצחים לביתו של איחייב. העד חשף כי צירוני וסקורדוק, תושבי בת ים, נשכרו לבצע את החיסול מאחר ואינם מוכרים באזור הדרום ונתון זה אמור היה להקשות על קישורם לפרשה וזיהויים כמחסלים. תמורת החיסול היו אמורים לקבל 1,000 שקלים.

במהלך משפטם אישרו המחסלים כי היו בבאר שבע במועדים הרלוונטיים. בנוסף הודו כי שהו בדירת מסתור שם פגשו את עד המדינה ואדם נוסף. להגנתם טענו כי בזמן הרצח היו בדירתם ואת הרצח לא הם ביצעו, אלא בכלל עד המדינה עם אדם נוסף. טענות אלו כאמור, לא שכנעו את בית המשפט שהרשיע אותם ברצח וגזר עליהם שני מאסרי עולם כמו גם פיצוי של 258 אלף שקלים למשפחות הקורבנות.

"מאנשים שמחים ובריאים לכאובים ועצובים"

מאז הרצח הכפול חלפו 7 שנים, אך הוריה של ורוניקה, שנרצחה על לא עוול בכפה, לא התאוששו עד היום. כעת, החליטו הוריה לתבוע מיליוני שקלים משלושת המחסלים שהיו מעורבים ברצח בתם. כך פורסם לראשונה באתר 'פוסטה'.

בכתב התביעה שהוגש כעת באמצעות עו"ד אילן צינמן לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, נטען בין היתר כי "מרגע קבלת הבשורה המרה על מותם בתם האהובה, הקלפים נטרפו בחייהם, וכל מה שהכירו לא היה עוד, ולמעשה כל עולם חרב עליהם".

עוד נטען בכתב התביעה כי אמה של הנרצחת לא הצליחה להתמודד עם האובדן הטראומטי של בתה, ולמרות ניסיונותיה לחזור לשגרה, האובדן הביא אותה לדיכאון, חוסר תפקוד, הידרדרות במצב הנפשי שהביאו לבסוף גם לפליטתה ממעגל העבודה. בשנים האחרונות האם נפצעה בכתפה ומאז סובלת מפציעה המגבילה אותה עד היום. מאז שנת 2011, לפי התביעה, היא מתקיימת מקצבה בלבד.

-

אביה של ורוניקה, כך נטען בכתב התביעה "סבל מפגיעה נפשית קשה, אולם בשל חוסר תפקודה של אשתו נטל הפרנסה נפל כולו על כתפיו, כך שנאלץ במצב בריאותי לקוי - הן לטפל בתובעת והן לדאוג לכלכלת המשפחה".

על פי התביעה, הפכו הוריה של ורוניקה "מאנשים שמחים ובריאים לאנשים כאובים, עצובים, בעלי מועקה וחלל גדול בלבם, השרויים במצוקה נפשית קשה, סובלים מנדודי שינה, מצב רוח ירוד, אובדן שמחת חיים וחווים סיוטים המשפיעים משמעותית על תפקודם בחיי היום יום".

ההידרדרות הנפשית והתפקודית הביאה את ההורים על פי התביעה, למצוקה כלכלית וחובות רבים, בזמן שהם נאבקים לתפקד כהורים לשני ילדיהם ולנהל את ביתם. לכן החליטו ההורים לתבוע מהרוצחים את סכום הפיצוי המקסימלי במטרה לסייע להם ולמשפחתם להשתקם ולהחזיר את חייהם למסלול תקין ככל האפשר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('bfa93c02-7595-4b26-a762-1bc9089ad022','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה