האופניים החשמליים זכו לאהדה גדולה בקרב הציבור, עכשיו הגיע התור של הקורקינטים החשמליים, כאשר נראה שהם פופולאריים אף יותר בשל היותם קלים וקומפקטיים. מי שניצלו את אהדת הציבור לכלי התחבורה האלה, הם חברות הסטארט-אפ השונות ברחבי העולם שהחליטו לצאת ביוזמה של השכרת האופניים והקורקינטים במחירים נוחים לכל כיס.

צילום באדיבות: אינוקים ישראל

מיזם חדש של השכרת קורקינטים עתיד להתחיל ממש בקרוב בישראל, כאשר המיזם מבית רשת הקורקינטים החשמליים inokim שבבעלות איש העסקים כפיר בן שושן, צפוי בקרוב מאוד להשכיר לכם קורקינטים בעלות של 75 אגורות לדקה.

אז איך זה עובד?

רשת inokim מגייסת בימים אלו ממש כ-500 בתי עסק שיתפעלו ויתחזקו את הקורקינטים מה שכולל גם את הטענתם. הצרכים יוכלו להשכיר מתחנות העגינה שיהיו בבתי העסקים את הקורקינט תמורת 75 אגורות לדקה (45 שקלים לשעת השכרה), כאשר בסיום השימוש הם יהיו רשאים לבחור אם להחזיר אותם לבית העסק או פשוט להשאיר אותם ברחבי העיר לשימור של אנשים אחרים.

בן שושן הבעלים של החברה מסביר שהפעלת הקורקינט תיעשה באמצעות אפליקציה ייחודית, שאליה מצמידים את הקורקינט ומקבלים קוד הפעלה. כאשר אותה אפליקציה תשמש כבקרה להורים שילדיהם צפויים להשתמש בקורקינטים. לדבריו: "החברה פיתחה אפליקציה ייעודית עם שבב של אינטל, שמסוגלת אפילו להתקשר להורים אם הילד עבר את הזמן או השטח שהם הגבילו אותו, ולדעת בכל רגע נתון איפה הוא נמצא".

כפיר בן שושן. צילום באדיבות אינוקים ישראל

מתי המיזם מגיע לבאר שבע?

בתחילה המיזם צפוי לפעול בתל אביב כאשר יהיו כ-1,000 קורקינטים ברחבי העיר. לאחר מכן הוא צפוי להתרחב לערים נוספות בניהן באר שבע, תוך חשיבה והבנה שהמיזם ישרת היטב את האוכלוסייה הצעירה והסטודנטים בעיר.  

מזכיר לכם מיזם שסגר את פעילותו בישראל?

מיזם השכרת הקורקינטים מתבסס על אותו עיקרון של חברת ofo הסינית – ענקית האופניים להשכרה ללא תחנות עגינה, שהחלה לפעול בישראל בחודש ינואר השנה ורישתה תחילה כפיילוט את אוניברסיטת בר-אילן בכ-100 זוגות אופניים שיתופיים, כאשר נראה שהמיזם מצליח והסטודנטים משתמשים באופניים על פי כללי החברה.

ofo בחו"ל: האופניים השיתופיים בפעולה(צילום: ofo)

לאחר הצלחה זו החליטה החברה באפריל האחרון להרחיב את פעילותה לאזור רמת גן עם כ-600 זוגות אופניים שיתופיים ולמכון ויצמן עם כ-150 זוגות אופניים. אך למרבה הצער עם הרחבת הפעילות התברר שישראל אינה מוכנה למיזם מסוג זה, משתמשי האופניים החליטו לשנות את כללי השימוש על אף שעל כל זוג אופניים הותקן GPS והחלו לקחת את האופניים אליהם הביתה, או לקשור אותם לספסלים ועמודים בכדי שרק הם יוכלו להשתמש בהם.

התנהלות זו שמנעה את שיתופיות האופניים ואיבדה את מטרת המיזם, ככל הנראה היא שגרמה לחברה להכריז בתחילת החודש על הפסקת פעילות בישראל.

אז תזכרו כשמיזם הקורקינט יגיע לבאר שבע תהיו שיתופיים ותקפידו על כללי החברה, כדי שכולם יוכלו להנות מכלי תחבורה קל, מהיר, חסכוני ואינו מזהם, כדי שהפעם המיזם ימשיך לעוד שנים רבות.