מחר בישיבת המועצה: הצעה לסדר בנוגע למצוקת העסקים בבאר שבע



בהמשך לנתונים המדאיגים על סגירת עסקים בבאר שבע, הגיש חבר האופוזיציה במועצה משה ינאי, הצעה לסדר בה הוא דורש לברר את הקשר בין מדיניות העיריה לנתונים המדאיגים, ומה ניתן לעשות כדי להקל על מצוקת העסקים הקטנים בעיר. ינאי "החברות הגדולות בעיר הן מכת מוות לעסקים הקטנים"

לאחרונה פורסמו נתוני חברת המידע "דן אנד ברדסטריט" שחשפו כי מגמת דעיכת העסקים בבאר שבע נמשכת גם ב-2018. כזכור, ב-2017 באר שבע נותרה עם מאזן עסקים שלילי, כאשר 1,097 עסקים נסגרו, לעומת 899 שנפתחו. לפי הנתונים שנחשפו לאחרונה, מתחילת שנת 2018, חלה בבאר שבע ירידה של 1.6% במספר העסקים - 7.1% מסך העסקים בעיר נפתחו, אך 8.7% מסך העסקים בעיר נסגרו. עוד מעיד דו"ח החברה כי באר שבע היא היחידה בין הערים הגדולות בה מאזן שלילי של פתיחת עסקים, בעוד שבכל הערים הגדולות שנבדקו מאזן העסקים נותר חיובי, גם אם במעט. 

מגמת דעיכת העסקים בבאר שבע נמשכת. נתונים: דן אנד ברדסטריט

בהמשך לנתונים אלו, החליט חבר האופוזיציה במועצת העיר, משה ינאי, להעלות הצעה לסדר היום בדרישה לדון במצוקת העסקים הקטנים בבאר שבע בישיבת מועצת העיר הקרובה. כפי שנוהג ינאי לומר בישיבות המועצה, העסקים הקטנים הוא אחד הנושאים שנמצא בראש מעייניו. הישיבה תתקיים מחר (רביעי) בעיריית באר שבע בשעה 18:00.

מכת מוות לעסקים הקטנים

בעקבות הנתונים כתב ינאי בעמוד הפייסבוק שלו: "הזעקה שאני משמיע בשם הסוחרים ובעלי העסקים הקטנים המתקשים לשרוד בעירנו מבוססת על נתוני אמת ועל המציאות בשטח. אני שואל מה יכולה העירייה לעשות כדי לצמצם את מכת העסקים הנסגרים, שההשלכות החמורות שלה הן מצוקה כלכלית, משברים משפחתיים ואבטלה? האם ראוי להמשיך להכביד על בעלי העסקים הכורעים תחת הנטל עם קנסות, דו"חות ואגרות? האם נכון להמשיך ולעודד חברות גדולות להגיע לעיר גם כשפירוש המעשי של הדבר הוא הנחתת מכת מוות על העסקים המקומיים?" אומר ינאי.

 משה ינאי "החברות הגדולות הן מכת מוות לעסקים הקטנים בעיר"ץ צילום: פייסבוק

"המטרה שלי בהגשת ההצעה לסדר היא להעלות לדיון את מצוקת העסקים הקטנים והסוחרים ולדרוש תשובות לשאלות: מדוע באר-שבע היא העיר המסוכנת ביותר לעסקים בארץ? מה עושה העירייה כדי לשנות את המציאות הזו? מה יש לקברניטי העיר לומר בקשר לעובדה שיותר עסקים נסגרו בבאר-שבע בשנה החולפת מאשר נפתחו?

"העסקים הקטנים והבינוניים הם מנוע צמיחה עיקרי ומעסיק עיקרי במשק. אסור לנו להשלים עם קריסה של עסקים בבאר-שבע שגוררת אחריה התמוטטות של הכלכלה המקומית ומשבר כלכלי חמור בקרב משפחות רבות בעיר".

הגיע הזמן לדון במצב העסקים הקטנים בעיר. צילום: שרון טל

"כאיש עסקים וכחבר מועצה אני יודע שיש מה לעשות כדי לסייע לעסקים וכדי להקל עליהם", סיכם ינאי, שנושא העסקים הקטנים, לצד דו"חות החנייה ונושאים נוספים, הם חלק מהנושאים עליהם הוא נעשן בקמפיין לבחירות הקרובות.

ונתראה מחר בישיבת המועצה. צילום: שרון טל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה