המדריך המלא לטיולים בחג סוכות ביישובי הדרום

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('59ab55a5-2b99-419c-a3e6-7c6f72ba8b3a','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33373,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('59ab55a5-2b99-419c-a3e6-7c6f72ba8b3a','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33373,'Image','');},7]]);})

לכבוד חול המועד סוכות הכנו לכם רשימה של כל הפעילויות והאטרקציות באזור הדרום, איפה מטיילים בחג? היכן מתקיימים האירועים השווים ביותר? והכל בסביבה הקרובה , תהנו

ימי הנוקדים- חג סוכות בסגנון ימי קדם

סוכות, חמישי-שבת 27-30/9

כפר הנוקדים מזמין את המטיילים לצאת למסע קדום בזמן ולהתחבר למדבר. בחול המועד סוכות יתקיימו בכפר מגוון של סדנאות מלאכות קדם לצד סיורים מודרכים בעקבות האדם הקדמון במדבר. בכל יום תתקיים בכפר סדנא ופעילות לכל המשפחה. 

בין הפעילויות והסדנאות: סדנת הדלקת אש ללא מצית וגפרורים, סדנת כוכבים בה יוכלו המבקרים ללמוד על הכוכבים וכיצד להתמצא בהם ובנוסף, ייהנו המבקרים  ממעגל מתופפים. במסגרת פעילות זו, יתנסו המשתתפים בסדנת תיפוף על הגוף וילמדו על המקצבים השונים בתופים. בהמשך יצטרפו המשתתפים למעגל המשלב תיפוף ושירה. בכל יום בצהריים, פינת החי ופינת היצירה יהיו פתוחות לקהל הרחב.

בנוסף לפעילויות יתקיימו סיורים מודרכים- בעקבות האדם הקדמון. בכל בוקר בשעה 11:00 ,יצאו המבקרים לסיור מודרך באזור. הפעילות תכלול ציורי קיר במערה על ידי חול ומים, על פי ציורים עתיקים ויפתרו כתב חידות עתיק. בנוסף, יתנסו המבקרים בחיתוך סלט באבן צור. הסיור מתבצע ברכבים פרטיים ויוצא בכל יום ליעד אחר בקרבת הכפר.

כפר הנוקדים יוני גרינצר

הפעילויות לאורחי הכפר הן בחינם. למצטרפים לפעילויות בלבד, מחיר הפעילויות : פעילויות הבוקר (סיור מודרך בעקבות האדם הקדמון) - מבוגר: 30 ש"ח, ילד: 20 ₪. פעילויות הלילה (או מעגל תופים וסיור כוכבים מודרך או מעגל תופים ופעילות הדלקת אש ללא מצית או גפרורים) - מבוגר: 30 ש"ח, ילד: 20 ש"ח

לפרטים והזמנות: כפר הנוקדים-  08-9950097/  www.kfarhanokdim.co.il

מרוץ בזמן וחגיגת דבש בקיבוץ יד מרדכי

מתי?: 24-30/9, במקום סוכה כשרה.

תיירות קיבוץ יד מרדכי ממשיכים להפתיע את המבקרים ולכבוד חול המועד סוכות, יציעו למשפחות משחק מרוץ חוויתי לכל המשפחה! "המירוץ בזמן", משחק הבנוי מחידות ואתגרים, מותאם במיוחד למשפחות. במסגרת הפעילות, יוזנקו המשפחות מאתר הראשונים בסמוך לקיבוץ רוחמה ויעברו משימות המשלבות ניווט, חשיבה, היגיון, שיתוף פעולה ומזל, כאשר יעברו בנקודות חשובות בהיסטוריה של המדינה.

הרפת באדיבות קיבוץ יד מרדכי

בנוסף ייהנו המבקרים גם מהפנינג סוכות מיוחד שיתקיים בכל ימי חול המועד: בבית הדבש והדבורה ילמדו המשתתפים על עבודת הדבוראי וחיי הדבורים בכוורת, יוכלו ללקק דבש טהור ולהכין נרות עשויים דונג דבורים.  משם ימשיכו המבקרים לאטרקציה האהובה: סיור מיוחד ברוח הקיבוץ על עגלה רתומה לטרקטור, שתוביל אותם לתחנות מלהיבות ברחבי הקיבוץ בהם: הרפת החקלאית של הקיבוץ, הפרדסים, המכוורת החקלאית, בית האריזה ועוד.

אתר שחזור קרב קיבוץ יד מרדכי

לאחר מכן, יבקרו המשפחות ב"בית קיבוץ של פעם", אשר מספק הצצה נדירה לחיי הקיבוץ הנוסטלגי. שם יתקיים סיור מודרך והסבר על הפריטים המוצגים: חדר הילדים וספר המטפלת, פריטי חדר האוכל הקיבוצי, כלי העבודה ועוד. הביקור בבית קיבוץ של פעם המספר את סיפורו של הקיבוץ והחלוצים הראשונים מאפשר חגיגה של נוסטלגיה והתרפקות על העבר. בנוסף לפעילויות ייהנו המשתתפים מדוכני יצירה לילדים.

במהלך חול המועד יוכלו המבקרים ליהנות מכניסה גם לאתר שחזור הקרב. באתר ימתין למבקרים שחקן שילווה בהדרכה מומחזת את סיפור הקיבוץ והקרב ההרואי. במקביל, יוכלו הילדים לרוץ בין תעלות הקשר המקוריות, לטפס על טנקים שבמקום ולטייל בין הנופים המרהיבים המקיפים את הקיבוץ.

 

 לפרטים, תיירות יד מרדכי: 08-6720559 | 052-3923104 | www.facebook.com/tourym | tym.co.il

חגיגת סוכות בערד- חוויה מדברית לכל החושים:

חול המועד סוכות 25-9-30/9.

עמותת תיירות ערד ועיריית ערד מזמינים אתכם לחגוג את סוכות בערד עם שלל פעילויות מגוונות וטיולים. לאלו שמחפשים אחר ההרפתקה המדברית האתגרית, לאוהבי הטבע והשקט, למשפחות עם ילדים, לזוגות אוהבים ועוד.

במהלך חול המועד (26-27/9) יתקיים בעיר פסביבל ערד שיציע יומיים של הופעות ופעילויות לכל המשפחה. בין המופעים: סאבלימינל, גין בורדו ועוד. לצד הפסטיבל יצאו במהלך חול המועד מגוון טיולים מדבריים מודרכים.

בין הטיולים: טיול ירח בנחל פרצים (24/9), למרגלות הר סדום, טיול "בעקבות עולמם של השורדים במדבר" (26/9), המספק למטיילים הצצה על בעלי החיים והצמחייה במדבר, טיול זריחה למצדה (27/9) הכולל סיפורים רבים על ההיסטוריה של המקום ועוד. בנוסף לטיולים המודרכים, יצאו מערד מידי יום, מגוון רחב של טיולים אתגריים מטעם חברת wild trails בהם טיול סאגווי ברחבי ערד, טיול סנפלינג לילי בדרום מדבר יהודה ועוד.

לפירוט מלא של האירועים, אתרי לינה ומסעדות באזור:

www.travelarad.com / www.arad365.com

 מטיילים עם אשכולות

"סוכות ישראלי" באשכולות: מצפון לדרום – טיולים, סיורים מודרכים ופעילות למשפחות בחינם ללא עלות

25-27/9, ימים שלישי עד חמישי ברחבי הארץ, ללא תשלום.

פרויקט הטיולים המסורתי של אשכולות - פורום מרכזי סיור, לימוד ותודעה יהודית-ישראלית, חוזר בסוכות בשיתוף משרד החינוך ומכבי שירותי בריאות, והשנה בסימן עידוד אורח חיים בריא. במהלך חול המועד סוכות, מדריכי טיולים של אשכולות יתפרסו על פני 24 מוקדים ברחבי הארץ ויציעו למשפחות המטיילות סיורים וטיולים בשבילים השונים הכוללים פעילויות, סיפורי מורשת, ועוד.

מטיילים עם אשכולות

בין הסיורים: סיור באזור עמק האלה הכולל טיול אל חרבת מדרס ומערת התאומים, סיור ברכס השיירות ובשמורת המסרק, סיורים בגולן בעקבות קרב תל סאקי ועוד. סיורים ביערות ישראל בהם סיור ופעילות שטח ביער יתיר, סיור ביער חולדה בעקבות דמותו של חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל ועוד. סיורים עירוניים: בירושלים סיורי מורשת בעיר העתיקה, בצפת סיור להכרת הסמטאות והסיפורים המיוחדים של העיר ועוד.

בנוסף לטיולים ולסיורים היומיים, יציעו מרכזי הסיור של אשכולות גם סיורי ערב עירוניים בהם יגלו המטיילים צדדים חדשים ומפתיעים בערים המוכרות - סיור מוזיקלי בסמטאות צפת העתיקה, טיול בשביל העצמאות המחודש בתל אביב המספר את סיפורה של העיר העברית הראשונה לצד הקמת המדינה, סיפורה היהודי של חיפה וביקור בנקודות היסטוריות בעיר התחתית ועוד.

הטיולים והפעילויות יתקיימו בימים שלישי-חמישי, 25-27/9, בחול המועד סוכות. סיורים מודרכים ופעילות חינוכית תצא בשעות: 10:00, 11:00, 13:00 ו 15:00. סיורי הערב יצאו בשעה 19:00. הסיורים מותאמים למשפחות.

לפרטים נוספים, פירוט המוקדים והרשמה לסיורים: 0778994989

ובאתר אשכולות: www.eshkolot.org  יש להירשם לסיורים מראש.

חגיגה ברחבי הנגב - "קסם המדבר" בסוכות

חוה״מ סוכות בפרויקט המרתק ואדי עתיר

26-27.9| ימים ד׳-ה׳ |  9:30-15:30

הזדמנות חד פעמית לבקר במיזם שהינו יוזמה חדשנית של הקהילה הבדואית בנגב שהקימה חווה חקלאית ייחודית המבוססת על הידע המסורתי של החברה הבדואית. בין היתר נבקר בחממות לגידול עשבי תיבול ומרכז לגידול ירקות אורגניים ממאגר זרעים ייחודי שנאסף מהפזורה הבדואית ולא עבר הנדוס גנטי. לבסוף נחווה סדנה חווייתית להכנת גבינות.

כניסה, הרצאה וסיור -20 ש"ח למבוגר, 10 ש"ח לילד מגיל 3-10, 65 ש"ח למשפחה.

המחיר כולל הרצאה, סיור ופינת ליטוף של כבשים ועיזים, קפה בדואי ותה צמחים. משך הסיור וההרצאה כשעה ורבע (לפחות 20 משתתפים בקבוצה)

יונת המדבר צמחרי מרפא צילום יוני גריצנר

סדנת צמחי מרפא -  15 ש"ח למשתתף (כ-25 דקות עד 20 משתתפים)

הרצאה על צמחים מדבריים שגדלים בפרויקט: סוגים, תכונות ויכולות ריפוי. במהלך הסדנא כל משתתף יחווה את תהליך הכנת זעתר אורגני.

ציור חינה על היד - 10 ש"ח לציור

פיתה בדואית חמה עם לבנה וזעתר מתוצרת המקום - 10 ₪

 תשלום כניסה במקום בימי האירוע. ניתן להזמין סיורים לקבוצות במועדים נוספים.

[email protected]. טל: 08-917-0042 | 08-917-0041

   בוייז: פרויקט ואדי עתיר, חורה

 

"סוכה ואוהל" במוזיאון לתרבות הבדואים, מרכז ג'ו אלון יער להב

25.9-27.9 |  ימים ג'-ה' | שעות 09:00-15:30

מוזאון ג'ו אלון וקסם המדבר מזמינים אתכם להכיר מקרוב את התרבות הבדואית בהדרכות במוזיאון הבדואי היחיד מסוגו בארץ. בחוה"מ סוכות יתקיימו מגוון סדנאות לכל המשפחה: הכנת תכשיטים בדואים מסורתיים וסדנת רקמה בדואית מסורתית וכן אפיית פיתות בטבון. כל שעה עגולה תקיים הדרכה במוזיאון. 

 30 ₪ כניסה הכוללת  את כל הפעילות

 רקמת המדבר

תשלום כניסה במקום בימי האירוע. ניתן להזמין סיורים לקבוצות במועדים נוספים.

www.joealon.org.il טל: 08-9913394  | 08-9913322. בפייסבוק: "ג'ו אלון"

  וייז: ג'ו אלון, יער להב

רקמת המדבר צילום יחצ

"פסטיגמל" - אירוח יהודי-בדואי בכפר תראבין - פעילות משפחות במרכז המבקרים חלב בראשית בחגי תשרי

היכרות עם עולם הגמלים ורפואת חלב הנאקות, קבלת "רישיון נהיגה" על גמל, האכלת בעלי החיים, פינת ליטוף ,יצירה לילדים סדנה של אפיית פיתות על סאג', בריכות שחיה קטנות לפעוטות.

 במתחם אירוח תה וקפה, מזנון אוכל ושתיה, פיתות על סאג', אוהלי ענק, חנות עם מוצרי קוסמטיקה מחלב נאקות ופינת מנגלים. ניתן להזמין (מראש) גם ארוחה בדואית אותנטית – מנסף עוף או כבש.

 שעות פתיחה – 9:00-17:00 בחגים ובסופי השבוע של תשרי.

עלות – 25 שקל למבקר, כולל רוב הפעילויות

   לקשר והזמנות: אלה – 054-3315615, איל – 052-4406455, או: 077-3295116.

  וייז - מרכז המבקרים חלב בראשית בכפר תראבין.

סיורים, סדנאות אוכל וקולינריה בעיר הבדואית הגדולה רהט

נשות ואנשי רהט מזמינים קבוצות ומשפחות להגיע לרהט לסיורי תרבות, אומנות, תכנון וקולינריה ברחבי העיר. הסיורים כוללים סדנאות אומנות, קולינריה ומלאכות בבתים מארחים, היכרות עם תכנון ואדריכלות חדשה בעיר, ארוחות כמיטב המסורת הבדואית, הרצאות מרתקות על חיי האישה הבדואית, על הקהילה האפרו-בדואית, על התרבות הבדואית ועל התיירות האתנוגרפיים המעניינת המתגבשת בעיר בשנים האחרונות.

למידע נוסף ניתן לפנות במייל ל [email protected]  או לפייסבוק "קסם המדבר"

 גמלים - צילום איה דבורין

המערה שבהר בדריג'את

סיור מודרך וחוויתי אל המורשת התרבותית של התושבים הפלאחים המתגוררים כיום בכפר דריג'את שליד ערד. הסיור כולל תצפית על האזור, ביקור בכפר ובמערת מגורים, המתובלים בסיפורים פיקנטיים מתקופות קדומות. ניתן לשלב בסיור ארוחת בוקר או ערב אותנטיות עשירות ולינה. הפעילות תתקיים כל יום במהלך סוכות. לתיאום ולפרטים נוספים: ג'אבר: 054-7969576.

בת המדבר

סדנאות להכנת מרפאים (תה, שמנים) טיפולים מצמחי בר וצמחי מרפא. בנוסף יוכלו להתנסות במוצרי קוסמטיקה ובריאות טבעיים, המבוססים על מסורת בדואית משפחתית בת למעלה מ-400 שנים. כל יום בשעה 10:00, עלות: 40 ש"ח למשתתף.

לתיאום: מרים אבו רקייק - 050-4442926

פסטיבל 'מפעלים מבפנים' בפארק התעשיה קרית גת

פסטיבל 'מפעלים מבפנים' הינו פרויקט לקידום ועידוד תיירות תעשייתית, אשר בא לחשוף מפעלים וחברות בפארק לקהל הרחב. הפסטיבל מעניק לציבור הרחב הזדמנות נדירה, לסייר ולהציץ לפסי היצור בחברות ובמפעלים הבינלאומיים של אחד מפארקי התעשייה המתקדמים בארץ. במסגרת הסיורים, יזכו המשתתפים להיחשף לתהליך המרתק, של ייצור המוצרים ואופי העבודה במפעלי תעשייה והיי-טק שונים. משתתפי הפסטיבל יחשפו לתעשייה על גווניה ופניה השונים ולשיטות טכנולוגיות מתקדמות.

מפעלים מפגשים

לצד הפעילויות והסיורים המרתקים ייהנו המשתתפים מהופעה LIVE של אהוד בנאי, אמן הרוק הישראל, החתום על עשרות קלאסיקות מקומיות, אשר יופיע עם ההרכב המנצח שמלווה אותו שנים, יחד הם כמו מכונת רוק משומנת ובועטת, שיוצרת בכל פעם מחדש חגיגה חד פעמית של צלילים ומילים. בשירים האהובים מכל התקופות והאלבומים: היום, כולם יודעים, טיפ טיפה, זמנך עבר, פלורנטין, דוד ושאול, ג'מלי פורוש ועוד..

כמו כן, במהלך הפסטיבל יתקיים מרוץ המשפחות הגדול, משחק חברתי חווייתי למשפחות בסגנון תכנית הטלוויזיה המרוץ למיליון. תחרות אתגרים בה הילדים וההורים מבצעים משימות לאורך הפארק, מתחרים עם יתר המשפחות מי תסיים את המשימות, תצבור מיליון נקודות ותגיע ראשונה לקו הסיום. האתגרים מצריכים שיתוף פעולה, עבודת צוות, חשיבה יצירתית, קבלת החלטות, מזל והכי חשוב אתם נהנים מפעילות חווייתית מגבשת לכל המשפחה. בסוף המרוץ תקבל כל משפחה תעודת השתתפות ומדליות לילדים.

מערך הסיורים במפעלים:

אינטל: אנו מזמינים אתכם להכיר מקרוב את עולם המיחשוב והטכנולוגיה. במסגרת הביקור תחשפו לתהליך המורכב והמופלא של ייצור השבבים והשפעתם על חיינו, תבקרו ותצפו במתרחש בחדר הנקי. משך הסיור: כשעתיים.

 מפעלים מפגשים

שריונית חוסם: שריונית חוסם פותחת בפניכם דלת לעולם של חדשנות עיצוב ומגוון. החברה הינה יצרנית מובילה של דלתות כניסה ופנים, במגוון העיצובים והצבעים הגדול בישראל. בסיור נלמד את התהליך אותו עובר הדלת ממצב של חומר גלם ועד שהיא מגיעה לפתח ביתכם. משך הסיור: כ-50 דקות.

 

מפטגון: חברה המתמחה בהתקנת מע' מיכשור ובקרה לתעשייה התהליכית ומעניקה שירותים בתחום החשמל המכניקה והצנרת למפעלים העוסקים בתחומי המוליכים למחצה ותעשיות המזון. משך הסיור: כ-60 דקות.

 

פריץ: עוסקת בעולם השילוח הבין לאומי, בסיור נגלה איך מנהלים מרכז לוגיסטי של אלפי פריטים, איך משלחים מכולות בים ובאוויר ואיך מנהלים שרשרת אספקה בכל רחבי הגלובוס. משך הסיור: כ- 60 דקות.

 

אינדיגו hp: במהלך הסיור ב HP חטיבת אינדיגו תוכלו להתוודע לעולם הדפוס הדיגיטלי, לראות את טכנולוגיות הייצור המתקדמות במפעל הדיו ElectroInk ולמצוא עולם שלם של אפשרויות. משך הסיור: כשעה וחצי.

Stratasys סטרטסיס: מפעל למדפסות תלת מימד, מספק פתרונות לבניית אב טיפוס וייצור. הסיור ייקח את הקהל לצפות בפס היצור של מדפסות תלת מימד הנמצאות בחוד החנית של התחום בארץ ובעולם. משך הסיור: כ-60 דקות.

 

אייר פרודקטס: חברת אייר פרודקטס ישראל משמשת כזרוע הישראלית של הקונצרן הבינלאומי Air Products. בארץ ישנם שני מפעלים להפרדת אוויר (לחנקן, ארגון וחמצן במצב צבירה נוזלי). המפעלים בארץ מספקים בין השאר גזים למפעלי אלקטרוניקה באמצעות צנרות. את הסיור נתחיל במבט על מתקני המפעל  וחדר הבקרה המשוכלל השולט על תפעולו. נצפה במצגת המסבירה על השימושים של הגזים בתעשיית האלקטרוניקה ובתעשיות אחרות. לאחר מכן נבצע מספר ניסויים באמצעות חנקן נוזלי (טמפ' של 196- צלזיוס) ולסיום נכין בשיתוף עם מתנדבים מהקהל מוצר הפתעה לכולם. משך הסיור: כ-90 דקות.

חווה החקלאית כפר ביתא ישראל- היא פרויקט קהילתי-חברתי מרתק, ומרכז יחיד במינו לשימור ולימוד המורשת התרבותית של יהודי אתיופיה. החווה מזמינה את הקהל ללמוד ולגלות את החקלאות האתיופית, המחול האתיופי, הכתיבה האמהרית ואמנות הבניה בבוץ. משך הסיור: 65 דקות סיור + סדנא.

 

עלה אקולוגיה: מפעל ייחודי וחלוץ בארץ בטיפול בפסולת תעשייתית בטכנולוגיות מתקדמות ובאופן המתחשב בסביבה . המרכז יחשוף אתכם  לשיטת  ה R4 (הפחתה –Reduce,שימוש חוזר –Reuse,

מיחזור – Recycle והתמרה -Recover) על פיה המפעל עובד, הלכה למעשה.              מרכז המבקרים מזמין אתכם לחוויה אותנטית אישית וישירה –סיפור של הגשמת חזון בתחום איכות הסביבה , סיפור יצירתי מלא בקסם והומור. משך הסיור: כשעה וחצי.

 

הפסטיבל יתקיים ביום ד' (26/9/2018) בין השעות 09:00-20:00

בפארק התעשייה קריית גת, אשלגן 19

עלות הסיורים: 10 שקלים מגיל 12

עלות כרטיס להופעה של אהוד בנאי:  מבוגר- 30 ₪

                   ילד מגיל 5- 10 ש"ח

לכל הסיורים ולמופע נדרשת הרשמה מראש באתר הפסטיבל

מפעלים מבפנים

לכל הטיולים באזור הדרום לחצו כאן 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('6e15e32e-4250-46d2-ba86-00356b0937d7','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,true,33375,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('6e15e32e-4250-46d2-ba86-00356b0937d7','/dyncontent/2024/3/17/a7a9b135-4a9e-4155-bd24-72abff96bf88.jpg',17627,'מכללה טכנולוגית 0324 אייטם',525,78,true,33375,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה