המועצה תשנה את פניה: תוצאות סקר הבחירות הגדול של 'באר שבע נט'



בשבוע שעבר פרסמנו את סקר הבחירות לרשויות המקומיות, כ-100 ימים לפני הבחירות. מעל 15,000 הצבעות נקלטו במערכת, והתוצאות לפניכם

רוביק דנילוביץ' מאבד תמיכה?

בבחירות ב-2013 לראשות העיר, גרף ראש העיר רוביק דנילוביץ' כ-92% מהקולות המצביעים. תוצאות הסקר הראשוני מראות כי רוביק דנילוביץ' נותר המועמד המוביל לראשות העיר, אם כי מאבד כ-20% מהתמיכה בו. בסקר עולה כי דנילוביץ' מוביל עם כ-73% מקולות המצביעים (בבחירות הקודמות גרף רשמית כ-92%), משה ינאי עם כ-16%, אפרים (פימה) פיינבלום עם כ-4%, וכ-7% ענו כי עדיין אינם יודעים למי יצביעו. רוביק לא אמור לחשוש מתוצאות סקר הבחירות, המוכיחות כי הוא זוכה לאהדה רבה בקרב הציבור. אולם שאננות מצד מטה הבחירות שלו ו"הירדמות" הבוחרים, יכולה ליצור בעיה עבור ראש העיר המכהן.

.

מי ירכיב את המועצה החדשה?

27 מושבים ממלאים את מועצת העיר באר שבע. בסקר נשאלו התושבים למי מחברי המועצה המכהנים היו מצביעים לכהונה נוספת. במקום הראשון (11.7%) עומדת ד"ר חפצי זוהר, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך. במקום השני (7.8%), חבר המועצה מטעם הבית היהודי גדי מזוז. במקום השלישי (6.8%) דורגה מי שהחליטה להתמודד הפעם ברשימה עצמאית - חברת המועצה יסמין פרידמן, הידועה גם כפעילה מוכרת בעיר למען בעלי החיים, אך לא רק. יסמין אף עקפה בהצבעות את ר' הסיעה הנוכחית שלה "אור", משה ינאי שדורג במקום השביעי (5.55%).

במקום הרביעי (6.14%) דורגה אורטל פרלמן-שמואלי, חברת מועצת אופק שתתמודד בבחירות הבאות תחת מפלגת הליכוד בבאר שבע, בראשותו של שמעון בוקר. במקום החמישי (5.93%) דורגה חברת המועצה אילנה גינזבורג ווקנין, במקום השישי (5.85%) דורגה רותי פרנקל מסיעת הבית היהודי. במקום השמיני (5.52%) דורג טל אל-על, סגן ראש העיר ומחזיק תיק ההנדסה, במקום התשיעי (5.1%) דורג שמעון טובול מסיעת ש"ס, ובמקום העשירי (4.95%) דורג חבר המועצה אביעד שמלה מסיעת "דרך חדשה". יתר חברי המועצה זכו לפחות מ-5% מקולות המצביעים.

.

יש לציין כי בבחירות מספר המנדטים לכל סיעה קובע את מספר המושבים במועצה.

מי יזכה לכהן כחבר חדש במועצת העיר? 

מלבד חברי המועצה המכהנים, אנו נראה בבחירות הקרובות מספר תושבים חדשים שינסו להשפיע על המתרחש בעיר דרך חברות במועצה. בסקר נשאלתם מי מתושבי באר שבע הבאים הייתם רוצים לראות כחברים במועצה במידה והיו מכריזים על התמודדותם?

במקום הראשון (כ-34%) דורגה ציפורה חלפון, פעילה חברתית מוכרת בעיר ומנהלת סניף "יחד למען החייל", אך ככל הידוע לא הכריזה על התמודדותה למועצת העיר בבחירות הקרובות. במקום השני (כ-19.5%) דורג שמעון בוקר, יו"ר סניף הליכוד בבאר שבע ומי שיעמוד בראש רשימת הליכוד לבחירות הקרובות. במקום ה-3 והמכובד דורגה ד"ר אושרה ספיר (כ-15.5%), מרצה במכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, ומי שמובילה בשנה האחרונה את המאבק נגד הקמת מגדלי גרנד קניון, מאבק המייצג בין היתר משמעות רחבה נגד שינוי צביונה של העיר. נציין כי אושרה לא הכריזה על התמודדותה למועצה.

במקום הרביעי (9.4%) דורג יהודה אלוש, פעיל פוליטי-חברתי (שלא הכריז על התמודדות). במקום החמישי (8.8%) דורג יעקב אוחיון, לשעבר חבר מועצת העיר באר שבע ומי שיחבור למפלגת ש"ס בבחירות הקרובות. במקום השישי (8.1%) דורג יוחאי פרץ, שיתמודד בבחירות הקרובות ברשימה עצמאית יחד עם רועי אוחיון, שדורג במקום השביעי (4.7%) במטרה לעשות שינוי במתרחש בעיר באר שבע דרך המועצה. נראה כי מועצת העיר עומדת לשנות את פניה בבחירות הקרובות דרך חברי מועצה חדשים.  

.

עד כאן תוצאות סקר הבחירות הראשון של 'באר שבע נט'. מחר יפורסמו תוצאות המשך הסקר: מהם הנושאים שהכי דחוף לטפל בהם בעיר באר שבע? המשיכו לעקוב.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה