הבוקר (יום ג') הגיש מטה המאבק נגד הקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל עתירה לבג"ץ נגד מוסדות התכנון והבנייה ומשרדי הביטחון, התחבורה והאוצר . מטה המאבק בפנייתו לבג"ץ דורש לעצור ולבטל את קידום התכנית להקמת שדה תעופה בינלאומי משלים נתב"ג ברמת דוד שבעמק יזרעאל.

צילום באדיבות מטה המאבק

במסגרת העתירה טוענים במטה המאבק כי בהתאם לדין הבינלאומי מספר בלתי מבוטל של תושבים ביישובים הקיימים בעמק יזרעאל נמצאים בתוך הטווח האסור לאכלוס והקמת שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד תחייב את פינויים. בעוד שחלופות אחרות שנבחנו במסגרת הדוח נמצאות באזורים לא מיושבים כמו צקל"ג ונבטים. בנוסף חלופות אלו יאפשרו בעתיד הרחבה של שדה התעופה, ככל שיהיה בכך צורך ואילו באם יוקם שדה תעופה בעמק יזרעאל לא ניתן יהיה בעתיד להרחיב את השדה.

במסגרת העתירה, טוען מטה המאבק כי שדה תעופה משלים בדירוג C4 כפי שאמור לקום ברמת דוד יפגע בחברות התעופה הישראליות, שכן  75% מדגמי המטוסים המופעלים בטיסות לישראל יכולים לנחות רק במסלול ארוך יותר מזה שניתן להקים ברמת דוד,  וככאלה לא יוכלו לנחות בשדה התעופה המשלים המתוכנן על פי הדו"ח.

לפרטים נוספים כנסו לדף הפייסבוק של מטה המאבק

כאמור, במסגרת העתירה דורשים תושבי עמק יזרעאל לעצור את תהליך התכנון להקמת שדה תעופה בינלאומי משלים, הנמצא בעיצומו, לבטל את מסקנות הדו"ח (סקר האתרים לאיתור שדה תעופה בינלאומי משלים)  ולערוך דו"ח חדש שיסקור בצורה מקצועית וממצה את כלל החלופות המתאימות, תוך התחשבות בכלל השיקולים הרלוונטיים.

גיל דייגי , דובר מטה המאבק נגד הקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל:" התנהלות מדינת ישראל בכל הקשור להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג הינה התנהלות חובבנית ולא מקצועית שתהיה בכייה לדורות. הקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל תוביל לעקירת תושבים מבתיהם ולבזבוז מיליארדי שקלים שעלולים לרדת לטמיון, וכל זאת בעת שקיימת חלופה ראויה הרבה יותר המוסכמת על ידי כל הגורמים והמומחים והיא חלופת נבטים שבנגב. אנו בטוחים כי בג"ץ יכנס לעובי הקורה, יבחן את הנושא, ויקבל את ההחלטה הנכונה וזאת בניגוד לכל גורמי התכנון במדינת ישראל שהיו שותפים לתהליך קלוקל זה עד כה".