האם באר שבע מסוכנת לקשישים בכבישים?

$(function(){setImageBanner('82b3ddf9-6d68-4c09-9bb7-111f2bdc5a33','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי מתחילת השנה נהרגו 55 קשישים (65+) בתאונות דרכים – כמעט כל הרוג רביעי הוא קשיש. לאור ההיפגעות הגבוהה של הקשישים בישראל בתאונות דרכים, יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק ומלגאי תכנית המלגות IMPACT  ו- FIDF לבדוק האם מעברי החציה ביישובים מותאמים גם לאוכלוסייה המבוגרת. את בדיקה ביצעו במקומות אליהם מגיעים קשישים רבים כמו מעונות יום לאזרחים ותיקים, בתי אבות וקופות חולים

מתנדבי אור ירוק צפו במעברי חציה ב-91 רשויות ברחבי הארץ, במהלך התצפית נצפו כ-1,500 אזרחים ותיקים בעת חציית הכביש.

במהלך הבדיקות בחנו המתנדבים מספר פרמטרים של בטיחות:

  • תקינות מעברי החציה (דהויים / מחוקים / צבועים היטב)
  • האם קיימת הנמכת מדרכה בכניסה למעבר החציה
  • הימצאות פס האטה לפני מעבר החציה
  • משך האור הירוק ברמזור – האם הוא מותאם לקצב ההליכה של האזרחים הוותיקים.

צילום באדיבות עמותת אור ירוק

מהבדיקה עולה כי במקרים רבים זמן חציית הכביש של הולך רגל קשיש אל מול הולך רגל צעיר הוא כפול, ובנוסף, בחלק ממעברי החציה האור הירוק קצר מדי וקשישים לא מספיקים לחצות. בנוסף נמצא כי במקומות רבים לא קיימת הנמכה לקראת מעבר החציה וכי המעבר דהוי ואינו צבוע כראוי, נתונים המקשים על הולכי רגל ועל קשישים בפרט כאשר הם מגיעים לחצות את הכביש.

להלן תוצאות התצפית בבאר שבע:

  • נבדקו שני מעברי חציה (ברחוב דוד וולפסון ובשדרות רגר).
  • מעבר החציה ברחוב דוד וולפסון נמצא מחוק ודהוי.
  • סמוך למעבר בשדרות רגר אין הנמכה של המדרכה לקראת הירידה לכביש.
  • סמוך לשני מעברי החציה אין תמרור המסמל מעבר חציה.
  • סמוך לשני מעברי החציה אין פסי האטה.

  • המעבר בשדרות רגר מרומזר, משך האור הירוק ברמזור כ-22 שניות בעוד שמשך חציה ממוצע של קשיש במקום כ-20.1 שניות. מצב זה בו משך החציה של קשיש גבולי למשך האור הירוק ברמזור מסכן באופן חמור את הולכי הרגל הקשישים ויש להאריך את האור הירוק במקום.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכל שנה ממשיכים הנתונים להיות קשים כאשר הקשישים נפגעים באחוזים גבוהים שצריכים להדאיג את המדינה. הקשישים הם אוכלוסייה בסיכון גבוה למעורבות בתאונות דרכים, ורבים מהם נפגעים כהולכי רגל, אנשים ששרדו מלחמות ובנו את המדינה לא שורדים פעולה פשוטה ויומיומית כמו חציית כביש בעוד שהפתרון להצלתם הוא קל לביצוע וזול. הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתחיל להתחשב גם באזרחים הוותיקים וביחד עם הרשויות המקומיות יקדמו התקנת פסי האטה באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מרכזי יום לקשיש וקופות חולים. במקביל, חייבים להאריך את משך האור הירוק ברמזורים של הולכי הרגל. מדובר בהוצאות נמוכות ובפעולות פשוטות שיכולות להיות ההבדל בין חיים למוות ומשמעותן הצלת הקשיש הבא בכבישים".

במסגרת שיתוף פעולה בין עמותת 'אור ירוק' לעמותת 'מטב' שמטרתו להגביר את בטיחותם בכביש, פורסם לאחרונה קמפיין בהשתתפות רבקה מיכאלי הקורא לראשי הערים לדאוג להתקנת פסי האטה בסביבה בה ריכוז האזרחים הוותיקים בעירם הוא גבוה.

מנכ"ל מטב ליאור שטרסברג: "עמותת מטב העוסקת במתן ופיתוח שירותים לקשישים ופועלת לשיפור איכות החיים של הקשישים בישראל חברה לעמותת  "אור ירוק"  בקמפיין משותף על מנת לעלות מודעות ולקדם את ביטחונם בדרכים של בני הגיל השלישי. שיתוף פעולה זה נעשה בהתאם לחזונה של מטב להיות גורם משפיע ומעורב בחברה הישראלית הפועל למען אוכלוסיית המבוגרים. המבוגרים הם אוכלוסייה פגיעה במיוחד: פגיעת רכב, ולו הקלה ביותר באדם מבוגר עלולה להיות הרת אסון עבורו. לעיתים בעקבות הפגיעה משתנה באופן חד מסלול החיים והאדם הופך להיות מעצמאי לאדם שזקוק לסיוע ועזרה. לעיתים בגיל המבוגר גם בעקבות פגיעה לכאורה לא קשה מתחילה התדרדרות רחבה יותר. ולכן חשוב להבטיח את ביטחונם של המבוגרים, לאתר את גורמי הסיכון הייחודים לאוכלוסייה זו ולפעול לצמצומם"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b1c446a7-16ad-42e4-91ff-bf97922846ff','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה