סייעה למשטרה באיתור כלי הרצח – ומצאה עצמה בתא המעצר

$(function(){setImageBanner('22fab846-daa9-44d5-908a-e50ca5b63d1f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

המשטרה עצרה צעירה בחשד שניסתה להעלים את הסכין ששימשה לרצח זר מאריתריאה בעיר העתיקה. במשטרה סברו כי קיים חשד לביצוע עבירה, אך סנגורה טען כי ניסתה למנוע דקירה נוספת בכך שלקחה את כלי הרצח. ומה החליט בית המשפט?

חשד לרצח בעיר העתיקה: צעיר אריתראי נדקר למוות השבוע ברחוב מורדי הגטאות בעיר העתיקה, ככל הנראה במהלך קטטה במועדון אריתראים (חמארה). כוחות מד"א שהוזעקו לזירה נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה הוזעקה למקום והחשוד ברצח הסגיר עצמו, מעצרו הוארך ב-4 ימים. אלא שצעירה נוספת, פאבן הייל בת ה-28, נעצרה גם היא בחשד למעורבות ברצח, בכך שזרקה את הסכין ששימשה לדקירה אל גג המבנה, כך שיוחס לה חשד בשיבוש הליכי משפט. אלא שהיא הייתה זו שהזעיקה את המשטרה ולמעשה הובילה אותם אל כלי הרצח, אך נעצרה בעצמה. כך נחשף בידי אילנה קוריאל ב-YNET.

זירת הרצח בעיר העתיקה. צילום: דוברות המשטרה

הצעירה הובאה לדיון בעניינה בבית המשפט, שם אמר נציג המשטרה כי החשודה הינה נתינה זרה ויתנגדו לשחרורה בשל מעורבותה באירוע בו נרצח אדם. סנגורה, עו"ד רן אבינועם מהסניגוריה הציבורית, הסביר מנגד כי "מדובר במי ששוהה בארץ כדין. היא זו שהתקשרה למשטרה ודיווחה על האירוע. ברגע שהשוטר הגיע היא סיפרה לו בשטח כל מה שהיה וכל מה שראתה".

עו"ד אבינועם הוסיף כי "היא שיתפה פעולה ומסרה לחוקר ראיה מרכזית - כלי הרצח, שאותו לקחה בעצמה מאחד המעורבים כדי שלא ידקור אדם נוסף. היא השליכה את הסכין לגג כדי שלאף מעורב לא תהיה גישה. היא זו שטיפלה וסייעה לנדקר ברגעיו האחרונים".

השופט מתח ביקורת על המשטרה והורה לשחרר את הצעירה "היחידה החוקרת מיהרה ועצרה את החשודה ללא כל צורך וללא כל עילה. החשודה - כך עולה מחומר הראיות - נטלה מידיו את הסכין של חשוד אחר, שנעצר, הפרידה בין הניצים וזרקה את הסכין לגג בית העסק על מנת שלא ייעשה בו שימוש. היא שהזמינה את המשטרה, היא שסיפרה לשוטרים בדיוק את השתלשלות האירועים והיא שנתנה למשטרה את כלי הרצח - הסכין".

הובילה את המשטרה לכלי הרצח - אך נעצרה. צילום: דוברות מד"א

"אמנם מדובר בתיק חמור במסגרתו נרצח אדם", ציין השופט "אולם לטעמי שגתה המשטרה עת עצרה את החשודה כשחומרי הראיות מצביעים בוודאות על שיתוף פעולה מלא עם המשטרה, על עזרתה למשטרה ועל העובדה כי איננה קשורה כלל לעבירות".

סנגורה עו"ד אבינועם ציין כי "מדובר באישה צעירה, אמא לשני ילדים קטנים וללא עבר פלילי שמעצרה היה לשווא וראוי שבמקום מעצרה הייתה מקבלת הערכה והוקרה על שיתוף הפעולה המלא עם המשטרה. הצעירה, שהייתה עדה לאירוע האלימות בין כמה אנשים, עמדה חיץ ביניהם, תוך סיכון חייה והיא זו שהזעיקה את המשטרה ועד להגעתם טיפלה בפצוע. נדמה כי שיקול הדעת היה שגוי ומצופה מהמשטרה להפיק לקחים בעקבות מקרה זה. על המשטרה לעודד שיתוף פעולה וגילוי אזרחות טובה מצד האזרחים, אך תוצאות אירוע זה כנראה יביאו לתוצאה הפוכה. בשורה התחתונה חזרה הצעירה אל שני ילדיה הקטינים לאחר שהיו 30 שעות ללא אימם".

השופט הורה לשחרר את הצעירה ומתח ביקורת על המשטרה. צילום: שרון טל

מהמשטרה נמסר כי כל חקירה המתנהלת היא במטרה להיגע לחקר האמת "גם במסגרת חקירה זו בוצעו מגוון פעולות חקירה וגם החשודה נעצרה לחקירה בחשד למעורבותה באירוע, זאת בהתאם לחומר הראיות שהצטבר והתקדמות החקירה. לצערנו, העובדה שמדובר בחקירה פתוחה שעדיין מתנהלת לא מאפשרת לנו לפרט מעבר לכך בשלב זה. החלטת בית המשפט לשחררה בתנאים מגבילים לא מעידה על חפותה או על תוצאות החקירה בעניינה. באירועי פשיעה חמורה מחובתה של המשטרה לבדוק כל מידע, כל ראיה וכל כיוון חקירה אפשרי שיאפשר את פענוח המקרה וכך נעשה גם במקרה זה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('7cf81545-a2a0-4d57-93ae-2b82ce3ebf47','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה