משלנו: גורמי ספיאשווילי זכה בתואר הברמן המהיר ביותר בישראל

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('6cc7f73b-6f5a-451b-ac71-497b1dfa3ebf','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33042,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('6cc7f73b-6f5a-451b-ac71-497b1dfa3ebf','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33042,'Image','');},7]]);})

הוא ברמן בבר הזאלמה כבר כמעט שנתיים והתמודד כעת בתחרות הברמן של ישראל לשנת 2018. הוא מתגאה בשילוב התרבות הגיאורגית והבאר-שבעית במשקאות שמכין ושואף לכבוש את עולם האלכוהול. הכירו את גורמי ספיאשווילי

גורמי ספיאשווילי הוא תושב העיר באר שבע, גדל והתחנך כאן, וכעת עובד כברמן בבר הזאלמה בעיר. גורמי לא עשה קורס ברמנים או התמחות בתחום, אבל צבר ניסיון של כמעט שנתיים בזאלמה, ומתעסק בתחום בעיקר ממקום של תשוקה ואהבה. גורמי ייצג את באר שבע בגמר תחרות ה"וורלד קלאס" הארצית על תואר הברמן הטוב בישראל לשנת 2018. אמנם לא זכה בתואר הנחשק אך הוכתר כברמן המהיר ביותר בישראל. אז איך הכל התחיל עבור גורמי?

גורמי ספיאשווילי. צילום: שלומי זירה

הברמנית איירין בנימין כבר הספיקה לכבוש את העולם

"הייתי סטודנט להנדסאי בניין במכללה הטכנולוגית פה בבאר שבע. באמצע הלימודים, בגיל 25, הבנתי שזה לא בשבילי אז הפסקתי. התחלתי לעבוד בעולם האלכוהול וניהלתי כאן חנות, אחרי שנתיים של עבודה גם הכרתי את החבר'ה של הזאלמה. כשהמקום נפתח לפני שנתיים, הגעתי ושתיתי קוקטייל. הבנתי את הקונספט המיוחד והחלטתי שאני חייב לעבוד שם. פתאום הבנתי מה עוד אפשר לעשות עם אלכוהול, זה לא רק לשתות אותו נקי כמו שאני הייתי רגיל", מספר גורמי. הוא מוסיף ואומר כי ביקש מהבעלים לעבוד שם והיה מוכן לעשות זאת גם בחינם אם היה צורך, הוא היה להוט לצבור את הניסיון וללמוד.

מוכן לאתגר

"לא עשיתי מעולם קורס ברמנים, אף פעם לא התעסקתי בזה. זה נטו אהבה גדולה לתחום שהניעה אותי. אני בן אדם מאוד יצירתי וחיפשתי מקום בו אוכל לבטא את היצירות שלי, ומצאתי את המקום הזה בזאלמה. עם הזמן גם היה לי ליין של ימי ראשון עם קונספט מתחלף שבניתי, היה כיף", אומר גורמי. אחרי שכבר היה לו וותק של שנה בעבודה, ראה גורמי שהבעלים של הזאלמה ניצח בתחרות "וורלד קלאס" ורצה להגיע להישג גם בעצמו. את גמר התחרות מקיימת IBBLS באילת. "וורלד קלאס" הוא פרויקט פסגה בינלאומי בעולם האלכוהול, שמהווה שיא של איכות בעולמות הבר והערבוב. הפרויקט הושק לפני כ-9 שנים בלונדון, ומאז הפך למסגרת מובילה, אליה מצטרפים מדי שנה מיטב הברמנים מהברים המובילים ביותר בעולם.

גורמי ספיאשווילי. צילום: שלומי זירה

אחר סיום תהליך מיון וסינון קפדני של למעלה מ-100 ברמנים מכל רחבי הארץ שהגישו השנה את מועמדותם לפרויקט היוקרתי והתחרו במספר אתגרים בשלבי רבע וחצי גמר, נבחרו חמישה פיינליסטים להתמודד על תואר הברמן הטוב בישראל לשנת 2018, ביניהם גם גורמי. המתמודדים הציגו את כישוריהם כשהם מדברים באנגלית שוטפת עם השופטים, בעלי שם בסצינת הברמנים העולמית שטסו במיוחד לישראל מסלובקיה ויוון. "זה היה מאתגר, היו לנו ימי הדרכות, הרבה הכנות של משקאות, להתייצב באנגלית מול שני שופטים נחשבים בתחום. זה היה לא פשוט, פתאום אתה קולט כמה התחום רחב בעולם", נזכר גורמי. בגמר היו לכל המתמודדים ארבעה אתגרים. באתגר הראשון כל מתמודד הציג סוגיה אקולוגית באמצעות דרינק, בשני הייתה טעימה עיוורת של מותגי וויסקי סינגל מאלט שונים. האתגר השלישי היה על מהירות- הכנה מהירה של 10 קוקטיילים ב-10 דקות, בו גם ניצח גורמי. האתגר האחרון הוא החתימה האישית, בו היו צריכים הברמנים להציג את עצמם בקוקטייל.

"חוויה דרך דרינק"

"באתגר האחרון היה צריך להראות מי אתה דרך דרינק, זה היה מגניב. 8 דקות לספר סיפור שלם על עצמך. אני הכנתי מיצג בצורת משולש, כל צלע מראה שלב אחר מהחיים שלי. אני נולדתי בגרוזיה אז עשיתי בחלק אחד את ההרים של גרוזיה, חלק שני היה המדבר הבאר-שבעי והחלק השלישי היה השילוב שהופכים אותי למי שאני היום. המשקה היה מבוסס על וודקה סירוק שמזכירה את הצ'ה-צ'ה", משתף גורמי. גם באתר המהירות גורמי בלט, ואף ניצח. הוא הגיע מוכן והכין תפריט מראש עם הקוקטיילים אותם הולך להכין, כדי להגיע אל השופטים ברמה האישית. "עשיתי מחקר על השופטים שלי וגיליתי שאחד השופטים מיוון אוהב להתאמן בג'ו ג'יטסו ברזילאי, ידעתי שקיבל חגורה כחולה לפני חודשיים. אז הלכתי לתופרת בבאר שבע שתתפור לי העתק מדויק של החגורה בקטן, נסעתי לת"א לקנות כוס שמפניה שחורה וקשרתי על הכוס את החגורה, כי הוא מתאמן עם חליפה שחורה. השופט היה בהלם, אמר שהוא לא מאמין למה שעשיתי", גורמי נזכר.

גורמי ספיאשווילי. צילום: שלומי זירה

איך אתה מסכם את החוויה?

"אני שמח שהצלחתי להגיע למעמד הזה אחרי שנה וחצי בלבד מאחורי הבר. התכוננתי עם כל מי שסביבי לתחרות הזו יום ולילה, השקעתי המון מעצמי והיה כיף גדול. התגובות היו מרשימות ומפרגנות. זה רק מראה מי אנחנו כאנשים שרוצים להשיג משהו, עושים אותו הכי טוב שאפשר. זה בזכות הזאלמה, המקום מהווה מקפצה עבורנו, אנחנו ללא ספק על המפה. אנחנו מביאים משהו אחר בזאלמה וגם אנשים שבהתחלה לא מבינים את המקום והסגנון, יבואו אלינו ולא יוכלו שלא להתחבר. אנחנו יוצרים תרבות שתייה חדשה, נכונה ובוגרת יותר. חוויה דרך דרינק"

מה התכניות שלך להמשך הדרך?

"אני רוצה להמשיך להתפתח בתחום. בשנה הבאה אני אגש שוב להתמודד בתחרות, הפעם אתחיל בשלב חצי הגמר כי הייתי פיינליסט. לקחתי את כל התגובות והביקורות שקיבלתי בתחרות מהשופטים ואני אלמד מזה, לראות איפה אני יכול לחזק את עצמי ולהשתפר ואיפה להעצים את החוזקות שלי. אני הרבה יותר מוכן, חד ומפוקס. אני רוצה להמשיך ליצור, ובנוסף עובד על פרויקטים נוספים בתחום ההפקות. כולם מוזמנים לדרינק! שבו אצלי על הבר ותחוו חוויה אחרת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('f4a850d2-0035-4f80-bf5e-d16b6c032e45','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה