שיפוץ שלא נגמר: לתושבי אברהם אבינו נגמרת הסבלנות

$(function(){setImageBanner('5e683c6d-90bb-4dac-9558-29954e85dca0','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

כבר מספר חודשים שמתקיים שדרוג של רחוב אברהם אבינו בשכונה ד'. כביש חסום, מדרכות לא סלולות והרבה חול שהופך כעת לבוץ. תושבי אברהם אבינו דורשים שינוי. ומה היה לעירייה להגיד בנושא?

"בכנות מה שהכי מעצבן ומאכזב, זה ששיפצו את כל המדרכה של הרחוב אבל בכניסה לבניין שלנו השאירו חול. זה מן ריבוע שבו לא טיפלו. אני גרה בפירמידה ליד מרכז גילת ורוב הבניין הם אנשים מבוגרים וקשישים. אם מישהו רוצה להיכנס אין לו כניסה לבניין... אם עכשיו יורד גשם צריך ללכת בבוץ. יש שם דיונת חול. זה סכנה", מספרת אפרת ג'סנר, סטודנטית לעבודה סוציאלית ומתגוררת באברהם אבינו כבר 4 שנים. השיפוץ של רחוב אברהם אבינו ואזור מרכז גילת שבשכונה ד' החל עוד בקיץ. במסגרת השיפוץ, בין היתר, נסגר אחד ממסלולי הכביש, תשתיות מוחלפות ומדרכות משופצות במטרה לשדרג את האזור. הכל טוב ויפה, אבל בינתיים השיפוץ עדיין לא נגמר והתושבים סובלים.

-

כמה עוד אפשר?

מדובר בתושבים רבים שמרגישים שכבר קשה לנהל שגרת חיים תקינה במצב הזה. חלקם אף העלו פוסטים בפייסבוק על השיפוץ של השכונה והתסכול שהם חשים בעקבותיו. "השאירו את הצד של הכביש שלא סלול עם חול, הגיע גשם, עשה שלוליות בוץ לכל אורך הרחוב ואז אי אפשר לחצות את הרחוב... זה כמו חציית ים סוף, באמת. מי שיש לו כיסא גלגלים או עגלות ודברים כאלה לא יכול לחצות את הרחוב. בסוף פשוט שמתי כמה אבנים על החול וככה התקדמתי עליהם", משתף ליאור לוין, תושב השכונה. מדובר בנושא שבוער בתושבים ובינתיים הם לא קיבלו מענה לפניותיהם.

"זה באמת מתסכל. זה כבר מהקיץ ככה... השיפוץ זה למטרה טובה, באמת. זה מובן שזה כדי להפוך את המקום לטוב יותר. אבל כרגע, יש ממש תחושה של זלזול. כאילו בגלל שזה בד' ולאנשים אין פה ואף אחד לא ידבר.. יום עובדים, יום לא, ומשאירים בדיוק אזור אחד נחות. וזה לא מעניין אף אחד", מוסיפה אפרת. התסכול של התושבים נובע גם בגלל האוכלוסייה המבוגרת שמתגוררת באזור. מדובר באנשים מבוגרים להם קשה להתנייד ולהגיע ממקום למקום, על אחת כמה וכמה כשמציבים להם משכולים בדרך.

-

אפרת מחדדת: "בבניין הזה גרים אנשים, רובם מבוגרים. אין להם איך להיכנס לבית שלהם, בימים של גשם אני מניחה שהם אפילו לא יוצאים מהבית כי אין להם איך. מרגיש חוסר אחריות, זלזול וחוסר התחשבות". גם ליאור מצטרף לדבריה, ואומר שהאוכלוסייה המבוגרת מושפעת מכך לרעה. הוא אומר שיש מחסום בכביש בו מבצעים את השיפוץ, ואולי אנשים מבוגרים לא יכולים לעלות עליו כדי לעבור אותו, "מי שיש לו כיסא גלגלים בטח לא יכול. משפחות צעירות עם עגלות וילדים קטנים גם לא יכולים לעבור". נראה שהבעיות עקב שדרוג הרחוב רבות, אך אולי התושבים יכולים להיות מעט אופטימיים, כיוון שלטענת העירייה בזמן הקרוב לפחות ידאגו לסדר שביל זמני להולכי הרגל במקום. השיפוץ לא עתיד להסתיים בקרוב, אך התוצאה הסופית תשתלם בסופו של דבר לתושבים.

תגובת העירייה:

"כחלק מתכנית העבודה לחידוש תשתיות במרחב הציבורי לרווחת התושבים ובעלי העסקים מבצע בימים אלו אגף ההנדסה בעיריית באר-שבע עבודות פיתוח ושדרוג רחוב אברהם אבינו, בשכונה ד'. העבודות כוללות: החלפת תשתיות תת קרקעיות, חידוש הכביש, חידוש מדרכות בשילוב שבילי אופניים, החלפת עמודי תאורה, הצבת ריהוט רחוב, נטיעת עצים ופיתוח נופי עשיר".

-

עוד הוסיפו בעירייה: "במהלך העבודות הצמתים ברחוב אברהם אבינו פתוחים לתנועה וכן מתאפשרת גישה מלאה להולכי רגל ולכלל העסקים ובתי הספר באזור הפרויקט. כמו כן, בימים הקרובים תבוצענה עבודות להשלמת שביל גישה זמני להולכי רגל ליציאות מהבתים. יצויין שבמסגרת העבודות שמבוצעות בחלוקה לארבעה מקטעים חלים שינויים בהסדרי התנועה והחנייה בהתאם לשלבי הביצוע. השלמת הפרויקט מתוכננת ל-07/18 . אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית ופועלים כל העת לסיום העבודות לרווחת תושבי העיר והבאים בשעריה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b37c9422-d00b-45c0-af17-05e1f1e3c56a','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה