אפליית שכר? רק נהגים מוסלמים מקבלים תוספת שכר בשל החג ב"דן באר שבע"

$(function(){setImageBanner('23e03e57-0c8d-4557-a2e1-b4c2b64e3cd8','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

נהגים ב"דן באר שבע" זועמים על החלטת החברה להעניק תוספת שכר לנהגי המגזר בלבד, בשל חג הקורבן "למה אנחנו לא מקבלים 150% בחגים ובחול המועד?" כתב נהג בחברה. נהג מהמגזר "אולי אין צדק במה שעשתה ההנהלה אבל אנחנו לא יכולים לעשות כלום". מנכ"ל החברה: "גם להנהלה מותר שיהיו לה שיקולים משלה" חשיפה ראשונה ובלעדית

אפליית שכר או מחווה לכבוד החג? נהגים מהמגזר הבדואי-ערבי בחברת "דן באר שבע", זוכים לקבל השבוע שכר של 125%-150% בהחלטת מנכ"ל החברה, טל כהן, וזאת בשל חג "עיד אל אתחא" – חג הקורבן בדת המוסלמית, בעקבותיו יצאו עובדים רבים מהמגזר לחופשה. ימי החג גרמו לשיבושים קשים בתחבורה הציבורית בבאר שבע, ותושבים מדווחים על המתנות ארוכות בתחנות האוטובוס של יותר מחצי שעה.

בהודעת מנכ"ל החברה, טל כהן, נכתב "ההחלטה לגבי התוספת בחג של המוסלמים הייתה שלי מהסיבה הפשוטה שבחגי היהודים יש הפחתת פעילות עד לכדי שבתון ואילו בחג הזה אנו מצופים לפעילות מלאה. אני מצפה לגלות התחשבות. מותר להנהלה שיהיו לה שיקולים משלה".

הודעת המנכ"ל עוררה זעם בקרב הנהגים היהודים בחברה. צילום מסך: באר שבע נט

למה אנחנו לא מקבלים 150% בחגים שלנו?

ההחלטה להעניק תוספת שכר לנהגים רק בקרב נהגי המגזר הבדואי-ערבי בימי חג הקורבן, התקבל בזעם בקרב נהגים יהודים ב"דן באר שבע": "למה בחול המועד פסח אנחנו לא מקבלים 150%?!". כתב אחד הנהגים בקבוצת הווטסאפ של נהגי החברה. נהג נוסף כתב "אם בצום תשעה באב, ראש השנה, חול המועד יתנו רק ליהודים 150% אף אחד מהמגזר לא היה מקבל את זה בהבנה".

בתגובה לכך כתב לו נהג מהמגזר "אנחנו מבינים אתכם ואולי אין צדק במה שעשתה ההנהלה אבל אנחנו לא יכולים לעשות כלום".  נהג נוסף כתב "מגיע למגזר לחגוג את החג אבל לגבי התשלום זה צריך להיות או כולם או אף אחד".

למה אנחנו לא מקבלים תוספת שכר של 150% בחגים שלנו? צילום: שרון טל

נהג ב"דן באר שבע", שביקש להישאר בעילום שם, סיפר ל"באר שבע נט": "האפליה הזו לא הגיונית. אין לנו בעיה עם הנהגים מהמגזר, אבל או שנותנים תוספת שכר לכולם בימי החג או שלא נותנים לאף אחד. אנחנו הנהגים היהודים לא מקבלים תוספת שכר בחול המועד, בחגים, ובגלל השיבושים באוטובוסים אנחנו גם סופגים את האש מהנוסעים שמחכים המון זמן בתחנה. אותנו צריך לפצות על כל מה שאנחנו עוברים בימים האחרונים".

מחברת "דן באר שבע" נמסר בתגובה: "ההטבה היא חלק ממדיניות שנהוגה בדן דרום מזה כמה שנים, שמטרתה לתת שירות מלא ככל שניתן. מדיניות זו אינה רלוונטית בחגים יהודים מאחר ובין כה אין תחבורה ציבורית בחגים אלו".

סמויים באוטובוס

לא די בזעם הנהגים היהודים כלפי תוספת השכר לנהגי המגזר בלבד, נהגי החברה אף הופתעו לגלות, דווקא השבוע, בצל הלחצים הבלתי נגמרים, גם כוחות אכיפה סמויים בנסיעות האוטובוס, שעקבו אחר נסיעתם ונתנו להם דו"חות תנועה "זה אבסורד! דורשים מאיתנו להספיק להגיע לתחנות בזמן, אנחנו מתמודדים כל יום עם נוסעים עצבניים ואפילו לא מספיקים לשירותים או לקחת הפסקת אוכל. לכל זה להוסיף עוד דו"חות, איזו משכורת נשארת לנו בסוף החודש? נתנו ביום 50 דוחות לנהגים. אחר כך מופתעים למה נהגים לא רוצים לבוא לעבוד בתחום. צריכים לתת לנו תנאים נורמליים ולא להרוג אותנו בכל יום עבודה".

שבוע לא קל ב"דן באר שבע" לנוסעים ולנהגים. צילום: פרטי

התחבורה הציבורית משותקת

השיבושים בתחבורה הציבורית אינה מקרית. זו תופעה חוזרת בכל שנה בתחבורה הציבורית, בתקופת החגים המוסלמים. בשל החג, יוצאים המוסלמים לחופשה, כמו יהודים בחגיהם, מה שמפחית באופן ניכר את כמות הנהגים בשטח, וכיו"ב את תדירות הקווים.

חברות התחבורה הציבורית, אמנם הודיעו באתרי האינטרנט שלהן ובעמודי הפייסבוק, על כך שצפויים שינויים בתדירויות הקווים בשל חג העיד אל אתחא, אך שינויים אלו, שלא מופיעים באפליקציות הנסיעות ולא על הלוח בתחנה, גורמים לחוסר נעימות רבה בקרב הנוסעים, שנאלצים להשתמש בתחבורה הציבורית ללא ידיעה מתי זו תגיע, אם בכלל.

התחבורה הציבורית משותקת, כל שנה, כל פעם מחדש. צילום: שרון טל

לא רחוק היום בו גם בבאר שבע רוב ההתניידות תיעשה בתחבורה ציבורית דרך אוטובוסים או רכבת קלה. אך כאשר מצפים מנוסעים כה רבים לוותר על הרכב הפרטי לטובת תחבורה ציבורית, יש לקחת בחשבון שבלא מעט ימים בשנה ישנם שיבושים בתחבורה הציבורית, בין אם בשל חגים יהודים ומוסלמים, בשל שביתות ומחאות של העובדים, או בשל עבודות תחזוק, שיפוצים ותשתיות.

המושפעים מכך באופן ישיר הם נוסעי התחבורה הציבורית שנאלצים להידחק ולסבול בדרכם למחוז חפצם. מן הראוי שנוסעי התחבורה הציבורית, לא יהיו אלו שישלמו מחיר כפול, גם את מחיר הנסיעה - הכלכלי והנפשי, וגם את מחיר אוזלת היד של המדינה, שמעדיפה למנוע עבודות בגשר בשבת ולפגוע באופן ישיר בנוסעים ובנהגים, במקום לטפל בסוגיית התחבורה הציבורית בישראל.

ושהנוסעים ימשיכו לחכות. צילום: שרון טל

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('94ac36f9-f009-4b28-abd5-1f9131838e2a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה