פרויקט 'שכונה טובה' של חברת עמידר הגיע לשכונה ד'

$(function(){setImageBanner('d3ccd401-59bd-49b9-ab06-6d0899892aac','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

משרד הבינוי והשיכון והמשרד להגנת הסביבה השלימו באמצעות חברת עמידר החדשה את פרויקט 'שכונה טובה' ב-3 בניינים ברחוב הסנהדרין בבאר שבע ושדרגו אותם לרווחת התושבים

הפרויקט 'שכונה טובה' של חברת עמידר בוצע ברחוב סנהדרין בשכונה ד' בעיר, ובמסגרתו עברו 3 מבנים שדרוג וטיפוח סביבתי וכן התקנת מערכת לייצור אנרגיה מתחדשת על גגות המבנים החוסכת בעלויות החשמל המשותף וזאת ללא כל השתתפות מצד הדיירים. הפרויקט בוצע על ידי עמידר עבור משרד הבינוי והשיכון והמשרד להגנת הסביבה בעשרות מבנים ברחבי הארץ. בעת האחרונה, כאמור, השלימה החברה את הפרויקט ב-3 מבנים ברחוב הסנהדרין בעיר באר שבע.

"שכונה טובה" בבאר שבע. צילום באדיבות עמידר

מדובר בפרויקט שהינו מיזם סביבתי משלים לפרויקט "שיקום שכונות חוזר" של משרד הבינוי והשיכון המתוקצב ומלווה גם על ידי המשרד להגנת הסביבה. הפרויקט כולל שיפוץ פיסי-כללי של בנייני דיור ציבורי, הקמת מערכת סולארית על גגות המבנים שתוצרתה משמשת להארת חדרי המדרגות והשטחים המשותפים, ביצוע עבודות גינון בשטחים הפרטיים המשותפים של המבנים, איטום גגות המבנים למניעת חדירת מים ובידוד הגגות לטובת חיסכון בצריכת החשמל. בנוסף, מוחלפים דודי השמש וכל זאת ללא השתתפות מצד הדיירים.

לפרויקט זה יתרונות רבים עבור הדיירים בהם: הורדת תשלומי ועד הבית לאור החיסכון בעלויות החשמל המשותף, שיפור איכות חיי התושבים לאור שדרוג המרחבים הפרטים המשותפים – כניסות לבניינים, טיפוח הגינות, החלפת דודי השמש ועוד. יחד עם התועלות שיכולים להפיק אותם דיירים שגרים בבניינים המשופצים, ישנם דיירים נוספים ברחוב שכלל לא שמעו על הפרויקט ומייחלים למשהו כזה גם בבניינים בהם הם מתגוררים. ר', תושבת הרחוב, אומרת: "לא שמעתי על הפרויקט, אבל אני כן יודעת ששיפצו כמה בניינים בסוף הרחוב אז אולי מדובר בזה. לבניין בו אני גרה הם לא הגיעו, אני גם כנראה עוברת דירה, הרבה בגלל ההזנחה ברחוב הזה עם כל הצער... היינו מאוד שמחים אם פרויקט כזה היה קורה גם בשאר האזורים ברחוב".

"שכונה טובה" בבאר שבע. צילום באדיבות עמידר

גם נ' שגר ברחוב כבר מספר שנים היה שמח לשדרוג כזה במקום בו הוא גר ברחוב הסנהדרין. הוא מסביר: "הייתי מאוד שמח אם היו משפצים גם בבניין שלי, הכל אצלנו רטיבות, מפורק ועם סדקים. היו מספר דירות שהיו בבעלות עמידר בבניין ובכל זאת הפרויקט לא קרה אצלנו לצערי. זה משהו שמאוד חסר לנו כאן, לא כיף לך להיות בשכונה, יש לכלוך וזבל ושום דבר לא מטופח". הוא מוסיף ואומר כי לחלק מהדיירים ברחוב ישנה התחושה ששום דבר לא ישתנה והם אינם מופתעים מהמצב בו נמצא הרחוב. "היינו שמחים לראות עוד יוזמות כאלה ברחוב! שיעשו קמפיין רחב יותר ויסדרו גם אצלנו, שישקיעו בכולם", מסכם נ'. אם כן, ישנם דיירים ברחוב שהיו מקווים לראות פרויקט כזה גם אצלם בבניין, אבל כל שיפוץ ושדרוג כזה של המרחבים הפרטיים והציבוריים הוא מבורך, ונותר לקוות כי הפרויקט יתרחב לאזורים נוספים גם ברחוב וגם בשכונה ד' כולה.

"שכונה טובה" בבאר שבע. צילום באדיבות עמידר

שר הבינוי והשיכון, אלוף (במיל') יואב גלנט: ״מאז כניסתי לתפקיד שמתי למטרה לטפל בסוגיית הדיור הציבורי שהוזנחה על ידי המדינה במשך עשרות שנים. אנו משקיעים מאמצים ומשאבים רבים כדי להוציא לפועל את תוכנת "לגור בכבוד " שתיתן מענה ארוך טווח לכלל בעיות הדיור הציבורי, ביניהן תחזוקת ושיפוץ מבני הדיור הציבורי. במסגרת פרויקט שכונה טובה שיפצנו עשרות בניינים של הדיור הציבורי  ברחבי הארץ, ונמשיך עם הפרויקט לעשרות יישובים נוספים".





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('42ade5b8-a74f-4d88-b451-bae9cd14e038','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה