הבחירות בבאר שבע: תוצאות משאל הבחירות הגדול של "באר שבע נט"



לפני שבוע פרסמנו את משאל הבחירות לעיר באר שבע. כיצד תיראה מועצת העיר הבאה? מי תהיה הסיעה השנייה בגודלה? ומה ישפיע על בחירת התושבים? תוצאות משאל הבחירות הגדול של באר שבע נט לפניכם

שלושה שבועות בלבד עד לבחירות בבאר שבע וברשויות המקומיות. בעיר באר שבע לפי הערכות, 219,570 תושבים, מהם 167,562 בעלי זכות הצבעה. לפני שבוע פרסמנו משאל לקראת הבחירות בו נשאלו התושבים על רחשי ליבם באשר להצבעה בבחירות הקרובות לראשות ולמועצת העיר. והרי התוצאות: 

בשאלה "האם תצביעו בבחירות הקרובות?" השיבו 90.5% כי הם מתכוונים להצביע בבחירות הקרובות, לעומת 4.3% שהשיבו כי לא יצביעו. 5.2% העידו כי עדיין לא החליטו. בבחירות 2013 נרשמו בבאר שבע 39.8% אחוזי הצבעה בלבד. שיעור הצבעה נמוך גם הפעם, עלול לשחק לידי הסיעות הקטנות ועל כן עשוי להוות אתגר עבור ראש עיריית באר שבע הנבחר.

שלושה שבועות בלבד עד לבחירות לרשויות המקומיות. צילום: שרון טל, אודי אבן חיים, יח"צ

במשאל הבחירות נשאלו התושבים "למי תצביעו לראשות עיריית באר שבע?". בשאלה זו בחרו 84.7% מהמצביעים את ראש העיר המכהן רוביק דנילוביץ', 5.3% בחרו במועמד לראשות משה ינאי, 3.1% במועמד אפריים פימה פיינבלום, ו-6.8% טרם החליטו. אין זה סוד שראש העיר המכהן דנילוביץ' זוכה לתמיכה גבוהה וכפי הנראה יזכה בכהונה נוספת לראשות העיר, אך כפי שצוין, שיעורי הצבעה נמוכים עלולים להשפיע על הרכב המועצה הבאה.

רוביק דנילוביץ' צפוי להיבחר לכהונה נוספת. צילום תוצאות משאל הבחירות

אילו סיעות ירכיבו את המועצה הבאה?

במשאל העידו 47.4% מהמצביעים כי ברצונם שהסיעה לה הצביעו תשב בקואליציה עם ראש העיר, כמעט מחצית המצביעים (46.7%) הצביעו כי לדעתם זה לא חשוב/לא רלוונטי, ו-5.9% הצביעו כי לדעתם על הסיעה לשבת באופוזיציה. על בחירתם את נציג המועצה, העידו 37.8% כי יצביעו על בסיס ניסיון המועמד, 25% העידו כי יצביעו על בסיס היכרות אישית, 24.6% על בסיס מצע הבחירות, 7.5% על בסיס שיוך פוליטי, ו5.1% על בסיס נגישות למועמד.

כך לפי תוצאות המשאל, במקום הראשון סיעת "דרך חדשה" בראשות רוביק דנילוביץ' עם 47.6%, במקום השני סיעת קהילה בראשות יסמין סאקס פרידמן עם 11%, במקום השלישי סיעת "הליכוד" בראשות שמעון בוקר עם 9.6%, במקום הרביעי סיעת ש"ס עם 7.5%, ובמקום החמישי סיעת "גשר" בראשות שמעון טובול עם 5.3%. שאר הרשימות, ביניהן "אור" של המועמד לראשות משה ינאי, ו"כוח באחדות" של המתמודד לראשות פימה פיינבלום, זכו לפחות מ-5%.

 "דרך חדשה" מובילה בראש, סיעות קהילה והליכוד במקומות השני והשלישי

מספר הקולות הכשרים לכאורה עומד במשאל על 2,289. על בסיס מספר הקולות הכשרים בחלוקה ל- 27 מושבים במועצה, במכפלת 75%, נקבע רף החסימה על 63.58 הצבעות, אחוז חסימה של כ-2.77%. בהתחשב בכך, הסיעות הבאות לא עוברות את אחוז החסימה: "כוח באחדות" בראשות אפרים פיינבלום עם 2% בלבד, "באר שבע ביתנו" בראשות סלבה רוזנברג עם 1.1% בלבד, ו"דרכי נועם" בראשות הרב נחום קרליץ עם 0.3% בלבד.

בניכוי קולות הסיעות שלא עוברות את אחוז החסימה, נותרים 2,213 קולות, בחלוקה ל-27 מושבים במועצה. בחישוב זה, כל מנדט שווה 81.9 קולות. לפי שיעור זה, כך תיראה המועצה הבאה:

  • סיעת "דרך חדשה" בראשות רוביק דנילוביץ' – 13 מנדטים
  • סיעת "קהילה" בראשות יסמין סאקס פרידמן – 3 מנדטים
  • סיעת "הליכוד" בראשות "שמעון בוקר" – נושקת ל-3 מנדטים
  • סיעת "ש"ס" בראשות עופר כרדי – 2 מנדטים
  • סיעת "הבית היהודי" בראשות גדי מזוז –1
  • סיעת "קול באר שבע" בראשות איציק דהאן –1
  • סיעת "גשר" בראשות שמעון טובול -1
  • סיעת "מגיע לנו יותר" בראשות יהודה אלוש – נושקת למנדט 1
  • סיעת "אור" בראשות משה ינאי – נושקת למנדט 1

סה"כ מדובר ב-26 מושבים מתוך 27 מושבים במועצה, כשמושב אחד נותר תלוי בשל קולות עודפים. עודפי הקולות שיישארו לאחר חלוקת המנדטים יחולקו בין הסיעות לפי תור ולפי גודל העודף של כל סיעה. שתי רשימות מועמדים יכולות להתקשר ביניהן בהסכם לחלוקת המנדטים, ואז הן ייחשבו לסיעה אחת לצורך החלוקה. אם לשתי רשימות יש עודף זהה בגודלו ההכרעה תהיה באמצעות הגרלה שיערוך מנהל הבחירות מטעם משרד הפנים, כך לפי מסמך אחוז החסימה של מרכז המחקר והמידע של הכנסת.

כיצד תיראה המועצה הבאה? צילום תוצאות משאל הבחירות של "באר שבע נט"

יש לסייג ולומר כי מצביעי הסיעות הדתיות והחרדיות פחות חשופים לרשתות החברתיות ולאינטרנט ולכן לא ניתן לאמוד את קולותיהם במדויק. סייג נוסף הוא כי מדובר במשאל מקוון ולכן לא ניתן לאמוד במדויק את מספר הקולות הכשרים, מה שעלול להשפיע על יחסי הכוחות והמנדטים במועצה הבאה.

הבהרה: מדובר במשאל מקוון ולא בסקר רשמי. אין בתוצאותיו להוות קביעה עובדתית באשר לתוצאות הבחירות לרשויות המקומיות, אז יקבעו התוצאות. יום הבחירות, ה-30 באוקטובר, 2018, צאו להצביע!

צאו להצביע!

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה