הישג לפארק ההיי-טק האוניברסיטאי בבאר-שבע

$(function(){setImageBanner('843ad090-8629-44ac-80e9-4e60fb890cd5','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

ביקושי שיא של למעלה ממיליארד ₪ להנפקה פרטית של סדרת אג"ח חדשה לחברת גב-ים נגב הבעלים של פארק ההיי-טק האוניברסיטאי בבאר-שבע המשותף לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, חברת גב-ים ועיריית באר-שבע

חברת גב-ים נגב, הבעלים של פארק ההיי-טק האוניברסיטאי בבאר-שבע המשותף לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, חברת גב-ים  ועיריית באר שבע, השלימה גיוס לראשונה של אג"ח פרטי ברצף מוסדיים עם ביקוש גבוה של למעלה ממיליארד ש"ח. החברה גייסה 320 מיליון ש"ח, באמצעות הנפקה פרטית למשקיעים מסווגים של אג"ח של החברה. אגרות החוב (סדרה א') תירשמנה למסחר במערכת רצף מוסדיים בבורסה לניירות ערך ותישאנה ריבית שקלית שנתית בשיעור של 3.55%. תוצאות אלו מהוות הבעת אמון של שוק ההון בחברת גב-ים נגב ובפעילותה בבאר שבע ליצירת מקומות תעסוקה והשארת בוגרי האוניברסיטה בתחום המדעים בעיר.

 גב ים. צילום יחצ

פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב: ״המהלך מהווה הבעת אמון נוספת בכוחה המחקרי של האוניברסיטה ומימוש החזון שלנו להקמת הפארק,  מיזם משותף לעירית באר-שבע, אוניברסיטת בן-גוריון וחברת גב-ים נגב בתמיכתה הרבה של ממשלת ישראל.  כשותפה מרכזית בהקמת הפארק, הפכה האוניברסיטה למודל ודוגמא לשילוב בין תעשיית ההיי-טק לבין מחקר אקדמי מהשורה הראשונה שמתקיים במחלקותיה לטובת פיתוח מקומי, אזורי ובינלאומי. הפארק מגלם את ההובלה העולמית של העיר באר-שבע בתחום הגנת הסייבר והמשך התפתחותו המואצת, חיוני למיצובה של ישראל כשחקן מרכזי עולמי בתחום קריטי זה שהוא גם מנוע צמיחה אזורי ולאומי".

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים: "לאחר ביקושים גבוהים מאוד של כ-1.1 מיליארד ש"ח, גייסה חברת גב-ים נגב סך של 320 מיליון ₪ בריבית שקלית שנתית קבועה בשיעור של 3.55%. הביקושים הגדולים להנפקה מהווים הבעת אמון מצד שוק ההון הן בעוצמתה של גב-ים נגב והן בזו של גב-ים, המנהלת אותה".

רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר-שבע: "באר-שבע בתנופת פיתוח חסרת תקדים, והופכת למרכז ידע, טכנולוגיה וסייבר בינלאומי, אליו מגיעות חברות מכל רחבי העולם. הצלחת ההנפקה מוכיחה שוב את הבעת האמון בעיר באר-שבע ובהתפתחותה. האקו-סיסטם הייחודי של הפארק בו משולבים העירייה, אוניברסיטת בן-גוריון, המדינה, חברת גב-ים והמגזר העסקי, שם את באר-שבע על המפה. הקמת קריית התקשוב של צה"ל סמוך לפארק ההיי-טק, הקמת בניינים נוספים בפארק וכניסתן של חברות נוספות רק יחזקו מגמה זו".

פארק ההיי-טק האוניברסיטאי בבאר שבע הוקם לפני ארבע שנים באמצעות  שיתוף פעולה ייחודי בין אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, עיריית באר-שבע וחברת גב-ים. הקמתו היא אבן דרך בפריצת תעשיית הסייבר הישראלית לרחבי העולם והגשמת חזונו של דוד בן-גוריון. בפארק מרוכזות חברות, ארגונים ומוסדות מהשורה הראשונה בארץ ובעולם, העוסקים בטכנולוגיות מתקדמות, מחקר ופיתוח בעלי חשיבות לאומית ובינלאומית בתחומים אלה.

מיקומו בלב באר-שבע בסמוך לאוניברסיטה ולקמפוס התקשוב העתידי של צה"ל, יוצר 'אקו- סיסטם' כוללני המכיל את המרכיבים הדרושים ליצירת מובילות עולמית בתחום הסייבר במרחב פיזי משותף בו מתרחשת סינרגיה של עובדים, חוקרים ותלמידים.

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב היא אוניברסיטת המחקר הצומחת ביותר בישראל והיא ניצבת בלב ההכרזה על באר-שבע כבירת הסייבר של ישראל. כמוסד אקדמי שחרת על דגלו את החדשנות והיזמות, תאגידים בינלאומיים מובילים נסמכים על מומחיותה של האוניברסיטה בתחומי אבטחת סייבר, רובוטיקה, רפואה טכנולוגית, ביוטכנולוגיה וננוטכנולוגיה, לצורך מחקר ופיתוח חדשניים.

חברות בינלאומיות מובילות כבר הקימו בפארק מרכזי מצוינות ביניהן Dell-EMC, Deutsche Telekom, IBM, Leidos, WIX, Allscripts, Ness ועוד. בפארק הוקמו עד כה שלושה בניינים בשטח כולל של כ-50 אלף מ"ר המאגד כ-70 חברות ישראליות ורב לאומיות  מהמובילות בעולם. בימים אלו החברה עתידה להתחיל בהקמתו של הבניין הרביעי, בשטח של כ-13 אלף מ"ר. בסיום הקמתו יכיל הפארק כ-65 אלף מ"ר, ויועסקו בו למעלה מ-3000 עובדי היי-טק. על פי התחזיות, בתוך כעשור ישכנו בפארק 14 בניינים, שבהם יועסקו כעשרת אלפים עובדים, מרביתם מהנדסים בוגרי האוניברסיטה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('fc4604a2-2861-4f79-bdef-969d3b63bb07','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה