הבוקר שאחרי: איך הפועל באר שבע תאחה את השברים?

$(function(){setImageBanner('4481fe29-2600-4f0f-a135-dcc800cd7984','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

השחקנים שחטפו חמישייה אמש בזאגרב יחזרו היום לארץ. מה יעלה בגורל אנסטיס, מי צפוי לעזוב ומה קורה עם טוני וואקמה וג'ון אוגו?

תחושת עצבות ואכזבה שכזו אוהדי הפועל באר שבע כבר הספיקו לשכוח. אם לא נלך אחורה, לתבוסות מול רודה וברצלונה, יהיה אפשר להזכר בהלך הרוח במועדון אחרי ההפסד המביש 6:2 בגמר הגביע מול מכבי תל אביב. גם אז השחקנים נראו מרוסקים על כר הדשא, גם אז השתררה דממה ברשתות החברתיות וגם אז הרשתות החברתיות נראו כאילו שדה קרב. אבל מזה הצליחו להתאושש. ומחרפת זאגרב?

אוי אנסטיסוביץ'

מרבית חצי הביקורת מופנים, בצדק רב, לשוער היווני יאניס אנסטיס. מלכתחילה, היו לא מעט אוהדים שהרימו גבה לנוכח ההחתמה. הדעה הרווחת הייתה שדווקא עמדת השוער היא לא המקום לחיזוק, בטח לא בשחקן זר, בטח לא במחיר של "לשרוף" את הקשרים עם גיא חיימוב, ששירת את הקבוצה נאמנה בשנה וחצי האחרונות. למרות זאת, בבאר שבע העדיפו ללכת על המהלך הזה, שאתמול התפוצץ להם בפרצוף.

התעלומה סביב שיבוצו של אנסטיס הפכה להיות גדולה עוד יותר, לאחר שמתברר כי ברק בכר בעצמו לא היה בטוח עם מי כדאי לפתוח. מצד אחד, חשב בכר, כי אנסטיס יותר איכותי ויותר מתאים למעמד. מצד שני, כבר באימונים היה ניתן לחוש כי היווני לא מוכן ב-100% למשחקים, חסר לו ביטחון ואין לו תיאום עם ההגנה. למרות זאת, נתן המאמן את הקרדיט לאנסטיס וכתוצאה מכך, יראה את ליגת האלופות מהבית גם העונה.

סיכוי סביר שהשאלה הזו לא עלתה על אדמת קרואטיה, אבל עם הגעת באר שבע לארץ, יצטרכו קברינטי הקבוצה לקחת החלטה – מה עושים עם אנסטיס? על פי מקרי עבר, תצוגת שערות כה רעה בשלב כל כך מוקדם ושהרבה מאוד היה מוטל על כף המאזניים, לא מבשרת טובות להמשך. החוזה של השוער כבד ולא יהיה פשוט להשתחרר ממנו, אבל האוהדים לא ישכחו לו את המשחק הזה, ואם יצליח לעשות מהפך, ימשיך בבאר שבע וגם יקבל ביטחון – זה יוגדר כנס ספורטיבי, לא פחות ולא יותר.

כאמור, ברקת יכולה לבצע זעזוע. ניתן יהיה לחתוך את השוער, למרות שמדובר במהלך שכמעט ולא רואים בכדורגל. גם אם יוחלט על כך, הרי שלבאר שבע אין שוער ראשון ראוי. העניינים עם גיא חיימוב, ככל הנראה, כבר הגיעו לנקודת אל-חזור ואילו דודו גורש אינו מתאים להיות השוער הראשון של אלופת ישראל. ישנם "על המדף" מספר שוערים טובים, שבבאר שבע כבר שמו עלייהם עין לפני החתמת אנסטיס. ביניהם ניתן למצוא את שטקוס, שהיה פסע מחתימה במגדלי אביסרור וגם את אריאל הרוש, שעדיין מחפש קבוצה. ביממה הקרובה סביר להניח שאנסטיס יקבל הודעה כיצד ינהגו איתו בהמשך

מחוררים

אחת מהעמדות הראשונות שכל אוהד הקבוצה שיווע לחיזוק בה היא עמדת הבלם. כשאחד הבלמים הטובים ביותר ששיחקו כאן, מיגל ויטור, פצוע, וגם כשהוא כשיר אין לדעת מה יהיה אפשר לקבל ממנו, ואילו שיר צדק רק חוזר מפציעה – זה היה טבעי מבחינת בכר לחפש חיזוק לעמדה זו. כאמור, הפור בחיזוק נפל דווקא על עמדות השוער והקישור האחורי, שעל פניו, לא היו צריכות את המהלך הזה.

גם ההגנה לא חפה מביקורת אמש. בסיום נשמעו ביקורות על השחקנים, ובעיקר על שיר צדק, שחזר חלוד. אמנם השוער היווני למעשה "בישל" שלושה שערים לקרואטים, אבל עם הגנה מפוקסת יותר, מרבית הבעיטות אליו היו נמנעות. גם בעמדה זו יצטרך בכר לעשות חושבים ולראות כיצד ניתן לתקן, כי עם הגנה ברמה כזו, תהיה בעיה לא רק בליגת האלופות והליגה האירופית, אלא גם בליגה הישראלית.

מה יהיה עם יאניס? צילום: טוויטר

הרכבת תצא מתחנת באר שבע טרנר

ואם נשים את השוער בצד, הרי שגם שאר הסגל לא יקל על כאב הראש של ברק בכר. בלי קשר לחמישייה, רשימת השחקנים שעתידה לעזוב את בירת הנגב הייתה גדולה. ההדחה מליגת האלופות, חלום של כל שחקן, רק תחדד את רצונם של אותם שחקנים להשתחרר או לצאת להשאלה באופן מיידי.

תומאש פקהארט, שמאוד מאוכזב ממעמדו, לא אמור להישאר בקבוצה בזמן הקרוב. לפקהארט הצעות גם מיוון וגם מטורקיה ונראה שעם קצת התגמשות מצידה של באר שבע, לצ'כי לא תהיה בעיה למצוא קבוצה שתקלוט אותו. החוזה של מיחאי קורהוט עם אנתוריזיס טרם נחתם, כשמספר סעיפים מעכבים את המעבר. גם המגן ההונגרי יעזוב, אם לא לקבוצה של רוני, אז לקבוצה אחרת.

צילום באדיבות מועדון הפועל באר שבע

לא מעט שחקנים ישראלים כבר רמזו על רצונם לקבל דקות משחק רבות ולא להיות חלק מסגל אלופת המדינה. ביניהם ניתן למנות את גיא מלמד ודור אלו. גם אותם שחקנים עתידים "להאיץ" את חיפושיהם אחר קבוצה חדשה לאור ההדחה מליגת האלופות. ואם ב"להאיץ" עסקינן, ג'ון אוגו וטוני וואקמה שוב לא ישחקו בימי שלישי ורביעי. להדחה יש משמעות רבה עבור המשך דרכם של השניים. לגבי וואקמה, הוא כבר נפגש עם הסוכן, דודו דהאן, ומחפש בנרות הצעה שתעביר אותו לתחנה הבאה בקריירה. סיכוי סביר שאם טוני ילך, גם אוגו יעזוב בעקבותיו

תואר ראשון על כף המאזניים

ואחרי כול הדיבורים, באר שבע תצטרך להוכיח שהיא התאוששה על הדשא. כבר בשבת יחכה לבכר משחק ראשון, משחק על תואר אלוף האלופים. מאות אוהדים צפויים ללוות את הקבוצה לאצטדיון בנתניה, להרים את השחקנים ולקוות לפתוח את השבוע עם חגיגות תואר וחיוכים, שכל כך, אבל כל כך, דרושים בעת הזו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5da705e6-37b9-4288-9c1e-5bdaba1ddad4','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה