התושבים הצביעו: מה הנושא שהכי דחוף לטפל בו בעיר באר שבע?



אלפי תושבים הצביעו לסקר הבחירות של 'באר שבע נט' בו נשאלו בין היתר על הנושא שלדעתם הכי דחוף לטפל בו בעיר באר שבע. במקום הראשון - השכונות הוותיקות. התוצאות לפניכם

השכונות הוותיקות קוראות לעזרה

בעיר באר שבע שכונות וותיקות רבות עם מבנים בני עשרות שנים, תשתיות במצב ירוד, זבל ברחובות והזנחה מתמשכת. זהו גם הנושא שהתושבים רואים בו הדחוף ביותר לטיפול בו. נושא השכונות הוותיקות דורג בסקר במקום הראשון עם כ-15% מקולות המצביעים.

השכונות הוותיקות קוראות לשינוי. צילום: שרון טל

במקום השני (10.4%) דורג נושא בריכה ציבורית עירונית ופארק מים בעיר באר שבע. מדי שנה בתקופת הקיץ החמה, פוקדים עשרות אלפי תושבים את הבריכות הקיימות בעיר, אולם קיימות בריכות ספורות בלבד שאינן יכולות להכיל את כלל המתרחצים. אם יש משהו שהתושבים מחכים לו, זה בריכה עירונית ופארק מים בעיר באר שבע.

בבאר שבע מתכננים להקים בריכה עירונית. צילום אתר עיריית באר שבע

במקום השלישי (10.1%), דורג נושא יוקר הדיור בעיר. מחירי הדיור בבאר שבע האמירו בעשור האחרון בלמעלה מ-50%, מה שהפך את באר שבע ליעד מוביל להשקעה, אך עבור התושבים שגדלו כאן, רכישת דירה הפכה עם הזמן לחלום רחוק.

הדיור בבאר שבע לא זול כבעבר. צילום: שרון טל

במקום הרביעי (9.57%) דורג נושא דוחות החניה. תושבים רבים הביעו מחאה על קבלת דוחות שלטענתם חלקם בלתי מוצדקים, וכן אכיפה מוגזמת מצד פקחים, כמו גם ניידת הפיקוח שפעלה בשיטת "צלם וסע", לעתים מבלי שתושבים ידעו כי קיבלו דו"ח, וגילו על כך חודשים לאחר מכן.

דוחות החניה הובילו למחאת תושבים נרחבת. צילום ארכיון

במקום החמישי בדחיפותו (9.41%) דורג נושא החינוך בעיר. לפי נתוני משרד החינוך, הזכאות לבגרות בבאר שבע עומדת על כ74.3%, ובין הערים הגדולות היא מדורגת מעל תל אביב בה 72.4%, אך מתחת לראשון לציון שם הזכאות עומדת על כ-82%. אין ספק שגם כאן, נעשה המון, והמלאכה עוד רבה.

במקום השישי (8.24%) דורג מצב העסקים בעיר. כזכור, נתונים שפורסמו לאחרונה העידו כי באר שבע העיר הגדולה היחידה בארץ בה נסגרים יותר עסקים מאשר נפתחים. בעלי עסקים רבים נקלעים למצוקה, וטוענים בין היתר גם לבירוקרטיה מוקשחת מצד הרשויות בכל הקשור לקבלת רישיון העסק וקבלת דוחות רבים. בעניין זה, אושרה בכנסת לאחרונה בקריאה שלישית שורת הקלות שעתידה לסייע בהליך הבירוקרטי של בעלי העסקים מול הרשויות. בעלי עסקים יוכלו להגיש תצהיר ולקבל רישיון עסק תוך 21 יום.

באר שבע לא טובה לעסקים - רפורמה חדשה תביא את השינוי? צילום: שרון טל

כמו כן יאוחדו הסטדנרטים לקבלת רישיון עסק בכלל הרשויות המקומיות, ותוקף הרישיון יוארך במספר שנים. כך, תוקף רישיון עסק של מועדון יוארך משנה ל-3 שנים. תוקף רישיון עסק של פאב או עסק קייטרינג, יוארך משנה ל-5 שנים. ותוקף רישיון עסק של מרכול, מסעדה, בית קפה, קוסמטיקאיות, מספרות, ואולמות אירועים, ישונה מ-3 שנים ל-10 שנים. צעדים משמעותיים אלו יחסכו מבעלי העסקים זמן וכסף רב, לאחר שנים של ייאוש מתהליכים בירוקרטיים. 

במקום השביעי (8.24%), דורג נושא הביטחון. אנו עדים מפעם לפעם לאירועי אלימות, ניסיונות שוד לאור יום בבאר שבע, הטרדות מיניות, וגרוע מכך בשעות הלילה. סקר ביטחון אישי שפרסמה לאחרונה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בקרב תושבי הערים הגדולות מעל 200 אלף תושבים, מצא כי רק 80% (גילאי 20 ומעלה), מרגישים בטוחים ללכת לבד באזור מגוריהם בבאר שבע בשעות החשיכה. באר שבע גם ממוקמת אחרונה מבין הערים הגדולות בתחושת הביטחון האישי כמו גם ירושלים (80.1%). בתל אביב לשם השוואה, 89.1% מרגישים בטוחים ללכת לבד בשעות הלילה באזור מגוריהם. בנתניה (כ-87%), בערים אשדוד, פתח תקווה, חיפה וראשון לציון נמצאו אחוזים דומים (85%-84%) הקרובים לממוצע הארצי.

באר שבע בתחתית תחושת הביטחון האישי. צילום: shutterstock

במקום השמיני (6.8%) דורג נושא התעסוקה. כשליש מתושבי העיר באר שבע משתכרים פחות משכר המינימום, רבים נאלצים לעבוד במספר משרות חלקיות כדי להשלים הכנסה, או לחפש אחר מקורות הכנסה במחוזות אחרים, מה שמוביל גם להגירה שלילית או שימוש ברכב פרטי, ויוצר עומס נוסף בכבישים ומצוקת חניה (מקום 9 בדירוג התושבים עם 6.6%).

עומס בכבישים ומצוקת חניה גוברת בבאר שבע. צילום: שרון טל

במקום העשירי (5.34%) דורג נושא ניקיון העיר. לא פעם אנו נתקלים בזבל שנותר זרוק ברחובות או באזורים שלמים שנותרו מוזנחים במשך שנים, בעיקר בשכונות הוותיקות. נציין בעניין זה כי נעשה שינוי בשנים האחרונות עם חידוש רחובות שלמים בעיר באר שבע והחלפת תשתיות, אך הזנחה של עשרות שנים לא ניתן לפתור בשנים בודדות. נציין גם בעניין זה, כי גם לתושבים וגם לרשות, האחריות על ניקיון העיר, במרחב הפרטי והציבורי בהתאמה.

שטחים גדולים בבאר שבע מלוכלכים ומוזנחים. צילום ארכיון

פחות דחוף לטפל בתחבורה הציבורית

מאז כניסת חברת "דן באר שבע" כמפעילת התחבורה הציבורית בעיר נעשו שינויים רבים למען שיפור השירות ותדירות הקווים. אמנם מדי פעם עולות תלונות תושבים בנוגע לטיב השירות, והחברה אף דורגה בתחתית מדד השירות לתושב, אך אין ספק שלעומת תפקוד התחבורה הציבורית בעיר בעידן "מטרודן" נעשה שיפור משמעותי, ובחברה עמלים על שיפורו גם בימים אלה. בסקר הדחיפות דורגה התחבורה הציבורית בעיר באר שבע במקום ה-12 עם 3.07% בלבד. למעשה, מראה הסקר כי יותר מפי שניים מהתושבים (6.6%) חשבו שיותר דחוף לטפל בנושא החניות והכבישים מאשר בנושא התחבורה הציבורית.

תחבורה ציבורית? פי שניים מהתושבים דואגים יותר לחניות ולכבישים. צילום: שרון טל

במקום ה-11 (4.85%) דורג נושא הפארקים והשטחים הירוקים, במקום ה-13 (1.9%) נושא בילוי ופנאי, במקום ה-14 (0.93%) נושא הסייבר, ובמקום ה-15 (0.5%) נושא מרכזי הקניות, כידוע, לא חסר מרכזי קניות בבאר שבע ולמעלה מ-100,000 מ"ר של שטחי מסחר נפתחו בעיר בעשור האחרון. הסקר מראה כי יש נושאים רבים ודחופים לטפל בהם בעיר באר שבע, נושאים שעל מקבלי ההחלטות לקחת לתשומת לבם, כ-100 ימים לפני הבחירות לרשויות המקומיות.

 מה הנושא שהכי דחוף לטפל בו בעיר באר שבע?  תוצאות סקר באר שבע נט

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה