"הגיע הזמן אחרי 10 שנים, שנעצור ונעשה סדר": החזון של שמעון פרץ לראשות מיתר



המתמודד לראשות מיתר שמעון פרץ מספר על תוכניותיו בריאיון מיוחד ל'באר שבע נט' "כשיש תקרה גבוהה גם מי שלא נוגע בה מגיע מאוד רחוק כי לכולם יש לאן להסתכל". מה החזון של פרץ לראשות מיתר? ולמה התכוון כשאמר "אם לא אעמוד בכך, אל תבחרו בי"?

פחות מ-100 ימים עד הבחירות לרשויות המקומיות והמירוץ לראשות מיתר, מתחמם. אחד הטוענים לכתר הוא חבר המועצה שמעון פרץ, שמסכם בריאיון ל'באר שבע נט' קדנציה ראשונה כחבר מועצה "בבחירות הקודמות החלטתי להתמודד חודשיים לפני הבחירות והצלחתי להשיג מנדט אחד, הישג גדול מבחינתי ביחס לתקופת הזמן". פרץ החליט להתמודד לראשות המועצה כיוון שלדבריו "מיתר לא מתקדמת, אין חזון ברור, יעדים או מטרות". ישבנו עמו לשיחה כדי לשמוע את תוכניותיו במידה ויבחר לראשות המועצה.

שמעון פרץ יתמודד לראשות מיתר. צילום רחפן: אבי קבלו, פרטי

מי אתה שמעון פרץ?

שמעון פרץ (52), נשוי לעליז, אב לארבעה ותושב מיתר יותר מ-25 שנה "מיתר זה הבית, פה גידלתי את ילדיי וכאן אני רוצה להמשיך ולגור, אחד המקומות הטובים בארץ, גם מבחינת מיקום, גם אוכלוסייה איכותית, מגוונת וסובלנית - חילונים כלפי דתיים ולהיפך. חיים חיי קהילה ופועלים יחד, בשיתוף".

שמעון גדל בבאר שבע והוא בוגר תיכון מקיף א' בעיר. התגייס לצה"ל לשירות קרבי בגולני ושימש במגוון תפקידי קצונה, ואף בהמשך התמיין ועבר חלק נכבד ממסלול קורס טיס. פרץ התקדם בסולם הפיקוד, בין תפקידו הרבים שימש כמפקד מחלקה בבה"ד 1, (בין פקודיו היה ר' מועצת ירוחם מיכאל ביטון), כסגן מפקד גדוד בגולני, וכקצין אגף המבצעים (אג"מ) של אוגדת לבנון. פרץ השתחרר משירות צבאי בדרגת סגן אלוף ולאחר מכן המשיך בשירות הביטחון הכללי (שב"כ) שם ביצע מגוון תפקידי שדה ופעולות בעומק האויב "ראיתי למחבלים את הלבן של העיניים" הוא מספר. פרץ המשיך בשירותי הביטחון והשתחרר בדרגת סגן אלוף, מאז פנה ליישם חזון ומיזמים עסקיים וחברתיים. פרץ הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה ובסוציולוגיה מאוניברסיטת בר אילן ובעל תואר שני בביטחון לאומי ומדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה. 

שמעון פרץ - מעורב בקהילה. צילום: פרטי

ב-5 השנים האחרונות, מאז שחרורו, הוא תעשיין, איש עסקים וחבר מועצה במיתר. "לקחתי על עצמי מפעל קטן ברהט שסיפק ארוחות לילדים במגזר הבדואי. היום אנחנו מייצרים כ-15 אלף ארוחות ביום. בספטמבר הקרוב נפתח מפעל חדש בשם "נזיד" באזור התעשייה "עידן הנגב", וזה עתיד לספק כ-30 אלף ארוחות ביום".  מספר שמעון ומוסיף על חשיבות קידום תעסוקה בקרב המגזר הבדואי, בייחוד נשים "חשוב לי מאוד לקדם תעסוקה של נשים בדואיות במפעלים. אישה בדואית שמוצאת עבודה ויוצאת ממעגל האבטחה, מגדלת ילדים שילכו לבית הספר ולא יסתובבו ברחוב. אני רואה בכך ציונות".

מה הביא אותך אל העשייה הציבורית במיתר?

"תמיד הייתי מעורב, עוד כתושב. ב-2008, עוד לפני שהייתי חבר מועצה, היו מגיעים ליישוב מבחוץ ומוסקים את הזיתים שלנו. יזמתי תוכנית שנקראת 'מיזם הזית של מיתר', עצרנו את המסיק מגורמים חיצוניים, והתחלנו להפיק שמן זית של מיתר במשך תקופה ארוכה. נוסף לזה עשינו איסוף גזר מסביב למיתר שמלאה באזורים חקלאיים. עשינו תחרות מי ימצא את הגזר הכי גדול, וילדה אחת מצאה גזר במשקל של יותר מקילו, וגם קיבלה פרס".

בין היתר, סיפר שמעון על פועליו בתחום החברתי "בעשור האחרון אני מפעיל תוכנית שנקראת 'ילדים למען ילדים בסיכון'. בין היתר, גייסתי תושבים ופניתי לחנות צעצועים ורכשנו דובים ב-3,500 שקלים עבור ילדים בסיכון בבית חולים סורוקה. בנוסף, יזמתי פעילות ערכית וחברתית בנושא עם תלמידים והורים". 

במיתר שטחים חקלאיים רבים, היכולים לשמש לפעילות קהילתית. צילום: אבי קלבו

לכך הוסיף פרץ "רמת הפריצות במיתר הייתה גבוהה מאוד, הקמתי קבוצה עם תושבים ביישוב שנקראת "שומרים על הבית" והיינו מסיירים במיתר והצלחנו להוריד את מספר האירועים. שימשתי גם כחבר וועד הורים יישובי אך לבסוף הוא נסגר עוד לפני שהייתי חבר מועצה. במועצה ראו את זה ככוח. לדעתי חשוב שההורים במיתר יהיו מעורבים בחזון החינוכי, כזה חסר במיתר. חשוב שכל תלמיד במיתר יקבל כלים ויוכל להגשים כל שאיפה".

מה הביא אותך לבסוף להחלטה להתמודד בפוליטיקה המקומית? "בא ממקום של לקחת אחריות כמו שעשיתי כל חיי. ראיתי את התנהלות המועצה וראיתי שמיתר לא מתקדמת. הבנתי שאני צריך להיכנס ולהוביל שינוי".

איך היית מסכם את העשייה שלך במהלך הקדנציה במיתר?

"פעלתי ללא לאות לטובת התושבים בכל מה שקשור לארנונה, אגרת שמירה, תשלומים לצהרונים ועוד. ראיתי את הפגיעה בתושבים. הצלחתי למנוע העלאת ארנונה לממ"ד במשך כמעט 4 שנים. סייעתי לעשרות תושבים בעזרת עורכי דין מהיישוב, במאבק נגד גביית אגרת השמירה ביישוב. בעבר בני ובנות מיתר בוגרי שירות צבאי היו שומרים על היישוב, זה היה מספק להם פרנסה. בשנים האחרונות החליט ראש המועצה להביא חברת שמירה חיצונית וזה פגע בפרנסה שלהם, בילדים של מיתר. כחבר מועצה התנגדתי לזה, אבל לא הסכימו איתי"

גם בנושא התחבורה הוסיף פרץ ואמר "התנגדתי לתכנון הנוכחי של מחלף מיתר, כיוון שהוא עובר מעל כביש 60, ותחתיו שני צמתים מרומזרים ועם הגידול הצפוי בשנים הקרובות המחלף לא יעמוד בעומס. לצערי זה כבר במכרז ואי אפשר לשנות את זה. אם הייתי ראש המועצה הייתי עוצר את התוכנית ומחשב מסלול מחדש. פניתי לשר האוצר גם בעניין החשיבות של הקמת תחנת רכבת בצומת שוקת במקביל להקמת קריית המודיעין בליקית".

"התנגדתי לתכנון הנוכחי של מחלף מיתר. הוא לא יעמוד בעומס בעתיד". צילום: מסמכי וועדות התכנון

פרץ הוסיף גם לגבי היישוב כרמית "הייתי מעורב אישית בתוכנית של כיכר כרמית, יישוב שעתיד לגדול בשנים הקרובות. אני בתהליך מול הוועדה המחוזית לא לשווק עוד מגרשים לפני שיקימו שם מחלף קטן נוסף, כיכר לא יכולה להכיל כל כך הרבה תנועה. מלבד המחלף צריך לפתוח יציאה נוספת לכרמית לכיוון כביש 6 ולא לכביש 31".

"זו הראייה שלי כשליח ציבור" 

מה התוכניות שלך ליישוב כראש מועצה? "להוביל חזון חינוכי שחסר במיתר. יחד עם התושבים לקדם נושאים שהם לא רק מחשבים וסייבר, אלא גם חלל, מדעים, ועוד. לפתח בקרב התלמידים שאיפות ולהעניק להם את הכלים להתמודד עם העולם. כשיש תקרה גבוהה גם מי שלא נוגע בה מגיע מאוד רחוק כי לכולם יש לאן להסתכל".

"נושא חשוב הוא המצב הכלכלי של היישוב. המדינה נתנה 40 מיליון שקלים לקידום אזור התעשייה שוקת. הנושא היה קבור 5 שנים, לפני 3 שנים כבר היה אמור להיות שוקק. חשוב לקדם מקורות כלכליים שיספקו תעסוקה לתושבים. למה כולם צריכים לנסוע לבאר שבע? למה שלא יהיה מפעל? בית מלון? אזור תעסוקה ותעשייה שיתן מענה לתעסוקת תושבים של מיתר ושל תושבי המועצות הסמוכות? זו הראייה שלי כשליח ציבור"

"חשוב לקדם מקורות תעסוקה לתושבים". אזור תעשייה שוקת. צילום: חברת גדיש, גיא פיטוסי - רשות העתיקות

"בביטחון לא משחקים"

פרץ, כאמור יוצא מערכת הביטחון, שם דגש גם על נושא האבטחה היישובית "היום אנחנו במצב של שיקום. מערך האבטחה לא נותן מענה מיטבי למיתר ולכרמית. אחזיר את הביטחון למיתר ולכמות אירועים חד ספרתית. אבנה תוכנית אבטחה שתואמת את הצרכים, הגודל והתפיסה הבטחונית. אשדרג את האבטחה ביישוב בעזרת מערכות טכנולוגיות עם שליטה ובקרה אמיתית, נגדיל את מספר כלי הרכב ונפתח תוכנית בטחונית כוללנית שתספק מענה לבעיות של מיתר. אני יודע שאני יישוב צמוד גדר וצריך לתרגם את זה גם לתקציבים וגם לשיתופי פעולה, עם הצבא, עם משטרת עיירות ומשטרת המעברים. בביטחון לא משחקים"

עם זאת, מדגיש פרץ "מיתר לא צריכה גדר. חשוב לקדם דיאלוג עם השכנים, כי חלק מהאירועים קורים מהיישובים הסמוכים אלינו. אני דובר ערבית שוטף ויודע לשבת ולדבר עם השכנים שלי. אני רוצה לבלום השתלטות על קרקעות בשטח השיפוט שלנו, ולתרגם את לביטחון שלי. כדי לטפל צריך להשקיע ואני מתכוון לקחת אחריות. נעשה כאן סדר. מהיום הראשון אעשה הכל למען התושבים והיישוב, ואם לא אעמוד בציפיות, אל תבחרו בי". 

 "בביטחון לא משחקים". צילום: משרד הביטחון

רכבת בצומת שוקת תוך 8 שנים?

עוד בנושא התנועה הוסיף פרץ ואמר "אפעל לקדם את נושא תחנת הרכבת בשוקת תוך 7-8 שנים. כבר פניתי בעניין לשר האוצר ואני מקדם את הנושא בוועדה המחוזית. יש תוכנית ליציאה נוספת למיתר וגם לכרמית. זה היבט בטחוני לאפשר יציאה נוספת, בטיחותי, וגם תנועתי. מוריד לחץ מהיציאה השנייה. אם עכשיו סוגרים יציאה אחת לאן התושבים ילכו? אם אמבולנס צריך לצאת דחוף באמצע פקק מה עושים? 10 שנים לא מספיק לעשות עוד יציאה?".

תחנת רכבת בצומת שוקת תוך 8 שנים? צילום: שרון טל.

"להחזיר לתושבים את האמון במערכת"

איך אתה רואה את מיתר בראשותך בעוד 5 שנים?

"יישוב נקי, מטופח, ירוק, עם תרבות מגוונת לכל שכבות הגיל. זה באופן מיידי. בטווח הרחוק, אני רוצה להחזיר לתושבים את האמון במערכת, לנהוג בשקיפות מוחלטת. כל ישיבות המועצה יפורסמו לציבור ויתקיימו באודיטוריום, בנוכחות קהל. אפעל לשיתוף אמיתי של הציבור בתוכניות עתידיות ליישוב, בנושאי תקציב וסדרי עדיפויות

אשמור על הצביון של מיתר כיישוב קהילתי פרברי ואאבק בכל תוכנית להפוך את מיתר לעיר שטוחה. לא אתנגד להרחבה בעתיד, אבל אתעדף קידום תשתיות מתאימות ודיור מוגן במיתר, כדי לאפשר מעגל חיים תקין. אפעל לגיוס כספים ומשאבים תוך הקמה של פרויקטים תיירותיים וכלכליים שיובילו את מיתר. זה ידרוש כמה שנים, בסופן תאפשר לנו עצמאות כלכלית ונוכל להשקיע את הכסף בתושבים".

מול פרץ וסיעתו "כולנו ביחד" (אין קשר לסיעה בבאר שבע) שלושה מתמודדים נוספים על ראשות מיתר - אבנר בן גרא ראש המועצה המכהן, אשת העסקים והיזמית חדווה שקד, ושמעון מזוז, כיום גזבר עיריית דימונה שהודיע לאחרונה על התמודדותו. במה אתה שונה מיתר המתמודדים? "בשנים שלי במועצה ישבתי ועשיתי, והתושבים רואים ואני מאמין שיבחרו בהתאם". אומר פרץ. "אנחנו צריכים לשנות ולקחת את מיתר קדימה, דרך חזון של שיתוף ושקיפות, כקהילה עם חזון, יעדים ותוכנית מסודרת. אני חושב שהגיע הזמן אחרי 10 שנים, שנעצור ונעשה סדר".

 בחירות 2018 במיתר. צילום: פרטי צילום רחפן: אבי קבלו.

"באה לעבוד": ריאיון עם המתמודדת במיתר חדווה שקד

"נהיה העיר השטוחה הראשונה": ריאיון עם ראש מועצת מיתר אבנר בן גרא

הכירו את המתמודד לראשות מיתר שמעון מזוז

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה