"בראשותי לא נהפוך לעיר": מה מתכנן שלומי שטרית ללהבים במידה וייבחר?



"ככל שלהבים מתרחבת, התושבים מתרחקים" מצהיר המועמד לראשות מועצת להבים שלומי שטרית ומתחייב לטפל באתגרים המרכזיים, שיצעידו את להבים לאיכות חיים מובילה בישראל. וגם: על מה אמר שטרית "הדבר הכי חשוב בעיניי"? ומה בכוונתו לעשות בעניין?

נותר חודש בלבד עד לבחירות לרשויות המקומיות. המתמודדים מתקרבים אל הישורת האחרונה, וביישוב להבים צפוי מירוץ סוער ומעניין במיוחד. ברוח תקופת הבחירות ישבנו הפעם לשיחה עם המתמודד לראשות להבים שלומי שטרית, כדי לשמוע על חזונו לעתיד היישוב להבים.

הכירו את שלומי שטרית

שלומי שטרית (57), הוא יזם, איש עסקים, משפטן ופעיל ציבור המשמש כיום כיועץ לח"כ צחי הנגבי בענייני רשויות מקומיות. שטרית גדל בשכונה ב' בבאר שבע ולפני כ-20 שנה הקים בית בלהבים. שטרית נשוי לרותי, מנהלת בכירה במשרד האוצר ואב לשלוש בנות – גיא (25), סטודנטית להנדסת מערכות מידע באוניברסיטת בן גוריון, עופרי (21), חיילת ביחידת 8200 של חיל המודיעין בצה"ל, וקרני (16), תלמידת תיכון "אשל הנשיא".

שלומי שטרית, מקורותיו בבאר שבע, תושב להבים כ-20 שנה. צילום: שרון טל

"ככל שלהבים מתרחבת, התושבים מתרחקים"

בריאיון ל"באר שבע נט", מספר שטרית על הדרך הארוכה שהובילה אותו אל ההתמודדות לראשות מועצת להבים "לפני שנתיים פנו אלי תושבים רבים ומודאגים מכך שלהבים עלולה להתרחב ולהפוך לעיר. פתחתי במאבק ציבורי מורכב כדי למנוע את ההתרחבות הבלתי הגיונית. גייסתי למאבק כ-650 משפחות שחתמו על תצהירים משפטיים נגד ההתרחבות הזו. כך הצלחנו למנוע את שיווק המגרשים בשכונת 'שרונים', זו גם ההזדמנות להודות לחברי 'מחזירים את להבים לתושבים'. במאמץ משותף הצלחנו, ולשמחתי נושא ההתרחבות יידון במועצה הבאה. בראשותי להבים לא תהפוך לעיר. התרחבות לא נמצאת על הפרק".

לכך מוסיף שטרית "ככל שלהבים מתרחבת, התושבים מתרחקים אחד מהשני. לבנות עוד שכונות בלי לתכנן את ההשלכות על התושבים זה בלתי מתקבל על הדעת. להבים הוא יישוב קהילתי וכך צריך לשמור עליו - בעזרת חיבור בין הקהילה, מפגשים חברתיים, להיות איש עבור זולתו. צריך להקים כאן פאב קהילתי שצעירי היישוב יוכלו להגיע אליו, לתת אפשרויות גם לצעירים כדי להחזיר את ילדינו ללהבים". 

את התנגדותו להתרחבות להבים מנמק שטרית "טרם נחשוב על התרחבות עלינו לדאוג לתשתיות ותקציבים מתאימים. להבים מדורגת סוציו-אקונומי 9, ולא זוכה לתקציבים מהמדינה, אבל יישוב לא יכול להתקיים מארנונה למגורים בלבד. התרחבות והקמה של כל בית בלהבים זה נטל כלכלי נוסף וגם מעמיס על התשתיות הקיימות".

שטרית מוסיף: "בימים אלו מוקמים שני מגרשי חניה לבאי הרכבת, אחד מהם חניון צבאי לאיסוף החיילים היקרים שלנו, והשני אזרחי. הקמת החניון הצבאי המיועד להסיע עשרות אלפי חיילים ביום תוכנן ללא ידיעת התושבים וללא פיתוח תשתיות נוספות. מדובר בכלי תחבורה רבים נוספים משני החניונים. איך צומת אחד יכול לעמוד בעומס? נגיע למצב של צוואר בקבוק מתוך היישוב ועד צומת להבים. דרושות יציאות נוספות מהיישוב באופן מיידי, ואני בקשר רציף עם משרד התחבורה כדי לזרז את הקמת המחלף בצומת להבים-רהט" אומר שטרית.

"איך צומת אחד יכול לעמוד בעומס?". צילום: שרון טל

"הדבר החשוב ביותר בעיניי"

מעבר לסוגיית ההתרחבות, מוסיף שטרית גם על החינוך בלהבים "מערכת החינוך בלהבים זה הדבר החשוב ביותר בעיניי. זו תעודת הזהות של להבים, והתוצאות בשנים האחרונות אינן מניחות את הדעת. בכוונתי לשפר את מערכת החינוך בלהבים ולהביא להישגים מעולים גם ביחס לרמה הארצית. כדי לעשות זאת בחינוך בפרט ובכלל בנוגע לצרכי היישוב, אפעל לגייס תקציבים למימוש באופן מיידי".

כיצד תגייס את התקציבים?

"אני עוסק בעשייה הציבורית שנים רבות, פעלתי מול משרדי ממשלה ומול צמרת השלטון, ובמהלך השנים צברתי ניסיון מוניציפלי רב בעבודה משותפת. חבריי הם מכל גווני הקשת הפוליטית ובעזרת שיתוף פעולה איתם אצליח לגייס את התקציבים הדרושים ללהבים. לא סביר לחכות למשאבים פוטנציאליים מאזור תעשייה או פארק הייטק שיקומו בעוד כמה שנים טובות, צריך תקציבים ללהבים, כאן ועכשיו, ואני יכול לגייס אותם בעזרת הניסיון הרב שצברתי". 

שר הכלכלה אלי כהן בחוג בית עם שלומי שטרית. צילום: פייסבוק

"ראיה לכך, בנוסף למאות תושבים, שהגיעו לחוגי הבית שלי ושל הסיעה שלי, הגיעו רבים כדי לראות מקרוב את השרים וחברי הכנסת שהגיעו לחוגי בית אצלי. ברשימה הזו בין היתר שר הכלכלה, אלי כהן, השר לפיתוח אזורי צחי הנגבי, יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ יואב קיש, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, אחרי סוכות יערכו מפגשים נוספים עם שר התחבורה, ישראל כץ, השרה לשיוויון חברתי, גילה גמליאל, ח"כ שרן הסקל, ומפגש נשים מיוחד עם שרת התרבות והספורט, מירי רגב. בקרוב גם יגיע לכאן השר לבטחון הפנים גלעד ארדן".

מדוע לדעתך אתה המועמד המתאים ביותר לראשות להבים?

"נאבקתי כדי למנוע את הקמת שכונת 'שרונים', היכן היו שאר המועמדים וחברי המועצה לפני שנתיים כשניהלנו הפגנות נגד ההתרחבות של היישוב? כתושב היישוב במשך 20 שנה אני יודע מה להבים צריכה כדי להתרומם. בראשותי אדאג ליישם זאת תוך שמירה על הצביון הקהילתי שלנו. אני סומך על תושבי להבים שיקחו את הבחירה הנכונה כדי שאוכל לפעול למענם".

שיהיה בהצלחה!

5 נותרו במירוץ על ראשות להבים. צילום: שרון טל, ראובן קפוצ'ינסקי, יח"צ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה