הסרת שיער: היתרונות והחסרונות ומניעת נזקים

$(function(){setImageBanner('7d9f35fe-88b7-4594-83ff-5fb6a65d188c','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33896,'Image','');})

ד"ר אנה קושניר, רופאה מאבחנת בהסרת שיער ומכשור רפואי, אחראית תחום ארצית ברשת 'כללית אסתטיקה', מסבירה את החשיבות בהשגחה רפואית צמודה. לדבריה, טיפול בהסרת שיער ללא השגחה רפואית, עלול לגרום לנזקים.

 

תחום הסרת השיער מאפשר היום מגוון של טכנולוגיות מתקדמות להרחקת שיער מהגוף. הסרת שיער  באמצעות לייזר ו/או שיטת IPL. הן שתי טכנולוגיות שנועדו להסיר שיער לא רצוי ביעילות ובבטחה מאזורים נרחבים ברוב חלקי הגוף.

הסרת שיער בלייזר, היא טיפול קוסמטי המתאים לנשים ולגברים רלוונטי לשיער מאזורים שונים בגוף, מתאים כמעט לכל סוגי העור, לא מצריך הכנות ולא זמן להתאוששות.  מחקרים הוכיחו כי הסרת שיער בשיטת הלייזר, היא השיטה היעילה ביותר.

הסרת השיער נעשית באמצעות מכשירי לייזר חדשניים ובטוחים ביותר, ומי שמבצע את הטיפולים הם אך ורק אחיות ורופאים ובפיקוח רפואי. חשוב לדעת: לא ניתן להסיר שיער לצמיתות, ולא ניתן להגיע ל-100% הצלחה. השיעור תלוי בפעילות ההורמונלית, לכן הכיסוי אחרי גיל המעבר אצל נשים וגברים טוב יותר. אז במקרה זה אפשר לומר שהגיל פועל לטובתנו.

בטיפול מצמידים את הידית של מכשיר הלייזר אל העור למשך כמה שניות. קרן הלייזר חודרת לתוך השערה ומגיעה עד השורש. הפיגמנט קולט את האנרגיה של הלייזר ומחמם את השורש בערך עד טמפרטורה של 60 מעלות צלזיוס, עד שהוא נהרס. למרות הטמפרטורה הגבוהה, הטיפול כמעט אינו כואב בזכות השימוש במכשירים מתקדמים והמיקוד הנקודתי של הלייזר. משך הטיפול, מותאם לאזור המטופל ונמשך כמה דקות. הסרת שיער בכל הרגל, אורכת כחצי שעה, הסרת שיער בבית השחי –אורכת דקות ספורות.

באופן פיזיולוגי השיער לא צומח בבת אחת, יש מחזוריות של צמיחת השערות, לכן לא מספיק לעשות טיפול או שניים אלא יש צורך בסדרה של 12-8 טיפולים, תלוי באזור הנבחר בגוף ובגיל המטופל. ההפרש בין הטיפולים הוא של חודשיים-שלושה. הגיל הרלוונטי לטיפול יכול אצל בנות להתחיל מגיל 18. עדיף לאחר שהמחזור סדיר לפחות 3 שנים, באזורים של בית שחי, ביקיני ושוקיים אפשר להתחיל כבר בגיל 16 אבל רק ואף לאחר שהמחזור סדיר לפחות 3 שנים. בנים יכולים להתחיל בטיפול מגיל 18. ולאזורים של הגב, הכתפיים והעורף - רק מגיל 30.

אין הכנות מיוחדות לקראת הטיפול, מלבד לגלח את השיער באזור שבו עומדים לבצע את הטיפול. מיד לאחר הטיפול ממשיכים בשגרה ללא צורך בהחלמה. השיער ממשיך לצמוח במשך כמה שבועות ונושר. קובעים פגישה נוספת רק כשהוא חוזר לצמוח - לאחר כמה שבועות או כמה חודשים, תלוי בשלב הטיפול.

ד"ר אנה קושניר, רופאה מאבחנת בהסרת שיער ומכשור רפואי, אחראית תחום ארצית ברשת 'כללית אסתטיקה', מסבירה את החשיבות בהשגחה רפואית צמודה. לדבריה, טיפול בהסרת שיער ללא השגחה רפואית, עלול לגרום לנזקים. ד"ר קושניר ד"ר קושניר : "חשוב מאוד כי טיפולים מסוג זה יבוצעו על ידי רופא או אחות מוסמכת בתחום, או תחת השגחתם הצמודה. הסרת שיער בלייזר צריכה להתבצע על ידי רופא או מטפלת בעלת ניסיון אשר עברה הכשרה לכך. כל המטופלים שמגיעים אלינו, לאחת ממרפאות הרשת, במטרה להסיר שיער, עוברים בדיקה ויעוץ ע"י רופא\ה. לאחר קבלת ההסבר והתאמת הטיפול, מתבצעים הטיפולים על ידי אחיות מוסמכות בתחום ובפיקוח רופא\ה. המטופלים מקבלים הסבר לגבי צפי התוצאות והנחיות ברורות לביצוע בזמן הטיפולים. זאת למניעת תופעות לוואי ולמקסום תוצאות הטיפול. המיון הקפדני שנעשה על ידי רופאי כללית אסתטיקה לפני הטיפול מונע את הסיבוכים של אחרי. לעיתים נדירות מופיעה כוויה קלה שחולפת ללא טיפול. לאחר טיפול מומלץ לא להיחשף לשמש למשך. חשוב מאוד למלא אחר ההוראות".

 

ד"ר קושניר מתייחסת לאחוזי הצלחה בטיפול בלייזר: "אחוזי ההצלחה של הסרת השיער בכל טיפול תלויים באזור בגוף. ניתן לצפות להפחתה של כ 25% אחרי כל טיפול, המרווח בין הטיפולים נע בין 8-12 שבועות, השיער שצומח לאחר הטיפול נוטה להיות בהיר ודק יותר. כדאי לזכור שהסרת השיער אינה לצמיתות ויש לקבל טיפולים נוספים, פעם בשנה עד שנתיים. המכשירים המתקדמים המוצעים היום יכולים לטפל כמעט בכל סוגי העור. ככל שהשערה עבה וצפופה יותר, ההצלחה גדולה יותר, אבל לא ניתן לטפל בבעלי שיער שיבה, שיער בלונדיני או ג'ינג'ים. כיון שהלייזר עובד על הפיגמנט. ככל שההבדלים והניגוד בין צבע השיער וצבע העור חזק יותר, כך הטיפול יעיל יותר. כמו כן, אין מסירים שיער באזור הפנים".

הסרת שיער בלייזר לא מתבצעת בחולי פסוריאזיס, אפילפסיה, מקרים מסוימים של סוכרת, מחלות סיסטמיות ואוטואימוניות, ועוד, בהתאם למיון מוקדם של רופא.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a82c122b-8f98-4c79-8f8f-4b144084b808','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33898,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה