מחוז דרום מוביל בכנס איכות ארצי של הכללית

$(function(){setImageBanner('4dbe7678-2ebd-46fb-a41c-6319dbe4d70b','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

כל חמש העבודות שהוגשו מטעם מחוז דרום זכו בפרס מנכ"ל לאיכות ובהצטיינות בכנס האיכות של כללית.

בשבוע שעבר התקיים כנס האיכות הארצי של הכללית בו הוצגו מיטב עבודות האיכות של המוסדות השונים בארגון. מתוך יותר מ-100 עבודות שהוצגו במליאה במעמד או בהשתתפות  מנכ"ל הכללית נועז בר ניר, חברי ההנהלה, מנהלי המחוזות ובתי החולים זכו כאמור זכו חמישה פרויקטים של מחוז דרום בהצטיינות.

-

כנס האיכות של כללית מתקיים אחת לשנתיים.  כנס והשנה הוא עמד בסימן "זמן איכות" - יוזמה. חדשנות. אנשים"  הכנס מהווה במה מרכזית ללימוד, שיתוף ידע ולהצגת תהליכי איכות חוצי ארגון ופרויקטים של צוותי שיפור מכל מוסדות כללית והחברות הבנות. גם השנה, כל מוסדות כללית השתתפו ובסה"כ הוגשו 126 תקצירי עבודות לשיפוט בנושאים : איכות רפואית, איכות השירות, טיפוח המשאב האנושי וניהול משאבים. 

צוות המרכז לבריאות הילד בבאר שבע זכה בפרס מנכ"ל לאיכות בפרויקט אותו הם מובילים בהצלחה כבר שנתיים "מניעת התקפי אסתמה לקראת שנת הלימודים" ד"ר אלכס קזנוביץ' מנהל המרפאה: "המרכז לבריאות הילד והנוער של כללית בבאר שבע משרת כ-7,500 מטופלים צעירים. כ-10 אחוזים מהם, הם אסתמטיים. המחקרים מצביעים על עלייה בכמות ההתקפים ובהתאם עלייה בשימוש בתרופות ועלייה בביקורים במרפאות עם תחילת שנת הלימודים, פעולת המנע לקראת הראשון בספטמבר מצמצמת משמעותית את כמות ההתקפים והביקורים לשמחתנו, אני גאה בצוות המרכז הפועל בשיתוף פעולה מרשים שהוביל להישג זה" 

מבין הפרויקטים בלטה במיוחד עבודתם של צוות ההנהלה הרפואית ומשאבי אנוש בנושא "תכנון כוח אדם רפואי לעשור הבא, היערכות לפרישת רופאים שעלו בשנות ה-90". ד"ר שלומי קודש המנהל הרפואי במחוז דרום: "מערכת הבריאות בישראל בכלל ובדרום בפרט מתמודדת עם מחסור לאומי ברופאים ומקצועות נוספים. לצד פתיחת בית ספר לרפואה (יש רק אחד שנוסף בצפת) אנו מחויבים להיערך גם לצורך הגובר ברופאים לצד שיעור הרופאים הגבוה שמתקרב לגיל פרישה. בעבודה תיארנו את דרכי ההתמודדות של הנהלת המחוז עם מצוקה זו והפעילות הנמרצת לאיתור וגיוס רופאים איכותיים לשורות מחוז דרום בכללית. אנו נמשיך לפעול לגיוס הרופאים הטובים ביותר לטובת מטופלי הכללית בדרום"

מר מיכאל מישורי דרעי מנהל מחוז דרום: "זו גאווה גדולה למחוז כולו שישנו ייצוג כה נרחב של פעילות חשובה בכנס ארצי. ייצוג שזכה במרבית התארים ומעיד על עבודתם המקצועית והמסורה של כל עובדי המחוז. אני גאה בצוותים הממשיכים להוביל את איכות הטיפול הרפואי למען כל מטופלינו"

שלוש עבודות נוספות זכו להצטיינות בכלל הארגון, עבודתם של צוות מרפאת שבטי ישראל (הזרע) בקריית גת לקידום הטיפול בחולי סכרת, עבודתה של ההנהלה הרפואית בנושא פעילות להרחבת השימוש בסטטינים פוטנטיים בקרב חולים בסיכון גבוה. ועבודה משותפת של מחוז דרום יחד עם בית החולים סורקה לקידום איכות הטיפול באמצעות מדדי רצף טיפולי.

-

בנוסף מבין עשרות עבודות שהוגשו נבחרה עבודתם של צוות בריאות הנפש במחוז בשיתוף המרכז הרפואי גהה, בנושאטל-פסיכיאטריה להצגה במליאה בפורמט TED. טל-פסיכיאטריה היא שירות חדש וייחודי למחוז דרום בתחום בריאות הנפש לילדים ובני נוער. ייעוץ פסיכיאטרי באמצעות מסך, לצורך אבחון ראשוני למטופל הנמצא במרפאה מרוחקת. השירות פועל כיום במרפאה לבריאות הנפש בערד ובדימונה ונעשה דרך מערכות וידאו אינטראקטיביות מוגנות ומאובטחות. הילדים ובני הנוער מגיעים למרפאה לצורך האבחון במרפאה ביישובם ומקבלים השירות בחדר ייעודי כאשר הם מול המצלמה כשמהעבר השני פסיכיאטר מומחה מבית החולים גהה.

סיכם את הכנס נועז בר ניר מנכ"ל הכללית: "ארגון איכותי שווה לסך מרכיביו- העובדים הבודדים, שביחד ולחוד שואפים למצוינות ומובילות באיכות. אנו מחויבים לאיכות, יש לנו  יתרון יחסי בתחום העיסוק באיכות ובדרך הניהול שלנו ואותו אנו צריכים לשמר. אנו נוכחים בפירות ההשקעה והגשמת החזון כשפעם אחר פעם מפורסמים נתונים המעידים על האיכות הגבוהה של כללית: בין אם מדובר בציונים בתקני איכות ובמבדקי האקרדיטציה של בתי החולים שלנו, במערכות המחשוב והמידע המתקדמות, במערכות הלוגיסטיות, בעמידה בכבוד במדדי האיכות של התכנית הלאומית למדדי איכות ועוד, ובין אם מדובר במדדים השוואתיים בהם אנו ניצבים גאים במקומות הראשונים בסקרים ארציים הבוחנים שביעות רצון לקוחות, ובמחקר. חשיבות תרבות האיכות ברורה, תוצאותיה מרשימות והצלחה במשימה לשיפור האיכות תושג בדבקות, המשכיות ובהתמדה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('227d18c0-8e72-43a8-9d5e-37f62a4eb612','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה