מחסן במקום חנות – כך שינה האינטרנט את מפת העסקים

$(function(){setImageBanner('aa4a2fdc-a7bc-4165-9224-c16aba823efa','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

אנו חיים בעידן שבו כמות וקצב השינויים הם הגדולים ביותר שהיו אי פעם. ידיעות אודות רשתות אופנה שפשטו רגל לצד חדשות על חברות סחר אינטרנטי שהכפילו ושילשו את שוויין בתוך זמן קצר הפכו כבר מזמן לדבר שבשגרה.

מחסנים להשכרה

אין ספק שהכניסה של האינטרנט אל חיינו הביאה להרבה מאוד שינויים שמרביתם מתרחשים ממש בימים אלה, שינויים שהשפעתם הרבה יותר גדולה ממה שנראה לעין ומי שידע להתמודד ולנצל אותם לצרכיו העסקיים יוכל לתרגם זאת לסכומי כסף גבוהים.

אחד התחומים הבולטים בהקשר התפתחות הסחר המקוון הוא ענף הלוגיסטיקה וההפצה. הרכישות באינטרנט הביאו להרבה מאוד תופעות מעניינות כששתיים מהן נוגעים באופן ישיר בענף השכרת המחסנים.

השכרת מחסנים על ידי חברות ורשתות שיווק

רשתות וחנויות בתחומים שונים כבר אינן צריכות לפתוח עשרות סניפים על מנת להגיע אל קהלי היעד שלהם בערים השונות – קהל היעד כבר ידע היכן למצוא אותן – באינטרנט כמובן.

וכדי לספק את הסחורה שמוזמנת באינטרנט, על החברות להקים מרכזים לוגיסטיים או להשכיר מחסנים באזורי המכירה השונים. אין ספק שמדובר בתהליך מורכב שעולה לא מעט כסף אבל בהשוואה להשכרת שטח מסחר בקניון, המחיר של השכרת מחסן בטל בשישים.

השכרת מחסנים על ידי עסקים זעירים – קטנים

לצד חברות הענק שזקוקות לשטחי אחסון זולים, התפתח בשנים האחרונות סוג נוסף של עסקים קטנים שעיקרם ייבוא של פריטים מאתרי האינטרנט בחול ומכירה שלהם בישראל.

כשאתרי סחר גדולים כגון עליבאבא איביי או אלי אקספרס מציעים למכירה מאות אלפי פריטים בהנחה של עשרות אחוזים ממה שמקובל בישראל, תהיו בטוחים שיהיו הרבה מאוד קופצים על המציאה שינצלו את פערי המחיר על מנת לייבא את המוצרים ולמכור אותם כאן בישראל ברווח נאה.

מאחר שאחסון הסחורה בסלון לא ממש באה בחשבון, הדרך הטובה ביותר לנהל עסק שכזה הוא לשכור מחסן שיהווה את הזרוע הלוגיסטית למשלוחים אל כל חלקי הארץ.

מה צריך לבדוק לפני ששוכרים מחסן?

מחסן לצורכים עסקיים אינו מזכיר במאומה את המחסן שלכם אי שם במרתף הבניין. מדובר בעסק שצריך להתנהל ביעילות ולקיים תנאי בטיחות והיגיינה גבוהים. מעבר לכך, כיום, עם הביקוש הגובר לשירותי האחסנה, ישנם לא מעט בעלי מבנים או שטחים שמציעים שירותי אחסנה מסוגים שונים כגון מכולות  שלא תמיד יתאימו לסוג הפריטים שאתם רוצים לאחסן.

לפניכם מספר נקודות שאתם חייבים לבדוק לפני שאתם בוחרים מחסן להשכרה.

מיקום המחסן

בניגוד למחסנים שאינם פעילים באופן יומי כגון שירות אחסון תכולת דירות, בהשכרת מחסנים לעסקים, ישנה חשיבות גבוהה מאוד למיקום – גם אם מדובר בעלויות מעט יקרות יותר.

מחסנים בקרבת אזור המגורים (בהשכרת מחסנים לחברות קטנות) יחסכו באופן מצטבר הרבה מאוד שעות של נסיעות ובזבוז של דלק. מחסנים בקרבת אזורי החלוקה (כאשר מדובר בחברות גדולות) יביאו לחיסכון גדול עוד יותר כתוצאה מעלויות שינוע נמוכות יותר.

רישיונות עסק

מאחר שכתבה זו פונה בעיקר אל בעלי עסקים אני סבור שלא צריך להרחיב בנקודה הזאת יתר על המידה רק נציין שמחסן שעובד ללא אישור יכול לקבל צו סגירה במקרה הפחות גרוע או צו הריסה במקרה הגרוע. שתי האפשרויות עשויות לפגוע לכם בשגרה העסקית ולהביא להפסדים ניכרים.

אישור מרשות הכבאות

בהמשך לסעיף הקודם, אישור מרשות הכבאות בישראל הינו דבר הכרחי. היעדר אישור כזה עשוי להביא לסנקציות שהוזכרו בסעיף שמתייחס להיעדר רישיון עסק.

אבטחה וביטחון

אחת הסיבות המרכזיות שאתם שוכרים מחסן היא העובדה שאתם מעוניינים במקום בטוח שבו הסחורה תהיה מוגנת מפגעי מזג האוויר וגם מפולשים לא רצויים. על כן עליכם לבחון את סדרי האבטחה במקום ולוודא שישנה שמירה פיזית, מצלמות אבטחה, אזעקה וכמובן מוקד שמירה מאויש.

תנאים סניטריים

מזיקים יכולים לחולל נזקים עצומים ולהפסד כספי. וודאו שהמקום מתנהל באופן מסודר, שתנאי התברואה טובים ושישנה הדברה תקופתית (לפחות כל חודש).

ביטוח

רוב החברות הגדולות שמציעות שירות השכרת מחסנים יציעו לכם ביטוח. הצעתנו היא לבחון את תנאי הפוליסה ולוודא שהיא תואמת את הצורך שלכם. במידה שלא – מומלץ להגדילה באופן עצמאי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('be6a3f04-f47d-4dd7-9ccd-8576244a47c3','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה