פותחים עונה 18/19: באר שבע בדרך לאליפות רביעית ברצף?

$(function(){setImageBanner('aa1a48ab-5643-4e4c-9386-61174b5d01d9','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

מי הגיע? מי עזב? מי בדרך ולמה בחודש אוגוסט האוהדים האדומים רואים את המשחקים באירופה מהבית? רגע לפני פתיחת העונה, עושים לכם סדר

במוצאי השבת, בשעה 20:45, שעה שקוממה רבים תפתח הפועל באר שבע את עונת 2018/2019. המטרה היא, כמובן, אליפות רביעית ברצף ושישית לארון התארים. גם הצלחה בגביע המדינה לא תזיק. אבל העונה האירופאית הרעה, בתוספת כמה החלטות שגויות במדיניות הרכש, גרמו לכך שלא מעט סוברים שהפעם – באר שבע מגיעה כאנדרדוג לפתיחת העונה. רגע לפני שריקת הפתיחה, אנחנו עושים לכם סדר וסוקרים את הקיץ הלא-פשוט שעבר על האלופה.

עושים סדר וסוקרים את הקיץ הלא-פשוט שעבר על האלופה. צילום: זאב דיקמן

ביי ביי לאירופה

לאחר שאוהדי הקבוצה הורגלו להחתים דרכון בספטמבר, אוקטובר ואפילו בדצמבר, העונה המסע נגמר כבר באמצע אוגוסט. בשל שינויים במפעל המוקדמות, באר שבע החלה את המסע לעבר שלב הבתים של ליגת האלופות כבר בסיבוב הראשון.

אלופת אסטוניה, פלורה טאלין, הייתה הראשונה שהגיעה לאצטדיון 'טוטו טרנר' במסע האירופי, ומולה האדומים לא התקשו במיוחד. בסיכום שני המשחקים ניצחה באר שבע 2:7 אבל כבר אז נדלקו נורות אזהרה, שהיוו חלק משמעותי מהסיבות להדחה בהמשך. היריבה בסיבוב השני הייתה משוכה גבוהה בהרבה – אלופת קרואטיה, דינאמו זאגרב.

על הטעות הקשה שגרמה להדחה מול זאגרב, השוער יאניס אנסטיס, עוד נרחיב בהמשך, אבל בשורה התחתונה, באר שבע יצאה חבולה קשות ממשחק החוץ (תבוסה 5:0) ובבית לא הצליחה להחזיר את הכבוד (2:2). נקודת המפתח של העונה האירופאית הגיעה אחרי המשחק הזה. האדומים נשרו למוקדמות הליגה האירופית, שם הייתה אמורה לחכות להם יריבה קלה ברמה של פלורה טאלין, אבל לאופ'א היו תכניות אחרות.

האם בכר יביא צלחת רביעית לנגב? צילום: זאב דיקמן

הכדורים זימנו לבאר שבע הגרלה קשה מאוד – אלופת קפריסין, אפועל ניקוסיה, ש'על הנייר' לא היו אמורים להיות בשלב הזה, אך הודחו במפתיע על ידי אלופת ליטא בסיבוב הראשון. למרות שבמחצית השנייה בטרנר, אוגו ו-וואקמה הובילו את השחקנים לחזרה מפיגור 2:0 ל-2:2, ובאר שבע כבשה שער חוץ חשוב מאוד באצטדיון בניקוסיה, הקפריסאים היו גדולים על הקבוצה. משחק הגנה רע וסף שבירה מאוד נמוך החזירו את השחקנים לישראל עם הראש בין הידיים.

להדחה מאירופה ישנן לא מעט השלכות על העונה שתתחיל בסוף השבוע. ראשית, בפן הכלכלי, המועדון הרוויח כסף רב משלבי הבתים בשתי העונות הקודמות. איבוד ההכנסות הללו ייאלץ את אלונה ברקת לבצע חושבים מחדש. שנית, הסגל. בשתי העונות האחרונות, עד לחודש דצמבר, שיחקה הקבוצה בשתי מסגרות, מה שאפשר מתן דקות לשחקני הסגל הרחב. העונה, עד לחודש ינואר (גביע המדינה – נ.ס), באר שבע תתרכז אך ורק בליגה. לא מעט שחקנים יודעים שאת דקות המשחק הם לא יקבלו, וזו הסיבה לחלק מן העזיבות שיפורטו בהמשך.

הגיעו

לפני פתיחת חלון ההעברות, לרוב אוהדי הקבוצה הייתה תשובה יחסית אחידה לשאלה באילו עמדות צריך להתחזק. ראשית, אמרו רבים, צריך להביא מחליף לטוני וואקמה במידה ויעזוב. לאחר מכן, להתרכז בהבאת חלוץ "קילר", שיהיה בלתי ניתן לעצירה. היו כאלה שגם טענו שצריך להביא בלם, ובלי קשר – לשדרג את מצבת הזרים במי שניתן. אז תכניות לחוד, ומציאות לחוד, כי הקיץ שבסופו של דבר כן עבר על באר שבע, היה שונה לגמריי:

נתחיל מהפלונטר בעמדת השוער. כפי שצוין למעלה, עמדת השוער לא הייתה ממש בראש מעייני האוהדים ככזו שצריכה חיזוק, בייחוד לאחר העונה הטובה של גיא חיימוב. ולמרות זאת, קברניטי הקבוצה רצו אחרת. ארנסט שטקוס הנהדר של הפועל חיפה כבר הגיע לסיכום, ואף עבר בדיקות רפואיות בדרך להצטרף לאלופת המדינה. חיימוב קיבל את הבשורה דרך התקשורת במחנה האימונים, והתעצבן. מאוד התעצבן. על מה שקרה בחדר האוכל באותו יום שני, כנראה שעוד נשמע בהמשך.

יש שוער בשער: הראל הרוש. צילום: זאב דיקמן

בסופו של דבר, ההחלטה להיפרד הובילה לטרגדיה של טעויות. שטקוס לא חתם לבסוף ובהחלטה 'מעכשיו לעכשיו' הוחתם השוער היווני, יאניס אנסטיס. למרות הבהובי אזהרה גדולים מאוד – העובדה שהוא לא שיחק תקופה ארוכה, סרטונים מגוחכים שרצים ברשתות החברתיות על טעויות שלו – היווני הוחתם במהלך בזק וקיבל קרדיט במשחק החוץ בזאגרב. התוצאה: חמישייה לרשת שלו, לפחות שלושה שערים באשמתו הישירה. מספר ימים לאחר המפלה, עוד חשבו בבאר שבע שיוכלו לתקן את המצב, אך לבסוף הוחלט על היפרדות מהירה מהשוער היווני, שייזכר לדורות בבירת הנגב בפרט ובישראל בכלל.

אז מה עושים? דודו גורש, שיהיה השחקן הכי ותיק בליגת העל העונה (בן 38), הוזעק לבין הקורות ועשה עבודה לא רעה, אבל ברק בכר לא סמך על גורש שיסחוב את הקבוצה לאליפות ולכן לטרנר הוזעק אריאל הרוש. אחרי עונה מוצלחת מאוד בקפריסין, כולל קטיפת תואר 'שוער העונה', קיבל הרוש את אפודת השוער הראשון. בדיעבד, יגידו חלק, ההחלפה של הרוש בחיימוב היא סבירה. לעומת זאת, על נכונות הדרך שבה נעשו הדברים ועל הטיימינג האוהדים, וככל הנראה גם הצוות המקצועי, יישארו חלוקים עוד זמן רב.

עוד שחקנים שנחתו בטרנר בקיץ: שמואל שיימן הגיע למלא את משבצת המגן השמאלי המחליף, וכבר הספיק, ככל הנראה, לקבל את הקרדיט בהרכב הפותח, לאחר פציעה קשה של שמואל שיימן. חן עזרא חזר הביתה, ונדמה כי מתאקלם לא רע, על פי המשחקים באירופה. עדן בן בסט הוחתם במהלך מפתיע, וגם הוא, למרות ציפיות נמוכות, הצליח להרשים במשחקים באירופה ואף כבש במשחק בניקוסיה. שחקן נוסף שהצטרף הוא ז'וליין סטו, שהגיע ככלבוינק בהגנה, עם רזומה לא מפואר. עד כה, סטו לא הרשים במיוחד, בלשון המעטה.

שיימן ימלא את משבצת המגן השמאלי. צילום: זאב דיקמן

עזבו

איסאק קואנקה, שייזכר כאחד הפלופים הגדולים בקבוצה, עזב בתחילת חלון ההעברות, לאחר משא ומתן אינטנסיבי הנוגע לתנאי שחרורו. קואנקה נבחן במספר קבוצות בספרד במהלך הפגרה, אך נכון לעכשיו – טרם חתם באף אחת מהן.

מי שישחק בעונה הבאה בליגה הספרדית השנייה הוא תומאש פקהארט. בקבוצה לא היו בטוחים עד כמה פקהארט, שדווקא העמיד סטטיסטיקה נאה בעונה החולפת (11 שערים בכל המסגרות), יצליח לתרום בעונה הקרובה. לאחר שלא הצליח למצוא קבוצה שתעמוד בשכרו, הוחלט על פרידה חד-צדדית ממנו. כמה שעות לאחר מכן, הכריזה לאס פאלאמס כי היא החתימה את הצ'כי. בנוסף, וובה בראון חזר לקריית שמונה, לאחר קדנציה של שנתיים וחצי בבירת הנגב.

שני ברגים מרכזיים שנפרדו הקיץ מבאר שבע הם גיא חיימוב, שעבר למכבי חיפה, וטוני וואקמה שעבר לטרבזונספור מטורקיה. האחרון הותיר חלל גדול בפן המקצועי של הקבוצה, חור שכרגע עוד לא הצליחו לכסותו. מי שאולי יירש את מקומו של טוני הוא נייג'ל האסלביינק מקריית שמונה, אך נכון לכתיבת שורות אלו – ישנם פערים לא קטנים במשא ומתן.

בהצלחה בעונת 18/19! צילום: זאב דיקמן

יושאלו

גם העונה, כפי שקרה בעונות האחרונות, יצאו מספר שחקנים צעירים (וגם כאלה שכבר לא ממש צעירים) להשאלה בגלל פיחות בדקות המשחק. נכון לעכשיו, אלו השחקנים ששייכים להפועל באר שבע אך ישחקו בקבוצות אחרות:

רז רחמים (הפועל קטמון, לאומית), עמית ביטון (מ.ס אשדוד, ליגת העל); איתמר שבירו (עירוני ראשון לציון, לאומית).

חלון ההעברות נסגר ב-17.9 ועד אז צפויים שינויים בסגל הקבוצה.

אז מה יהיה?

קשה לנבא. באר שבע לא מתחילה את העונה כפי שרצתה, אבל ברק בכר כבר ידע לצאת ממצבים קשים והמערכת, כמו גם האוהדים, סומכים עליו שיצליח להוציא את העגלה מהבוץ. ביחס לליגה, הסגל של באר שבע איכותי ועם כל הכבוד, ויש כבוד, הקבוצות שמאור מליקסון והחברים יפגשו על בסיס שבועי, לא משתוות לאפועל ניקוסיה או לדינמו זאגרב.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9ddf8e3d-0085-4975-acb9-4191992418e1','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה