מתכננים לבנות תקרת גבס? אתם צריכים לקרוא את זה

$(function(){setImageBanner('6cb27a7b-cb29-4390-86a0-e60f68d53604','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

רבים שיקראו את הכותרת יתהו מדוע שמישהו ירצה לבנות תקרה בביתו? שהרי בכל בית יש תקרה אז מדוע שיהיה צורך בהוצאה כספית לא מבוטלת נוספת? האמת היא שבניית תקרה חדשה אינה דבר שניתן לעשות בכל מקום ומעבר לכך – לא תמיד יש בזה צורך.

כאן צריך לעשות הבחנה בין שני מקרים: 1. מקומות שניתן לבנות תקרת גבס מתוך רצון לשדרג מבנה קיים 2. מקומות שחייבים להתקין בהם תקרת גבס או תקרה אקוסטית.

שדרוג מבנה קיים עם תקרת גבס

כאן אנו עוסקים בכל אותם בתים, חנויות, מקומות עבודה וכו' אשר נמצאים במקום עם חלל גבוה שמאפשר או מצריך הנמכת תקרה. לדוגמה, חשבו על חנות עם תקרה גבוהה שהבעלים מעוניין להפוך אותה למרשימה ומזמינה או אפילו סלון בבית פרטי ומעוצב.

במקרים כאלה ניתן לבנות תקרה צפה או תקרת גבס מרשימה בשילוב של תאורה חסכונית וכך להרוויח מראה מיוחד לצד שימושיות וחיסכון בחשמל.

התקנת תקרות גבס נעשות על פי תכנון אישי ויכולות להביא לידי ביטוי את הטעם של כל אחד ואחד הן באופן עצמאי או בתכנון התקרה עם מעצב פנים או אדריכל. התוצאות יכולות להיות מאוד מרשימות ולהקנות למקום אופי ומראה מיוחדים מאוד.

תקרת גבס בסלון

מקומות שחייבים להנמיך את התקרה

אם אתם נמצאים כרגע במשרד או בעסק כלשהו, סביר להניח שאם תרימו את העיניים למעלה, תבחינו שבמקום מותקנת תקרה אקוסטית או תקרת גבס.

הסיבה לכך היא שבעסקים ומוסדות שמצויים במבנים גדולים קיימת החובה להתקין מערכות לכיבוי אש. תוסיפו לכך את העובדה שבמקומות הללו קיימת תשתית תקשורת ענפה שהכבלים שלה עוברים בתקרה ותשתיות מיזוג אוויר ותבינו שכדי להסתיר ולשלב את כל האמצעים הללו צריך לבנות תקרה חלולה שתכיל אותם באופן יעיל.

מה טוב יותר – תקרת גבס או תקרה אקוסטית?

אם כן עולה השאלה, מה טוב יותר עבורכם – תקרה אקוסטית או תקרת גבס. התשובה היא תלוי וצריכה להינתן תהיה מורכבת משני חלקים – האחד – שימושיות והשנייה עיצוב.

כאמור, ישנם מקומות רבים שצריכים להנמיך את התקרה משיקולים מבניים כלומר על מנת להסתיר בהצלחה תשתיות תקשורת, מיזוג וחשמל. במקרים כאלה הבחירה הטובה ביותר תהיה בתקרה אקוסטית משום שהיא מאפשרת טיפול ישיר בכל אותן תשתיות. פתיחת התקרה לטיפול בכבלים ובמיזוג מאוד פשוטה ומהירה.

בנוסף, כאשר יש צורך להנמיך תקרה גדולה מאוד, צריך להביא בחשבון גם את שיקול העלויות. תקרה אקוסטית מינרלית תהיה מאוד זולה ביחס לגבס ולכן גם יותר נפוצה במקומות כאלה.

לעומת זאת אם אתם גרים בבית פרטי ורוצים לשדרג את הסלון, ברור שלא תתקינו תקרה אקוסטית ותלכו על אופציית תקרת הגבס המעוצבת.

דגשים בהתקנת תקרות

אם כן, לאחר שהבנו על ההבדלים בין שני סוגי התקרות ולאחר שהבנו מה טוב לכם, הגיע הזמן להכיר את הדרך הכי טובה להתקנת התקרה הנבחרת.

עוד לפני שמתחילים, בואו ונשים דברים על דיוקם. תקרה מעוצבת זה בהחלט דבר יפה ותקרה אקוסטית יכולה לתת את הטאצ' לעסק שאתם כל כך רוצים לפתוח אך בואו ונזכור שהתקנת תקרה מל סוג כוללת גם כמה היבטים בטיחותיים שאתם חייבים להכיר.

האם צריך אישור להתקנת תקרה?

כן ולא. זה אולי יכול להישמע לכם קצת מוזר ומופקר אבל בעוד שאם תתקינו תקרת גבס בעסק, תזדקקו לאישור מהנדס, בבית הפרטי שלכם, כנראה שאף אחד לא יחפש אתכם. כלומר ישנם הרבה מאוד מצבים שבהם מותקנות תקרות בישראל ללא חוות דעת מהנדס או אדריכל.

איך תבטיחו שהתקרה שלכם עומדת בתקן?

מכון התקנים הישראלי דואג לפרסם מעת לעת עדכונים אודות התקנים המקובלים להתקנות תקרות גבס או אקוסטיות. מיותר לציין שיש הרבה מאוד חשיבות לתקנים הללו ושכל תקרה חייבת לעמוד בהם גם אם אף אחד לא אוכף אותם.

בעניין זה, כאשר מדובר בהתקנת תקרה בעסק או מוסד, חובה עליכם לעשות זאת בפיקוח של מהנדס ועל כן הסיכון נמוך יותר. יחד עם זאת, ברור שכדי להצליח בתהליך וכדי להימנע מהוצאות ועיכובים שמקורם בבנייה לא תקינה שתביא לביקורות חוזרות, עליכם לבחור בבעל מקצוע אמין ומקצועי שמכיר את התקן וכבר בנה תקרות דומות בעבר.

צריך להבין שבעל מקצוע טוב יכול לחסוך לכם הרבה מאוד זמן שבסופו של דבר יכול להיות מתורגם לשבועות שבהם העסק יכול להתחיל ולפעול.

ומה עושים בבית פרטי

כפי שהסברנו, בבית פרטי קיים קושי לאכוף את התקנים הללו ומרבית האנשים פשוט תלויים באמינותו של קבלן הגבס. די מוזר בהתחשב בעובדה שמדובר בעבודה שמלווה בסיכון גדול לבני המשפחה.

כדי שתהיו בטוחים שהתקרה שלכם נבנית כהלכה ואינה מהווה סיכון, אנו ממליצים לרתום לפרויקט מהנדס בניין או אדריכל שיפקחו אחר התהליך ושיוכלו להבטיח לכם שהתקרה שאתם בונים אכן בטוחה ועומדת בכל התקנים הדרושים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('617b0cca-59e0-432d-8a8d-01308003d113','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה