בעיה זרה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('18c5f052-a5db-4e86-814f-7e3ff71f5c64','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33036,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('18c5f052-a5db-4e86-814f-7e3ff71f5c64','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33036,'Image','');},7]]);})

'מחלקת' הסקאוטינג של הפועל באר שבע זכתה לשבחים רבים בעונות האחרונות, אך השנה הגיעה נפילה וכעת מחפשים בקבוצה פתרונות. תמונת מצב על הבעיה שמטרידה יותר מכול את ברק בכר

כל סימני השאלה סביב שולחן אחד. צילום מתוך האינסטגרם

לאורך העונות האחרונות, במקביל לעלייה המטאורית של הפועל באר שבע וביסוס המועדון כמוביל בארץ, היה ניתן להגדיר כמעט את כול קניות הזרים של המועדון כ"בינגו". אמנם היו 'פאלטות' קטנות (אהלן ללוסיו) וכאלה שהגיעו כבר "מוכחים" (טוני וואקמה) אבל לצד זה, ישנם שחקנים זרים שהגיעו לקבוצה בעונות האחרונות והיוו חלק משמעותי מהאליפויות, או לפחות חלק מהן. אנחנו מדברים כמובן על שחקנים כמו ג'ון אוגו, מיגל ויטור ואובידיו הובאן.

היה נדמה שהכול הולך חלק ב'מחלקת' (אם ניתן לקרוא לה כך) הסקאוטינג של הפועל באר שבע, עד שהגיעה העונה הנוכחית. שישה זרים יש לאלופת המדינה כרגע. ג'ון אוגו וטוני וואקמה אינם קשורים לכתבה הזאת, על מיגל ויטור נרחיב מעט בהמשך אבל השלושה האחרים – הם אחת מהבעיות הגדולות של ברק בכר. הרי ללא שחרור של אחד מהזרים, לא יהיה ניתן להביא שחקנים אחרים במקומם שישדרגו את סגל הקבוצה. כשאנחנו עומדים מספר ימים לפני פתיחת האימונים, הנה מה שמתרחש כעת בגזרת הזרים:

איסאק קואנקה

רבים יגדירו אותו כנפילה הגדולה ביותר של הפועל באר שבע בשנים האחרונות, אם לא למעלה מכך. הגיע בקול תרועה רמה, "הספרדי ששיחק עם מסי". ציפו ממנו שיכנס לנעליו של מאור בוזגלו ויחורר רשתות בדרך לליגת האלופות ולאליפות שלישית ברציפות. אז אליפות יש, ליגת האלופות אין, ולחורר רשתות? הצחקתם אותנו.

יש אליפות ולא הרבה בזכותו. צילום מתוך האינסטגרם

קואנקה רשם עונה מעליבה עם פחות מ-550 דקות בליגה, שני שערים, 10 הופעות ורק 4 פעמים לבש את חולצת ההרכב. רק פעמיים פתח ב-2018: במשחק אחד באפריל ובמשחק אחד בפברואר. באירופה הוסיף שלושה משחקים בהרכב ושער אחד. לא מה שאוהדי הקבוצה פיללו, בטח לאחר קבלת הפנים החמה שלה הוא זכה באימון הפתיחה הרשמי.

אז מה התפקשש בדרך? יודעי דבר מספרים שמלכתחילה, קואנקה לא היה ה"החתמה הקלאסית" של ברק בכר. יש האומרים שבכר, שלא כהרגלו, "זרם" ונתן ללחץ להשפיע על קבלת ההחלטות, לרוב חפויה מטעויות, שלו. קואנקה הוחתם לאחר שהאוהדים שיוועו לזר "שובר השוויון" והשעון עד תחילת העונה רק הלחיץ את המערכת יותר ויותר.

כעת עומדים בהנהלה בפני מצב לא פשוט. קואנקה חתום על חוזה עתק, שסביר להניח שאף קבוצה באירופה לא תהיה מוכנה לשלם לו סכום קרוב למה שהוא מקבל בבאר שבע. ישנן הצעות בספרד, כך חשף קואנקה בעצמו לאוהדים, אך הן עם משכורת פחותה ממה שהוא מקבל בבירת הנגב. יחד עם זאת, ישנם גורמים בקבוצה שטוענים ש"קואנקה ויתר על הקריירה" והבין שהוא יושב על חוזה מנופח ומצידו – לא לשחק, העיקר לקבל את הכסף כפי שנחתם בהסכם בינו לבין הקבוצה. הוא בסך הכול בן 27, שחקן מוכר בספרד, גם אם ירד לליגה השנייה בספרד, הוא עדיין יכול להציל את הקריירה המקצועית אבל נראה שבזמן הזה הכסף מדבר והוא, כנראה, יעדיף לחמם את הספסל בבירת הנגב. כך לפחות לאשתו יהיה זמן להתעסק בקולקציית בגדי הים החדשה שלה, שמאיתנו מקבלת רק 2 מתוך 5 דרקונים.

הערכה: לא יתגמש, ישאר עד סוף החוזה, יהרוס לעצמו את הקריירה, אבל חשבון הבנק יגדל.

תומאש פקהארט

אי אפשר לומר שפקהארט לא השתלב בהפועל באר שבע. את העונה סיים עם 10 שערים מתוך 28 הופעות, נתון לא רע באופן יחסי. בקיץ שעבר הצוות המקצועי חיפש 'חלוץ 9' גבוה וחזק, שיוכל לשלוט ברחבה, לכבוש בעצמו או לפנות שטחים לטובת מאור מליקסון וטוני וואקמה. ניתן לומר שהם מצאו, ובכל זאת, הרומן לא צפוי להימשך.

הסיבה לא באשמתו של פקהארט. גם בכר וגם האוהדים מבינים שהוא שחקן נהדר, אך לא מתאים לשיטה של הפועל באר שבע. כל עוד המאמן משחק עם חלוץ אחד, קשה לחלוץ 9, ולא משנה אם שמו פקהארט או גליינור פלט, לבוא לידי ביטוי. המשחק מבוסס בעיקר על "בלאגן" באגפים של טוני ומליקסון, שדיי אוהבים את הכדור ופחות מפרגנים או מגביהים אותו לעבר ה"תורן" ברחבה.

10 שערים ב-28 הופעות. צילום מתוך האינסטגרם

ההחלטה בנוגע לעתידו של הצ'כי טרם התקבלה. בקבוצה כבר ראו איך הם מחתימים את אלון תורג'מן ומנסים להגיע להסדר עם הצ'כי, אבל תורג'מן בחר באוסטריה והותיר את ברק בכר במחשבות. אין ספק שבקבוצה יודעים שעם קצת יותר מזל וסקאוטינג ממוקד יותר, אפשר להביא שחקן התקפה שיכבוש יותר מ-10 שערים בעונה ויבשל אחד.

בניגוד לקואנקה, שלא הצליח כמעט בכלל מחוץ לספרד, השם של פקהארט מוכר לחובבי הליגה היוונית, הצ'כית והגרמנית. לא נראה שיהיה כזה קשה עבורו למצוא קבוצה חדשה. הוא לא חתום על חוזה גבוה כמו קואנקה וגם נתן מספרים בעונה האחרונה. בטוח שלו ולאשתו יהיה יותר כיף לעבור לעיר עם חוף ים, שזו הייתה אחת מהסיבות המרכזיות שהמשא ומתן איתו בקיץ כמעט נפל. אבל כמו שכבר ציינו – כרגע גם ברק בכר לא יודע, ולכן, קשה לדעת מה יהיה עתידו של תומאש.

הערכה: יעבור לקבוצה אחרת, אולי יחזור הביתה לצ'כיה

מיחאי קורהוט

אחד מהשחקנים הזרים החביבים שנחתו בארץ בשנים האחרונות, לא רק בהפועל באר שבע. 'מישי' הוא אישיות נהדרת ונחשב דמות חיוביות בחדר ההלבשה. אבל כדורגל הוא עסק אכזרי ועם נחמדות לא לוקחים אליפויות.

ספק אם גם קורהוט בעצמו ציפה שהבאתו של אורן ביטון תגרום למהפך בעמדת המגן השמאלי. ביטון השתלט על העמדה מתחילת העונה ולא הותיר לקורהוט סיכוי במאבק, מה גם שהתווספו להונגריה פציעות. הנתונים מדברים בעד עצמם: 9 פעמים בלבד שיחק קורהוט בליגה העונה, ב-8 מהמשחקים פתח.

דמות חיוביות בחדר ההלבשה אבל עם חיוביות לא הולכים למכולת. צילום מתוך האינסטגרם

העונה הקודמת, שהייתה נהדרת עבורו, מיצבה אותו כאחד מהמגנים השמאליים הטובים שיש בארץ. נראה כי למעט מכבי תל אביב, כל קבוצה תשמח לקבל קורהוט לשורותיה, ולכן, סביר להניח שההצעות יזרמו. השאלה תהיה האם הוא עצמו יהיה מוכן לוותר על המקום בבאר שבע ולהתחיל מחדש בארץ.

נדמה שבניגוד לקואנקה, את קורהוט מעניינת הקריירה המקצועית. הוא, כנראה, יעבור לקבוצה אחרת, וייתכן אף שלא בהשאלה אלא לגמריי ישתחרר מהפועל באר שבע. לא נפסלת האפשרות שהקבוצה הבאה שלו תהיה ממקום הולדתו, הונגריה, ובכך הוא, אשתו והכלבה החמודה לוטי, יחזרו הביתה. כך או כך, בבאר שבע יזכרו ממנו רק דברים טובים.

הערכה: יעבור, לא בהשאלה, לקבוצה בארץ או בהונגריה.

וישנו גם מיגל ויטור. ללא ספק אחד מהבלמים הטובים שנחתו בארץ, אבל גם הכי שבירים. ויטור מיעט לשחק בעונה שעברה והתודעה שלא ניתן 'לסמוך' עליו לאורך עונה שלמה חלחלה גם לברק בכר. זה יהיה אכזרי אם בקבוצה יחליטו להיפרד מויטור לטובת בלם זר אחר, וזה כנראה לא יקרה, אבל לא לשכוח שגם בקבוצת הכדורסל של העיר התרחש לא מזמן שינוי שאותו אף אחד לא צפה, כך שהכול יכול לקרות.

השבוע יתחילו האימונים והצעדים לקראת חלון ההעברות יצברו תאוצה גדולה. לפני שחושבים על חיזוק זר, צריך להיפטר מהשאריות של העונה הזו. בהצלחה לכול העוסקים במלאכה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('08a26f71-5ffb-4f16-9122-f179d6548194','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה