אלימות, עצירה מאולתרת ומירוץ נגד הזמן: יומו של נהג אוטובוס בבאר שבע

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('164dd27f-cf54-4653-8956-1b6791e4b39f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('164dd27f-cf54-4653-8956-1b6791e4b39f','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

נהגי האוטובוס בחברת "דן באר שבע" אמונים על שירות התחבורה הציבורית בעיר, ולצד הביקורת הנשמעת כנגדם, הפעם נביא את הצד השני של המתרס "רכבים פרטיים חונים בתחנות אוטובוס, עוצרים באדום לבן, אני בתור נהג אוטובוס נאלץ לסכן את עצמי ואת הנוסעים שלי"

חברת "דן באר שבע" משמשת כמפעילת התחבורה הציבורית בעיר, מאז סיום החוזה של חברת "מטרודן" שכזכור לא הייתה אהודה במיוחד בקרב התושבים. מאז כניסת החברה נעשה שיפור משמעותי בתחום התחבורה הציבורית בעיר, מסלולים השתנו, תחנות אוטובוס נוספו, כמו גם שירות התשלום העצמאי והכניסה בדלת האחורית, מה שחוסך את עיכוב התשלום לנהג האוטובוס. ועדיין, ביקורת רבה נשמעת מצד נוסעים שטוענים לאלימות מילולית ואף פיזית מצד נהגים, נהיגה פרועה ואי עצירה בתחנות, כך שמעבר לתחבורה ציבורית באופן קבוע פשוט לא נראה כאפשרות סבירה. ומנגד, הפעם החלטנו להביא את סיפורו של נהג בחברה, כדי להראות את הצד השני של המטבע. 

נהג ב"דן באר שבע" - "מירוץ נגד הזמן". צילום: שרון טל

"לעבוד כנהג אוטובוס זה מירוץ נגד הזמן" אומר ל'באר שבע נט' נהג אוטובוס בחברת "דן באר שבע" "חייב תמיד לעמוד בזמנים אבל עם כל מה שקורה לנהג בנסיעה אחת זה כמעט בלתי אפשרי". למה הכוונה? "נתחיל בזה שאוטובוס בעיר העתיקה נוסע על רחוב העצמאות ורכבים לא עוצרים בעצור. השבוע הייתה תאונה ושבוע שעבר גם תאונה ברחוב הזה. יש פס האטה בצומת של רחוב העצמאות עם טרומפלדור, אבל הוא נמוך ופשוט נוסעים עליו, לא עוצרים בעצור ויש תאונות. גם רכבים פרטיים עוצרים ברחוב העצמאות בצדדים באדום לבן, וגם נכנסים לרחוב שמיועד לתחבורה ציבורית, עוצרים שם, ואנחנו הנהגים צריכים לבלוע את זה".

נהג דן באר שבע הותקף באכזריות

פקחית "דן באר שבע" הותקפה באוטובוס

מנכ"ל "דן באר שבע" זועם על יידוי האבנים לעבר אוטובוסים

תאונה בין אוטובוס לרכב פרטי בעיר העתיקה

נהגים לא עוצרים בעצור וגורמים לתאונות. צילום: אוהד מזרחי

אחת הבעיות החמורות, תיאר הנהג א', היא עצירה של רכבים פרטיים ליד תחנות אוטובוס "אני מגיע לאזור של הדואר המרכזי בשדרות רגר, כל הזמן עוצרים שם רכבים בתחנות אוטובוס, חלקם אפילו חונים ויוצאים מהרכב לעיסוקים. אני נאלץ לעצור את האוטובוס, באמצע הכביש, זה מסכן אותי מלהיפגע מרכב מאחוריי, ואני גם נאלץ להוריד את הנוסעים שלי באמצע הכביש וזה מסכן אותם. זה לא קורה רק שם, גם בעוד רחובות בעיר וזה לא יכול להימשך ככה".

הנהג הזועם אף החליט לעשות משהו בעצמו, ושיגר מכתב זועם לעיריית באר שבע, שם הביעה תרעומת על היעדר האכיפה המתוארת "בעיקר בתחנות של הדואר הראשי בשדרות רגר ב"ש למרות שעוברים בה כל יום גם שוטרים וגם פיקוח עירוני, אף אחד מהם לא עוצר או אפילו לא מעיר לחונים שם!! ממש כאילו לא רואים או מתעלמים בכוונה !! [...] ממשיכים בנסיעה ללא מתן מענה. בבקשה מכם לתת מענה בהקדם בכדי שלא יהיה אסון שנוסע ייפול או יפגע מהאוטו שחנה במקום אסור תוך כדי ירידה או עליה לאוטובוס" כתב הנהג לעיריה, ונענה בתגובה "נחדד תשומת לב הפקחים לפעול לשמירה על סדר ציבורי גם במקומות אלה".

"הגיע הזמן שיאכפו את התופעה הזו". רכבים חונים בתחנות אוטובוס בשדרות רגר. צילום: פרטי

מלבד הלחץ הגדול לעמוד בזמני ההגעה ליעד, נאלצים הנהגים, גם הם, להתמודד מול נוסעים אלימים, כאשר רק בשבוע שעבר אירעו שני מקרי תקיפה חמורים של נהגים בחברת דן באר שבע, אחד הותקף בידי נערים במסוף י"א, והשני הותקף בידי צעיר שעלה לאוטובוס ללא חולצה והנהג סירב להסיעו, בשל נהלים האוסרים זאת. "מה שאני מספר חווים הנהגים בחברה יום יום, גם אלימות, גם לחץ להגיע בזמן, וגם הנסיעה שלנו מסוכנת. איך אפשר לעבוד ככה? איפה הרשויות לאכוף נגד אלו שחונים בתחנות אוטובוס?". על תגובת העיריה סיכם הנהג "אני רוצה לראות שבאמת באים ואוכפים את הבעיה".

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה :"ראשית, נושא הבטיחות ושלום התושבים נמצא בסדר עדיפות עליון של  צוותי האכיפה באגף הפיקוח העירוני. בעניין שדרות רגר, בניגוד לטענות פעילות האכיפה מתבצעת לאורך שדרות רגר כולל במתחם בניין הדואר ומדי יום באופן שוטף.

מנהל אגף הפיקוח העירוני בני מגרלישוילי, הנחה את הפקחים להגביר את פעילות האכיפה ובמיוחד לתת תשומת לב נגד נהגים אשר מעמידים את רכבם במפרצי התחנות, דבר המסכן באופן ממשי את משתמשי התחבורה הציבורית.

בנוגע לפסי האטה - על פי הנחיות, יש  להתקינם  בגובה שאינו עולה על 6 ס"מ, ברחובות בהן עוברת תחבורה ציבורית, זאת כדי להתאים את גובה פס האטה לרצפתו המונמכת של האוטובוס בהתאם לחוק הנגישות".

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d1dee5b9-2655-4f4c-9106-c4226090bb4a','/dyncontent/2024/3/17/a7a9b135-4a9e-4155-bd24-72abff96bf88.jpg',17627,'מכללה טכנולוגית 0324 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('d1dee5b9-2655-4f4c-9106-c4226090bb4a','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה