תעמולת בחירות אסורה? רוביק דנילוביץ' ופימה פיינבלום ייפגשו בבית המשפט



בעקבות עתירה שהגיש המתמודד אפריים פיינבלום בנוגע לשלטי הבחירות של ראש העיר רוביק דנילוביץ', יתקיים ביום ג' הקרוב דיון בבית המשפט בבאר שבע. סיעת "כוח באחדות" על הקמפיין של דנילוביץ': "תעמולת בחירות אסורה". מטה הבחירות של דנילוביץ': "עתירה חסרת בסיס".

החודש האחרון לפני הבחירות מאופיין במתיחות רבה ובמאמצים כבירים מצד המתמודדים לגרוף כמה שיותר מקולות התושבים, אם באמצעות חוגי בית או שלטי פרסום ופעילויות ברשתות החברתיות. לאחרונה ניתן לראות שלטי בחירות פרושים ברחבי העיר באר שבע, ובהם תמונותיהם ופתקי סיעותיהם של המתמודדים למועצה ולראשות העיר. 

בסיעתו של פיינבלום "כוח באחדות" הגישו עתירה מנהלית נגד שלטי הבחירות של רוביק דנילוביץ', בטענה כי מדובר ב"תעמולת בחירות אסורה". בעתירה שהוגשה בידי עו"ד שני בן שימול מטעם סיעת "כוח באחדות", נכתב כי "כחלק ברור ובלתי נפרד מתעמולת הבחירות של ראש העיר המכהן, נתלו ברחבי העיר שלטי חוצות המתארים את פועלה של הרשות במגוון פרויקטים שונים אשר היו מצויים בהליך ביצוע מזה שנים רבות ואף טרם תחילת כהונתו של המשיב כראש עיריית באר שבע, כגון פרויקט ה'לונדע', 'פארק ההייטק בבאר שבע' ועוד, תוך שבאלו מתנוססת תמונתו של המשיב, שמו ואף האות המייצגת את בחירתו לראשות העיר".

תעמולת בחירות אסורה? צילום מתוך העתירה של "כוח באחדות"

עוד צוין בעתירה "עובדת היותו ראש עיר מכהן על פני מתמודדים אחרים בכך יוצר התמודדות בלתי שוויונית במהותה. הפרסום האמור אינו שומר על ההפרדה הנדרשת בין הרשות המקומית ופועלה לנבחרי הציבור בייחוסם את פועלה של הרשות למשיב עצמו ובכריכת שמו בפעולות אלו באופן ישיר. עקרון השוויוניות בבחירות ואמון הציבור במנהל הציבורי מחייב כי הרשות המקומית לא תיקח כל חלק במערכת הבחירות".

על כן, עותרים בסיעתו של פיינבלום בדרישה להסיר את הפרסומים הנ"ל ולחייב את סיעתו של דנילוביץ' בהוצאות המשפט. בינתיים, בימים האחרונים הוסרו השלטים המדוברים ברחבי העיר, כשנותרו רק שלטי הבחירות המופיעים עם תמונתו ופתקי הבחירה של רוביק דנילוביץ'. זאת ככל הנראה בשל הגשת העתירה הנ"ל.  

רוביק דנילוביץ' ופימה פיינבלום ייפגשו בבית המשפט. צילום: שרון טל, אודי בן חיים, סיעת "כוח באחדות"

מחר (שלישי) יתקיים בבית המשפט בבאר שבע דיון בנושא העתירה, אך במטה הבחירות של דנילוביץ' לא מתרגשים ״מעבר להיותה של העתירה חסרת בסיס ומעבר לפגמים המהותיים וחוסר תום הלב שבהגשתה, מדובר בפניה קנטרנית שכל מטרתה להסיט את סדר היום הציבורי של מערכת הבחירות מדיון בנושאים חשובים וענייניים לעתיד העיר ב"ש לניסיון לגרוף לייקים ברשתות החברתיות". נמסר מסיעת "דרך חדשה"

עוד מסרו בסיעה "באורח לא מפתיע ולא רציני העתירה לא הועברה אלינו אלא רק לאמצעי התקשורת. לכשנקבלה נעביר התייחסותנו״.

מחר כאמור יתקיים הדיון בבית המשפט, עדכונים בהמשך.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה