"אם מגיעים בלי רגשי נחיתות אז הכל הולך אחרת": איתן ביטון חושף הכל

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('24acb77f-f814-4741-b219-4c6049245603','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('24acb77f-f814-4741-b219-4c6049245603','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

איתן ביטון (49) הוא איש עסקים, יזם ומפיק אירועים ידוע. הוא אחראי על לא מעט הפקות גדולות של מותגי על ומנהל ביד רמה את חברת "אור מדיה" בה הוא מאגד תחת קורת גג אחת את כל תחומי העיסוק האהובים עליו. בראיון אישי מיוחד ישבנו לדבר על העבר, הווה ואפילו קיבלנו הצצה לפרויקטים עתידיים  

איתן ביטון (49) הוא איש עסקים, יזם ומפיק, נשוי לאיילה מנהלת המחלקה המשפטית של המכס והמע"מ ואב ל-3. איתן הוא בנו של לא אחר מצ'ארלי ביטון המציל המפורסם של באר שבע ועליזה ביטון ז"ל שנפטרה לפני 7 שנים ממחלת הסרטן. עד היום מבהיר איתן שהחינוך של הוריו הוא קו מנחה שמלווה אותו בכל צעד והתכונות שרכש מהם מותירות אותו תמיד עם רגליים על הקרקע.

כבר בתחילת הראיון קשה לפספס את האישיות המדהימה של האיש הזה, הוא כריזמטי, רהוט ומכוון מטרה, אך יחד עם זאת הוא ממש לא שכח מהיכן התחיל ואיפה גדל. הוא מוקיר ומעריך את כל הסובבים אותו ובצניעות רבה מסביר "בסופו של דבר כולנו בני אדם, מי ששוכח את העבר שלו אין לו עתיד" בראיון איש מספר איתן איך הכל התחיל, אילו שיתופי פעולה מפתיעים יצר בשנים האחרונות וחכו שתשמעו מה החלום שעדיין לא מימש, אבל בקרוב גם אליו הוא יגיע.

איתן ביטון עם בר רפאלי בהשקת אורבניקה. צילום: פרטי

  • ספר לי איך התחלת את דרכך?

"עוד לפני שהתחלתי לעסוק בהפקת אירועים, בגיל 17 החלטתי לפתוח חנות בגדים קראתי לה "סרבל". אחרי שנתיים החלטתי שאני פותח מספרה, תוך כדי הקדמתי את זמני ופתחתי חדר הכושר עם הקונספט שכיום מקובל בכל מקום, גם כושר, גם מסעדה שהיו מכינים בה שייקים וגם ספא איגדתי בעצם את הכל תחת קורת גג אחת. לימים פתחתי את 'מטה מדבר' והמצאתי את 'שיר באהבה' אנשים היו מתקשרים מספרים לנו על הבן זוג, ילד, אח ואנחנו היינו כותבים שירים במיוחד ושולחים דיסק עם הקדשה.

אחרי פעילות ללא הפסקה במשך 20 שנה, החלטתי שאני רוצה לשנות כיוון, מכרתי את העסקים שהיו לי והחלטתי שאני מתמקד בדבר שהכי משך אותי כל השנים, שיווק. בכל פעם שפתחתי עסק שמתי לב שאני הכי נהנה מהשיווק שלו. בהשארת שמו של הבן שלי קראתי לחברת ההפקות "אור מדיה" כאשר החברה חולשת על מגוון תחומים בניהם שילוט, הפקת אירועים לחברות הגדולות בארץ בניהם: קבוצת עזריאלי, מליסרון, אורבניקה, ביתילי, כללית, ועוד. ובנוסף גם ייצוג טאלנטים, כאשר אני מייצג כיום את מאור בוזגלו, מירן בוזגלו ועכשיו גם זמר חדש ומוכשר מאוד אושרי אברג'ל.

התחום הזה של שיווק זה תחום אדיר, מבחינתי זה מתחיל מרמת הקריאיטיב ועד הביצוע כשאני נמצא בכל שלב בפרטים הכי קטנים. לפעמים אנשי הצוות שלי צוחקים עליי שאני בא ומדביק דברים, חשוב לי מאוד להיות מעורב בכל התהליך. מבחינתי זה תחום מושלם, אתה גם עושה מה שאתה הכי אוהב, גם נהנה בדרך מיצירה ובסוף מקבל סיפוק כשאתה רואה את הדברים יוצאים לפועל".

כשהחברות עם מאור בוזגלו הפכה לעסק. צילום: פרטי

  • מה הכוח שמניע אותך בעשייה היומיומית?

"תראי, בעברי הייתי יו"ר הרשות לשיקום האסיר הענקתי שם את כולי כדי שאנשים באמת יצליחו ויצמחו למקום טוב יותר. אני חושב שמי שהעשייה שלו היא רק עבור עצמו ולא מתחלקת גם עבור הקהילה, מפספס את המטרה, כמה אתה יכול לעשות רק לביתך? אני מאמין שכדי להצליח ולהישאר עם רגליים על הקרקע צריך לפעמים להכניס ערך מוסף ולעשות עבור האחר. תתארי לך שמישהו מושיט יד לעזרה ולך יש את הזכות לעזור לו זה מבחינתי יותר טוב מכל דבר שאני עושה, זה סיפוק אדיר.

אז אני תמיד דואג לעשות גם עבור האחר לא רק לביתי. בשנתיים האחרונות הפקתי בהתנדבות את ערבי ההתרמה של בית החולים סורוקה, בערב אחד גייסנו תרומות עבור שדרוג המחלקה השיקומית והצלחנו בגדול. בערב אחר הפקתי את ערב ההתרמה של המחלקה האונקולוגית, שם היה לי עניין אישי ורגשי מאחר ואמא שלי נפטרה ממחלת הסרטן וזה היה חיבור מתבקש עבורי, גם בערב הזה הצלחנו לגייס המון תרומות. אז המקום הזה של נתינה ללא ציפייה לתמורה, בהחלט ממלא אותי ומטעין את המצברים כל פעם מחדש".

השקת אורבניקה הגעתי למקום וכבר ידעתי איך זה יראה. צילום: פרטי

  • כילד שגדל בפריפריה האמנת או דמיינת שתגיע לכזה מעמד גבוה בעולם העסקים והפקת האירועים?

"לעולם לא הסתכלתי על אף אזור במדינה כחלק שונה, כי אני מאמין שברגע שמגיעים בלי רגשי נחיתות של פריפריה מול מרכז אז הכל הולך אחרת. מעבר לכך, אני גדלתי בבית שלשמחתי לא היו בו קשיים כלכליים, נולדתי לבית עם אבא מאוד דומיננטי ואמא עם נתינה אין סופית. גדלנו אל תוך עולם של פרסום, אבא שלי הוא דמות מאוד מוכרת בעיר, הוא היה מציל ולימים שידר בערוץ המקומי, בנוסף אח שלי היה שחקן כדורגל מאוד מוכר ואני בעצמי עשיתי עסקים כבר מגיל מאוד צעיר.  

בנוסף לכך, אם בכל זאת מסתכלים מנקודת מבט כזאת של מאיפה באתי, אז אני דווקא חושב שהסביבה שבה גדלתי עזרה לי מאוד ואפילו מספקת לי כיום יתרון. גדלתי בשכונה ד' הייתי ילד שובב וסקרן, המפגשים החברתיים בשכונה גרמו לי ללמוד דבר או שניים ולעיתים דווקא חוכמת הרחוב היא שמסייעת לנו במצבים שונים בחיים".

לעסוק בתחום שאוהבים זה הסיפוק הכי גדול.  צילום: פרטי

  • רבים מכירים את אביך המציל האגדי שגם היה כתב מקומי, איך היה לגדול לצד דמות כה מפורסמת ואהובה בעיר? האם זה השפיע על הבחירות שלך כשגדלת?

"הכי מושלם בעולם והכי מצחיק! תראי אני תמיד אומר שאנחנו 6 אחים כולנו יצאנו מאותה בטן, גדלנו בתוך אותם 4 קירות ובכל זאת כל אחד הלך לתחום עיסוק שונה לחלוטין. אז אם הבית זה מה שגרם לי להיות איש עסקים? אני לא יודע לומר בוודאות, אני חושב שלכל אחד יש את הדרך שלו והאופי שלו, אבל ללא ספק הבית שבו גדלתי סיפק לי את כל התמיכה.

את יודעת אני זוכר שלא הייתי אוהב ללכת לבית הספר, אני הילד שתמיד אמרו עליו 'יש לך פוטנציאל אבל אתה לא מממש אותו' אבא שלי מנגד היה אומר לי 'אני מאשר לך לא ללכת לבית הספר' הוא הבין את הראש שלי. אמא שלי הייתה אישה מאוד אינטליגנטית, היא תמיד דאגה להבהיר לי שאין לה ספק שאני יעשה חייל, אבל במקביל היה לה מאוד חשוב שאסיים 12 שנות לימודים, אז הקשבתי לעצתה ואכן סיימתי, אבל מהר מאוד כבר הבנתי מה המסלול שלי בחיים".  

צ'ארלי ואיתן ביטון: "אבא הוא הכל בשבילי". צילום: פרטי

  • אתה אחראי על לא מעט אירועים מרהיבים ומדוברים שמתרחשים בבאר שבע, איך אתה מצליח להפתיע ולחדש בכל פעם?

"אין נוסחה, אני פשוט מגיע למקום מבין את האווירה רואה את הפוטנציאל בכל פינה ופינה וזה פשוט קורה ברגעים, אני מתחיל לדמיין איפה כל דבר יהיה, איך אנשים יכנסו, איפה ישבו ואפילו מה יוגש. זה קרה לי כשארגנתי את אירוע ההשקה של "אורבניקה", חיפשו מישהו שיפיק את זה ואיך שנכנסתי התחלתי להזיז להם דברים ולשנות, הם לא הבינו מה אני רוצה מהם, אבל אני כבר ראיתי הכל ראיתי איפה הבמה תעמוד איפה עמדות השתייה יהיו, פשוט הכל מהפרטים הקטנים ועד הגדולים. ובסוף אחרי עבודה קשה של יצירה ועשייה היה אירוע בלתי רגיל, בדיוק כמו שדמיינתי".

  • מה הפרויקט שאתה הכי גאה בו או זה שהכי נהנת לעבוד עליו?

"הפרויקט הכי גדול שלי הוא בעצם לא בדיוק פרויקט, הוא אהבת עולם! אני מדבר כמובן על בניית המשפחה שלי, הילדים שלי זה הכוח שלי. לצד זה כמובן שגם המשפחה המורחבת שלי זה אהבה גדולה, אני ואבא שלי החברים הכי טובים בעולם. את יודעת אתה גדל והחיים העשייה לפעמים מנתקים אותנו מהסביבה, אבל אני לעולם לא התנתקתי, אני מדבר עם אבא שלי 3 פעמים ביום. אבא שלי הוא מורה דרך בדרך הכי פשוטה, הוא מודל לחיקוי ולא רק עבורי, אנחנו מתייעצים המון וכל רגע איתו זה צחוקים מטורפים. אני יכול לומר לך שבכל אירוע שאני עושה אורח הכבוד שלי, הראשון לפני כולם זה אבא שלי!".

עם אייל גולן: "אוהב לשיר בכל הזדמנות". צילום: פרטי

  • זה כבר כמה שנים שאתה עושה שיתופי פעולה עם ידוענים, ספר לי על שיתוף פעולה שזכור לך במיוחד.

"יש שיתוף פעולה שהתחיל לפני 5 שנים וקרה לגמרי במקרה. מאור בוזגלו תמיד חלם להקים חברה שהשם שלה יהיה "11 MB" והיא תתמקד בכובעים ואקססוריז, הוא ניסה לפנות לכל מני אנשים, אבל זה לא ממש הלך. יום אחד אחיין שלי ביקש שמאור יביא לו תעודה ששכח אצלי אז הוא בא לאסוף אותה ממני ותוך כדי התחלנו לדבר והוא סיפר לי על החלום שלו, באותו רגע אמרתי לו "מזל טוב" מספר שבועות לאחר מכן כבר יצאנו לדרך. היום החברה מצליחה ומתעסקת בכובעים, תיקים ואקססוריז והכל זה עיצובים של מאור ושלי".

  • לאחרונה התחלת לייצג אמן בתחילת דרכו אושרי אברג'ל, מה משך אותך להיכנס לעולם המוזיקה / ייצוג האמנים?

"קודם כל מאז ומתמיד אהבתי מוזיקה, בנוסף אם נסתכל על המכלול תחום הפקות האירועים בעצם מכיל בתוכו הכל, מעיצוב, דרך אומנים ועד קהל, אוכל ומה לא. אז באמת שמדובר בתחום שהוא מכלול של הכל ביחד ואני כאיש של יחסי ציבור והפקות אירועים נוגע בכל דבר קצת ובסוף יוצר משהו גדול. ספציפית הסיפור עם אושרי התחיל כשהוא פנה אליי, שמעתי אותו ומיד הבנתי שיש כאן משהו אחר, מיוחד. אז החלטתי שזה ללא ספק שווה את זה והוספתי לעצמי עוד תחום משהו שאני אוהב ונהנה לעסוק בו".

  • האם יש לך חלום גדול שעדיין לא הגשמת?

"ואוו אני הולך להפתיע עכשיו, שירה! בכל הזדמנות שיש לי אני שר, כל אירוע שאני מארח אמנים אני מבצע איתם שיר אחר, באחד האירועים שהפקתי שרתי עם שלומי שבת היה מרגש מאוד. אני מאוד אוהב מוזיקה ומאוד אוהב לשיר, יותר מזה אני רוצה להוציא אלבום, אולי אפילו אתחיל לעבוד על זה בקרוב".  

  • מה תרצה לאחל לעצמך ולקוראים לשנה החדשה?

"אני מאחל לעצמי בריאות הנפש והגוף שמבחינתי זה הולך יחד. בנוסף אני מאחל לילדים שלי שתמיד יהיו שמחים ומאושרים, שאשתי תגשים את עצמה ותקום כל יום מאושרת ושמחה. שהמשפחה המורחבת שלי תהיה מאושרת וחזקה ושאבא צ'ארלי יהיה בריא עד 120. לעם ישראל אני רוצה לאחל שיזכה לשלום וגאולה ושרק יהיה פה טוב לכולנו".

"שרק יהיה פה טוב לכולנו". צילום: פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9fa55166-a66a-4282-a3b3-cf21be23b180','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה