משוגע ובלתי צפוי: סיכום עונת המלפפונים של הפועל באר שבע

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('73a78785-b8bf-49bf-b1d0-7afae4873cd8','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33036,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('73a78785-b8bf-49bf-b1d0-7afae4873cd8','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33036,'Image','');},7]]);})


אלופת המדינה רשמה חלון העברות שלא ניתן להגדיר אותו אחרת מאשר "רכבת הרים". מסאגת גיא חיימוב, דרך צירוף ושחרור של שיימן ואנסטיס ועד להחתמת שני אסים נוצצים – סיכום

חלון ההעברות של קיץ 2018 נסגר, ואוי, איזו עונת מלפפונים זו הייתה עבור אוהדי הפועל באר שבע. רגע לפני פתיחת הליגה, עשינו לכם סדר בחלון עד אז. הרבה דברים השתנו בשבועות הללו, ולשם שינוי, רובם נראים חיוביים עברו הפועל באר שבע. אז הנה כל מה שהיה לנו במהלך תקופת הקיץ

הגיעו

שתי ההחתמות הגדולות ביותר התרחשו בימים האחרונים. כשנותרו פחות מ-60 דקות על השעון, באר שבע הכריזה באופן רשמי על ההחתמה הגדולה של הקיץ – דיא סבע. השחקן, שקטף את תואר מלך שערי הליגה בעונה שעברה, חזר לבאר שבע משודרגת. לא עוד וסרמיל המעופש והסטטוס כשחקן משלים, אלא טרנר החדיש והרבה, אבל הרבה, אחריות על הכתפיים.

אל סבע מצטרף גם נייג'ל האסלביינק. בדומה לעסקת סבע, גם העסקה עם ההולנדי עלתה לאלונה ברקת הרבה כסף ולא מעט שערות מרוטות. אבל אחרי פתיחת העונה הרעה, וההדחה הצורמת מאירופה, ידעה הבעלים שהיא חייבת לשים את ידיה על שני השחקנים הללו, שנחשבים לשובר שוויון בליגת העל. ברקת לא נתנה להם לחמוק, הפכה אותם לאדומים ובכך הצהירה – הפועל באר שבע נשארת חזק מאוד במאבק על שני התארים שעוד נותרו לה.

בכר, האסלביינק, סאבו ולויטה. צילום: זאב דיקמן

מי שעשה הכנה עם הקבוצה כבר מתחילת הקיץ (אל תטעו, כי אין הרבה כאלה – נ.ס) הוא חן עזרא. השחקן שגדל בבאר שבע עבר מבית'ר ירושלים, והראה ניצוצות במהלך פתיחת העונה. שחקן נוסף שהגיע מהבירה הוא אריק סאבו. גם סאבו מגיע ציפיות גבוהות, שכן תפקיד הקשר 50-50 הוא חשוב מאוד בערך של בכר. חברו של עזרא להתקפה, עדן בן בסט, הצטרף באופן מפתיע מאוד מהפועל חיפה.

החוליה שעל פי דעת לא מעט מהאוהדים לא קיבלה 'טיפול' ראוי בחלון ההעברות היא ההגנה. על סאגת השוערים כבר הורחב יתר על המידה, אז רק נזכיר כי בבאר שבע החתימו ושחררו את היווני יאניס אנסטיס, כשגם השוער השני, דודו גורש, עזב. במקומם ייקחו בעלות על האפודות אריאל הרוש (שוער ראשון) ואוהד לויטה (שוער שני). בתפקיד קצת יותר קדמי, צורף הצרפתי ז'וליין סטו. השחקן עדיין נחשב לתעלומה, ובבאר שבע ניסו להיפטר ממנו עד סוף החלון, אך זה לא יסתייע והוא ישאר לפחות עד ינואר.

שחקן נוסף שהוחתם ושוחרר תוך זמן קצר הוא שמואל שיימן. מגן נבחרת ישראל חוזר על ידי באר שבע עוד במהלך העונה הקודמת, והחתימה שלו הייתה באוויר מיד עם תחילת מועד ההעברות. העסקה אכן בוצעה ללא כל בעיות, אלא שלפני מספר שבועות, קיבל הצעה לעבור לבית'ר ירושלים ובאר שבע, במפתיע, הסכימה לכך. שיימן הספיק להופיע מספר פעמים במדים האדומים, לפני שנפרד לצהוב-שחור. בשל פציעתו של אורן ביטון, עמדת המגן השמאלי תאויש על ידי מיחאי קורהוט, שאינו כשיר במאת האחוזים, וגם על ידי אלתורים נוספים בדמות מתן אוחיון וז'וליין סטו. דפיקות לב כבר אמרנו?

האוהדים כבר מוכנים. צילום: זאב דיקמן

עזבו

שנתחיל?

איסאק קואנקה עזב ומאז הספיק כמעט להשבית את הליגה הספרדית ומהראן ראדי עבר לבני סכנין וכבר התאקלם בקבוצתו הישנה-חדשה בצורה נהדרת. תומאש פקהארט, שהיה לא רע במהלך העונה, עזב וחתם לאחר מספר שעות בלאס פאלמאס מהליגה השנייה בספרד. עד כה, בקושי שיחק בקבוצתו החדשה. וובה בראון עזב לקריית שמונה לאחר מספר עונות בבירת הנגב.

בדומה למעבר של שמואל שיימן, דן איינבינדר, עבר גם הוא לבית'ר ירושלים. הקשר, שהוחלף באריק סאבו, חזר לקבוצה בה גדל, למורת רוחם של חלק מאוהדיה. מוחמד גאדיר, שאמנם שיחק מעט באדום אבל חתום על בישול נפלא לשער הניצחון מול אינטר ועל שער חשוב מאין כמוהו בבולגריה, יחבור למהארן ראדי בבני סכנין. ביום האחרון של החלון, עבר גיא מלמד למכבי נתניה, זאת כחלק מעסקת דיא סבע.

וכמובן שלא נשכח את העזיבה של העוגן הגדול, טוני וואקמה. הניגרי קיבל הצעה שלא יכל לסרב לה, וטס לטורקיה הקרובה, שם כבר הספיקו להכיר אותו – ועוד איך. בהופעה השנייה בטרבזונספור, קרקס את ההגנה של גאלאטסריי הגדולה וגרם לכולם להבין מי זה "הניגרי שהגיע מישראל". ברק בכר בוודאי צפה בסרטונים מטורקיה וסינן לעצמו "אוי, כמה אני מתגעגע".

אוי כמה אני מתגעגע. צילום: אינסטגרם

כמעט עזבו/הגיעו

במהלך הקיץ, פתחה באר שבע במשא ומתן עם בואבשיטה מפורטוגל, באשר לקשר דוד סימאו. סימאו נתון במעקב של הסקואטים של המועדון כבר מספר עונות. בבאר שבע רצו לראות אותו מגיע, לפני החתמת אריק סאבו, אך המגעים לא הבשילו לכדי חתימה. סימאו נכנס לשנת החוזה האחרונה שלנו בפורטוגל, כך שבינואר יהיה רשאי לחתום בכל קבוצה שירצה. לא מן הנמנע שבבאר שבע יחכו מספר חודשים ויחלו עמו במגעים, הפעם, מבלי שקבוצתו תנשוף בעורפם.

על הפרק היו מספר שחקנים שהוזכרו כמועמדים לעזוב, אך בסופו של דבר נותרו בקבוצה. דור אלו הוא אחד מהם, והוא יהיה המגן המחליף של בן ביטון. בנוסף, בן שהר, שעל פי דיווחים, לא מרוצה ממעמדו המקצועי, לא הצליח לבצע מעבר לאחת מהקבוצות הגדולות. אם יתגבר על העניין המנטלי, צריך בן שהר לעזור לחוד הגם-ככה דליל של ברק בכר.

בן שהר נשאר איתנו. צילום: זאב דיקמן

שחקן נוסף שלא קיבל 'טיפול' בקיץ הזה הוא ג'ון אוגו. זוהי שנתו האחרונה של הגרזן האימתני בחוזה. המשמעות, בדומה לסימאו, היא שבינואר יוכל אוגו להכנס למשא ומתן עם כל קבוצה שתחפוץ בו, מבלי שלבאר שבע תהיה אפשרות למנוע זאת. אמנם כל קבוצה תצטרך ליידע את באר שבע במידה והיא עושה כן, אך לא מעבר לזה. אוגו לא מסתיר את רצונו לקבל שדרוג כספי, ועל פי מקורביו, לא דורש סכומים גבוהים במיוחד. אוגו, כך אומרים, רוצה להישאר, אך לא בסכומים הנמוכים שלטענתו מרוויח.

הושאלו

גם בחצי העונה הקרובה, מספר שחקנים צעירים ינסו להרשים בקבוצות תחתית בליגת העל או בכאלה בליגה הלאומית. ואלה הם:

רז רחמים (הפועל קטמון), עמית ביטון ועמראן אלקרנוואי (מ.ס אשדוד), איתמר שבירו (עירוני ראשון לציון), נועם גמון (הפועל עפולה), אור דדיה (בני לוד), אמיר ח'לאילה (הפועל עכו, התחיל את העונה עם שני שערים בשני משחקים).

אז החלון נגמר, וכעת הפועל באר שבע חייבת להתאושש מפתיחת עונה נוראית של 2 נקודות בלבד מתשע אפשריות. שיהיה בהצלחה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b7b21ac1-02d0-4a9c-b40d-c0fe8fb53f8e','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה