סטודנטים לטל אל על: עזור לנו להישאר בב"ש

$(function(){setImageBanner('242e3582-1b3a-49ce-93b4-d9285620c55b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

כולם אנשים מעורבים ומודעים, שאוהבים את העיר ורוצים למצוא דרכים נוספות לשפר אותה. חלקם לומדים, חלקם סיימו תואר, אבל את כולם מדאיגה שאלת המחר: מה יש לעיר להציע להם?

השבוע (יום ג') נפגשו קבוצת צעירים בסלון ה"מוישה האוס", בית סטודנטיאלי פתוח המארח אירועי תרבות באזור האוניברסיטה. מטרת ההתכנסות הייתה שיחה עם סגן ראש העיר, טל אל על, אשר הסכים להגיע ולדבר בפני פעילי תא "יש עתיד" באוניברסיטה וסטודנטים בכלל, על העתיד של העיר ושל הסטודנטים בפרט, לאור העובדה שמרביתם מחליטים בסוף התואר לחזור למרכז הארץ.

צילום: הילה ביטון

כבר בתחילת הערב, טרם הגיע סגן ראש העיר, ניכר כי יש משהו שמייחד את יושבי הסלון: כולם אנשים מעורבים ומודעים, שאוהבים את העיר ורוצים למצוא דרכים נוספות לשפר אותה. חלקם לומדים, חלקם סיימו תואר, אבל את כולם מדאיגה שאלת המחר: מה יש לעיר להציע לנו?

טל אל על נמנע באופן נחרץ מאמירות פופוליסטיות גרנדיוזיות. הוא נולד בעיר, למד באוניברסיטה וניהל פרויקטים חברתיים במחלקה למעורבות חברתית. כיום, במסגרת תפקידו בעירייה, הוא מתעסק בעיקר בתכנון ובניה. הוא פרס בפני הסטודנטים עבר מקצועי מרשים במעורבות חברתית ופעילות פוליטית מוניציפלית, אבל מעל הכל הדגיש פעם אחר פעם כי כל צעד שעשה או שהיה שותף לו, נבע מתוך הרגשת מחויבות ויוזמה עצמית.

"לא צריך להתפשר על איכות", הוא הצהיר והסביר כי לדעתו הבעיה הגדולה ביותר בחברה הישראלית היא האדישות: גם הפוליטית וגם החברתית. לכן, כבר בגיל צעיר החליט לרוץ עם רוביק דנילוביץ' ברשימה עצמאית וצעירה, תוך ניסיון להביא לשינוי פניה של באר-שבע וכן תוך הבנה שתהליכים כאלה לוקחים זמן. בהתחלה הייתה אכזבה גדולה, הוא מודה, אבל זה לא מנע מהם להמשיך בתכנית מחושבת, לא פופוליסטית, אשר נמנעת מהצהרות ורפורמות גדולות, ומיועדת לטווח של 10 שנים לפחות. בהמשך, כידוע לכולם, הגיעה ההצלחה המסחררת בדמות תמיכה נלהבת וגורפת של 92% בבחירות של שנת 2013.

צילום: הילה ביטון

הסטודנטים ישבו והאזינו בקשב רב, אבל ניכר כי לא כולם שוכנעו מדבריו של טל. אמנם באר-שבע מתפתחת בקצב מסחרר, בזה אין ספק, אבל את יושבי הסלון מטרידה שאלה אחרת: מה נציגי העירייה עושים בשביל להשאיר את הסטודנטים בעיר? מתוך רצף השאלות וההצהרות שעלו בדיון ניתן לזהות יוזמות מבורכות של סטודנטים, דוגמת פרויקט "הרשת", אשר לקחו את עתידם בידיים והחליטו לנסות ולהבין מה צריך לעשות כדי לגרום לסטודנטים להישאר בעיר ולהשקיע בה את עתידם.

עלתה ההרגשה כי באר-שבע מושכת סטודנטים מצד אחד וזוגות צעירים מצד שני, אבל איפשהו באמצע נופלים בין הכיסאות "שלב הביניים", צעירים בוגרי תואר שמחפשים קהילה להזדהות אתה. טל הפגין תמיכה בכל הרעיונות וההצהרות שעלו, אולם נוצרה תחושה כי תשובותיו היו מעט מופשטות ולא קונקרטיות. עם זאת, הוא הציע תמיכה רחבה ומקיפה בתכניות אלו מצדו והסביר כי רק הסטודנטים עצמם יודעים מה טוב להם. יתרה מזאת, הוא המליץ לראשי התכנית למפות את הצרכים שלהם ולפנות אליו באופן אישי כך שיוכל לתמוך בהם מבחינה ממסדית.

צילום: הילה ביטון

המסר המרכזי של טל בשיחה היה פשוט מאוד: קחו את הסביבה שלכם בידיים, בין אם זה העיר ובין אם זאת המדינה. סטודנטים הלומדים בבאר-שבע יודעים יותר מכולם שכאשר רוצים לעשות, השמיים הם הגבול. יצאתי מהשיחה עם פרספקטיבה חדשה ועם תחושה שניתנת לנו רוח גבית לשנות. ההתפתחות המסיבית של העיר, לצד החומר האנושי האיכותי שמביאים עמם הסטודנטים, יכולים להקפיץ את באר-שבע למציאות שבה לא רק שהסטודנטים ישארו, הם גם ימשכו קהל צעיר נוסף.

 

*איתי שבתאי הוא דובר תא יש עתיד באוניברסיטת בן-גוריון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('964eded2-3b2b-4cc6-8ada-97350822a9c9','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה