תביעה נגד סורוקה: הגיעה על מנת ללדת ויצאה עם נזקי גוף ונפש

$(function(){setImageBanner('7634eea5-9e1c-4eca-97b6-f50e0f2afa51','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

אישה בת 29 הגיעה לבית החולים סורוקה ללדת את בתה הראשונה, אך בעקבות רשלנות הצוות הרפואי היא עברה לידה טראומטית שנמשכה כמעט 10 שעות ונותרה עם נזקים פיזיים ונפשיים קשים

תושבת אזור הדרום, בת 29, הגיעה לפני כשנתיים לבית החולים סורוקה כשהיא בהיריון מתקדם ולקראת לידת בתה הראשונה. במהלך ההיריון והלידה תועד פעם אחר פעם מיקומו הבעייתי של ראש העובר באגן, אולם הצוות הרפואי לא נתן על כך את הדעת ולא נקט בכל פעולה כדי לטפל במצב ולמנוע את הנזקים שנגרמו לתובעת.

תביעת ענק: נכנס לניתוח ויצא עם אירוע מוחי

במהלך הלידה: התינוק נותר נכה, ההורים תובעים מיליונים 

יומיים של אשפוז ללא מענה לעובר: כתב תביעה בעקבות לידה שקטה בסורוקה

התובעת, ג', חיכתה בציפייה רבה לקראת הולדת בתה הראשונה, אך הלידה הפכה לסיוט עבורה והותירה אותה פצועה נפשית ופיזית. כאמור, במאי 2016 הגיעה התובעת למיון יולדות בבית החולים סורוקה כשהיא בשבוע ה-37+4 להריונה, שם תועד כי "ראש העובר עמוק באגן" ולמרות זאת, הוחלט על שחרורה לביתה. היא זומנה פעמיים לביקורת בבית החולים בתוך שבוע ימים, וגם בפעמים הללו תועד "ראש נמוך באגן" והיא שוחררה לביתה. ביום הלידה התקבלה התובעת לאשפוז ושוב הופיע בתיעוד "עובר במצג ראש, נמוך באגן", ואז הוחלט על זירוז הלידה.

ללא הודעה מוקדמת, נכנסו מספר אנשי צוות, "התנפלו עליה", ומשכו את הילודה בכוח ובאגרסיביות

תהליך הלידה החל בשעות הבוקר ונמשך כ-9.5 שעות, כאשר משך הזמן המומלץ בלידה הראשונה הינו כ-4 שעות, דבר אשר החמיר את מצג העוברית והעמיד אותה ואת התובעת בסכנה של ממש. גם אז, בבוקר של אותו היום בוצעה בדיקת אולטרסאונד אשר הדגישה שוב את הימצאות ראש העובר עמוק באגן. בשעת ערב, אחרי יותר מ-9 שעות טוענת התובעת כי בבת אחת, ללא הודעה מוקדמת וללא הסבר על המתרחש או על הסיבוכים והסיכונים האפשריים, נכנסו מספר אנשי צוות ופשוטו כמשמעו "התנפלו עליה" והחלו ללחוץ על בטנה בחזקה רבה ועל החזה ומשכו את הילודה בכוח ובאגרסיביות תוך שהם גורמים לה ולילודה טראומה ונזקים פיזיים חמורים.

במסמך סיכום הלידה תועד כי נגרמו לתובעת נזקים פיזיים קשים, כך שמיד לאחר הלידה נדרשה לתפירת קרעים בדרגה 3 בפירנאום אשר כולל גם שרירים של פי הטבעת, שבוצעו תחת הרדמה כללית. הלידה תוארה כ"לידה תקינה" ללא שום אזכור לטראומה שעברה התובעת ולהתנהלות האגרסיבית שספגה מצד הצוות הרפואי שהייתה כוחנית עד כדי כך שבמהלך היילוד פרקו ליילודה את הברך. גם היום, שנתיים לאחר הלידה, סובלת התובעת מכאבים וקשיים בתפקוד בחיי היום יום באספקטים השונים, נוכח אופי הפגיעה שהובילו מטבע הדברים לנכות נפשית, הכל כתוצאה מהטיפול הרשלני של הצוות הרפואי בבית החולים סורוקה.

כעת, לאור השתלשלות האירועים והמקרה המצער, הוגש לאחרונה כתב תביעה באמצעות משרד עורכי הדין "שטרייכמן, גלפנד ושות'", העוסקים בתחום הרשלנות הרפואית,  כנגד בית החולים סורוקה. בכתב התביעה מגולל הסיפור של ג', ואליו מתווספות חוות דעת רפואיות ערוכות בידי פרופ' יורם דיאמנט, מומחה במיילדות וגניקולוגיה ופרופ' משה קוטלר, מומחה לפסיכיאטריה. בתביעה נטען בין היתר כי הצוות הרפואי פעל בניגוד לסטנדרט רפואי סביר שלא פעל לבירור הגורמים למצבו הבעייתי של הראש באגן ובכלל זה לא פעל על מנת לשנות את מיקום הראש בפעולה ידנית פשוטה שהייתה יכולה למנוע את הנזק הקשה שנגרם לג' ולתינוקת.

"חוסר הניסיון להגיע לאבחנת תנוחת הראש במצב שכזה, היא רשלנות". צילום ארכיון

עוד קבע פרופ' דיאמנט, בחוות דעתו: "...חוסר הניסיון להגיע לאבחנת תנוחת הראש במצב שכזה, היא רשלנות... יצוין כי אבחון קיום מנח הראש עם עורף לאחור, מאפשר תיקון ע"י סיבוב ידני לתנוחה תקינה של עורף קדימה". על פי חוות דעתו כפי שמופיעה בכתב התביעה, יש להעניק לג' נכות בשיעור 30%. באשר לנזק הנפשי שנגרם לג' קובע פרופ' קוטלר, כי בעקבות הלידה הטראומטית והנזק עמו נותרה ג' היא לנכות נפשית בשיעור של 20%.

מבית החולים סורוקה נמסר בתגובה:

"כתב התביעה הגיע בימים אלה. עורכי הדין ילמדו אותו ונגיב כמקובל כחלק מההליך המשפטי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('364ab1b1-6b15-4a62-a437-330e1f8a98e9','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה