"מי שלא דוחף נשאר בתחנה שעתיים": החיילים בתחנה המרכזית בב"ש עדיין נלחמים על מקום באוטובוס

$(function(){setImageBanner('17318a75-53db-44d2-b51e-6f85f6b95ffe','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

אלפי חיילים המגיעים לתחנה המרכזית בבאר שבע נאבקים מדי שבוע כדי לעלות לאוטובוסים העמוסים. חייל שעלה על קו מבאר שבע לירושלים "רק החזק שורד כאן". חייל נוסף: "מי שלא דוחף נשאר בתחנה שעתיים ומקבל עונש בבסיס".

עשרות אלפי חיילים פוקדים את התחנה המרכזית בבאר שבע מדי שבוע, בדרכם אל הבסיס בימי ראשון או בחזרה ממנו בסוף השבוע. אלא שהמלחמה של החיילים לא מתחילה כשהם מגיעים לבסיס, אלא עוד בדרך לשם, כשהם נאלצים להילחם אחד בשני, לדחוף ולטפס, כדי להספיק לעלות לאוטובוס, או להסתכן ב"שבת" ממפקדיהם בבסיס.

לא מדובר כמובן בתופעה חדשה, אלא סבל מתמשך של שנים. השינוי הוא שבשנים האחרונות בסיסים רבים נוספים עוברים לנגב, ביניהם עיר הבה"דים, וכתוצאה מכך חולפים בתחנה המרכזית בבאר שבע עוד אלפי חיילים מדי שבוע בדרכם לבסיסים החדשים, חיילים נוספים שנלחמים על מקום באוטובוס.  

סרטון שהועלה לעמוד של סמיון גרפמן לפני כשנה הציף שוב את הקושי הרב לעלות לאוטובוס ואת הדוחק עמו נאלצים להתמודד חיילים.

-

מאז אותו סרטון, נראה שלא הרבה השתנה. מ', חייל שעלה על קו 470 בתחנה המרכזית בבאר שבע לכיוון ירושלים לפני כשבוע, נאבק כדי לעלות לאוטובוס והחליט להעלות פוסט זועם בו הוא קורא להתערבות גורמי התחבורה, כדי לטפל בתופעה העגומה. "העלייה לאוטובוס מתבצעת בשיטת החזק שורד" כתב י'. "מה שאומר שאנשים מבוגרים, נשים בהיריון, ועוד אוכלוסיות שלא יכולות לאפשר לעצמן לקחת את הסיכון של מחץ מכל הכיוונים, יישארו במשך זמן ארוך בתחנה או יבחרו במסלול החלופי שלוקח שעתיים וחצי של נסיעה לעומת שעה וחצי. הגיע הזמן שתעשו סדר בבלאגן הזה".

י' לא הסתפק רק בטענות, אלא גם כתב הצעות ייעול משל עצמו הכוללות: בניית רציף חיצוני במסוף ארלוזורוב, הצבת מעקים וסדרנים שאוכפים את התור לאוטובוס, ותגבור כמות ותדירות הקווים.

-

חיילים שנחשפו לתופעה הגיבו בזעם לעובדה שהתופעה עדיין נמשכת "אתם שואלים את עצמכם למה הם נדחפים? שיעלו לאוטובוס הבא? אז זהו, שמי שלא מגיע בזמן מקבל יום ביציאה או אפילו שבת ושלל עונשים אחרים, מי שלא נדחף יכול להישאר בתחנה אפילו שעתיים". כתב אחד החיילים.

התגובות לא הפסיקו להגיע "זה כבר שנים ככה בכל יום ראשון בבוקר, חמישי בבוקר ושישי בבוקר. משרד התחבורע יודע שבשעות האלה יש מאות חיילים ואזרחים שמחכים לאוטובוסים, ובכל זאת הלו"ז נשאר דל כמו בשאר הימים. 100% זלזול באזרחים ובחיילים! פשוט בושה".

חיילת לשעבר כתבה "10 שנים עברו כמעט מאז ששירתתי ופשוט כלום לא השתנה. לכיוון בסיס עובדה מבאר שבע היה אותו דבר כל יום ראשון. עצוב שכך נראית המדינה שלנו. במקום לדאוג להסעות מסודרות לחיילים ששומרים עלינו ומקריבים את עצמם. שמישהו יתעורר כבר במדינה הזאת ישנים בעמידה!".

תגובת חברת אגד לטענות: מבדיקת האירוע המדובר, עולה כי חיילים רבים הגיעו למקום ע"י הסעות של אוטובוסים פרטיים, שיצאו מבסיסים שונים לכיוון התחנה המרכזית בב"ש וכל זאת מבלי שדווח על כך לאגד. לכן, אגד לא יכלה הייתה לצפות או להערך לקראת העומס החריג שעליו דובר. יחד עם זאת, אגד מפעילה במקום אוטובוסים בתדירות גבוהה ובזמינות של אוטובוס בכל רבע שעה, מה שסייע לכך שהעומס במקום, הסתיים בתוך כשעה. 

אגד ממשיכה לעשות מאמצים רבים לשיפור הזמינות ועל כן, מיד לאחר החגים אגד תוסיף 2 אוטובוסים נוספים בימי שישי להגברת השרות והזמינות עבור הנוסעים. חג שמח!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a87290cd-62d2-4592-9fe0-7babe0e3647a','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה