חודש וחצי לפני הבחירות: מועמד חדש ומפתיע לראשות עיריית באר שבע



הפעיל החברתי יהודה אלוש הכריז על התמודדותו לראשות עיריית באר שבע "זה אקט מחאתי" מבהיר אלוש שמתכוון לנהל את קמפיין הבחירות שלו דרך הפייסבוק "לא לכולנו יש תקציבים". מה תוכניותיו של אלוש לקראת הבחירות הקרבות? ומה הוא חושב על סיכוייו להיבחר?

חודש וחצי נותרו לבחירות לרשויות המקומיות, אולם לא נראה כי תקופת הזמן הקצרה שנותרה מונעת ממתמודד נוסף להיכנס לתחרות. הפעיל החברתי יהודה אלוש, לשעבר עובד חברת "כיוונים" הכריז כי יתמודד ברשימה עצמאית על ראשות עיריית באר שבע.

בריאיון ל"באר שבע נט" מסביר אלוש את החלטתו "אני יליד העיר באר שבע ופעיל חברתי בה 40 שנה. אני מודאג מאוד ממה שקורה בעיר - השכונות הוותיקות מוזנחות, אין בחירות לוועדי השכונות, וצעירי באר שבע עוזבים את העיר. העיר מתדרדרת" אומר אלוש ומוסיף "במקום לטפל בבעיות המהותיות בעיר, משקיעים במיתוג ובתדמית, זה מקומם אותי. ההשתתפות שלי היא הצהרתית מחאתית על ההידרדרות של העיר. הרבה תושבים לדעתי מזדהים".

יהודה אלוש יתמודד לראשות עיריית באר שבע. צילום: פרטי

את קמפיין הבחירות שלו, מתכוון אלוש לנהל ללא תקציבים רבים ובעזרת הרשתות החברתיות "תנו הזדמנות לבני השכונות להתמודד, לא לכולנו יש תקציבים או יכולת לקחת הלוואות כדי להתמודד". אומר אלוש.

אתה מאמין שיש לך סיכוי להיבחר לראשות העיר?

"אם אנשי השכונות יבינו וילכו להצביע, אז כן. אף אחד לא האמין שטראמפ ינצח את הילרי או שאבי גבאי ינצח את עמיר פרץ".

מה המטרות המרכזיות שלך?

"המטרה שלי לעצור את ההידרדרות - בחינוך, בדיור, בניקיון ובשכונות הוותיקות. למנוע את בריחת הצעירים מבאר שבע ולהביא לכאן תושבים חדשים" אומר אלוש ומדגיש את נושא החינוך "למה תושבי העיר צריכים לנסוע למכללות מחוץ לעיר כשיש אוניברסיטה בתוך העיר? בני המקום צריכים לקבל עדיפות בקבלה לאוניברסיטה בלי פסיכומטרי. כראש עיר אדאג להרחיב את זה".

אלוש ספג ביקורת רבה בעבר על גישתו השלילית כלפי הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון אולם מבהיר "אין לי משהו נגד סטודנטים מחוץ לעיר. החזון שלי הוא להגיע למצב של 50% של סטודנטים מהדרום ו-50% משאר הארץ. לא יכול להיות שרוב הסטודנטים באוניברסיטה הם לא מבאר שבע והדרום".

"צריכה להיות עדיפות לתושבי באר שבע בקבלה לאוניברסיטה". יהודה אלוש בהפגנה, צילום: פרטי

אלוש, כאמור עובד חברת כיוונים לשעבר הצהיר כי במידה וייבחר, בכוונתו "לפרק את חברת כיוונים ולהפוך את העובדים לעובדי העיריה. בזמנו כשעבדתי בכיוונים נבחרתי להיות יו"ר וועד העובדים, ואז פוטרתי באשמה של 'עבירות משמעת' ".

אלוש הוא אחת הדמויות השנויות במחלוקת בעיר באר שבע. הוא נוטה להתבטא בחריפות גם ברשתות החברתיות וסופג על כך ביקורת רבה "חשוב לי שתושבים יבינו שאני לא נגדם. לפעמים השיח נגרר למקומות לא נעימים ואני מצטער על כך". סיכם. 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה