צל"ש השבוע: אוהד שפירא מתנדב ב- OneDay Social Volunteering

$(function(){setImageBanner('9d8bd92b-b072-4386-ba8f-40388670de9f','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

אוהד שפירא נותן מעצמו עבור שיפור חייהם של תושבי באר שבע. הוא מנהל את סניף OneDay Social Volunteering בעיר במטרה לחבר את המתנדבים למקום ולהתמיד בעשייה חברתית: "הרבה אנשים מחפשים דרך לתת"

תושבי באר שבע ידועים בנתינה ובעזרה לזולת המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לתושבים שראויים לפרגון על העשייה החברתית שלהם ומעשיהם הטובים כלפי אחרים. השבוע, אנחנו רוצים לפרגן לאוהד שפירא, סטודנט להנדסת חשמל ומתמטיקה באוניברסיטת בן גוריון ומנהל סניףOneDay Social Volunteering  בבאר שבע בהתנדבות. OneDay הוא ארגון הפונה לצעירים בגילאי 18-35 שרוצים להתנדב ולעזור לאחרים, תוך יוזמה של פעילויות ואירועי התנדבות בימים ושעות מגוונות, כדי להתאים ללוח הזמנים הצפוף של אנשים צעירים. הארגון הוקם לפני חמש שנים ויש לו ארבע סניפים ברחבי הארץ בתל אביב, ירושלים, חיפה וכאן בבאר שבע.

התנדבות חברתית

"אני התחלתי להתנדב ב OneDay לפני שלוש שנים בסניף תל אביב וממש התאהבתי בארגון ובעשייה שלו. ואז עברתי השנה לבאר שבע והיה חסר לי החלק הזה בחיים הסטודנטיאליים, חסרה לי ההתנדבות והעזרה. אז רציתי להחזיר את הפעילות לבאר שבע. אני מכיר הרבה אנשים שמחפשים את הדרך לתת ולעזור ואנחנו רוצים להציע לאנשים פעילויות התנדבות ומסגרת מסוימת", מסביר אוהד. הסניף בבאר שבע כבר פעל בעבר כמה שנים, אך פעילותו נפסקה בחודשים האחרונים. כעת, עם הגעתו של אוהד לעיר הוא מחזיר את הסניף לפעילות ומנהל אותו. הפעילות הראשונה של OneDay התקיימה היום (יום שישי) בשיפוץ דירה של משפחה חד הורית בשכונה י"א בעיר. המתנדבים מורכבים ממגוון של אנשים, סטודנטים, חיילים וכל מי שרוצה להגיע, לתרום ולהשפיע בבאר שבע.

תורמים לקהילה. משמאל: אוהד שפירא

הייחודיות של OneDay Social Volunteering היא באופי הארגון ובדרך בה צעירים ממקומות שונים יכולים למצוא דרך להתחבר ולפעול יחד. האירועים מתקיימים בכל פעם במועד אחר ואין לו"ז קבוע או התחייבות שבועית, כל אחד שמתחבר יכול להירשם לאירוע הקרוב שמפורסם בדף הפייסבוק או האתר ולהגיע, לקחת חלק ולעזור. "האירועים הם מגוונים ומתאימים לכולם, החל משיפוצי דירות למשפחות נזקקות, בבתי אבות, פעילויות עם ניצולי שואה, בתי תמחוי, חלוקת מזון, אירועי איכות הסביבה, עבודות עם נוער בסיכון, פרויקטים חינוכיים בבתי ספר, עבודות בגינות קהילתיות ועוד. יש גם דגש על הפן החברתי בכל אירוע", מספר לנו אראל סגל, מנהל פעילות OneDay בכל הארץ, וגם אחיו של אוהד. כל אירוע מתחיל בהיכרות ראשונית של כל המתנדבים, ולאחר הפעילות ממשיכים למפגש חברתי כמו פיקניק, בית קפה או פאב, בו ממשיכים להכיר, מסכמים את הפעילות ומחליפים חוויות.

איך אתם מחליטים איפה להתנדב?

אראל: "אנחנו פונים למקומות, למשל בתי אבות, ניצולי שואה, גינות קהילתיות, בתי תמחוי ומציעים להם סיוע ושיתופי פעולה... וגם מכירים אותנו כבר ואת הפעילות שלנו ופונים אלינו. האירוע היום התקבל ממשרד הרווחה בבאר שבע. הם יצרו איתנו קשר וסיפרו לנו על המצב של המשפחה. את התקציב לציוד לשיפוצים, למשל, ושאר הפעילויות אנחנו מרכיבים מגיוס ותרומות ומשיתופי הפעולה עם הארגונים השונים. המתנדבים רק צריכים להגיע ולתת מזמנם".

עשייה מלאת טוב לב. צילום: פרטי

טוב לב: משפצים בתי קשישים בשכונה א'

התגייסו לעזרת אם חד הורית וילדיה

עוזרים לקהילה

כאמור, היום זוהי הפעילות הראשונה של הסניף המחודש של OneDay בעיר, וגם הפעילות הראשונה כאן של אוהד. "השתתפתי בהרבה אירועים במרכז ובחיפה אבל כאן עדיין לא יצא לי, היום זו הפעם הראשונה, וזה כיף. OneDay זה ארגון מקסים, מאוד נוח, קל וכיף להתנדב. זה פתרון מעולה בעיקר לסטודנטים ואנשים צעירים עם הלו"ז הצפוף, כשקשה להתחייב למשהו קבוע על בסיס שבועי. היום אנחנו הולכים לשפץ את הדירה של משפחה חד הורית בשכונה י"א בעיר, להפוך להם את הבית לנוח יותר לגידול ילדים", משתף אוהד.

כאן כדי לעזור. צילום: פרטי

מדובר בכ-14 מתנדבים שנרשמו לאירוע בנוסף לאוהד, אראל ואנשים נוספים מהארגון. "זו משפחה שזקוקה לעזרה שלנו, אימא חד הורית עם חמישה ילדים. יש שלושה ילדים שגרים בחדר אחד. אנחנו מגיעים כדי לשפץ, להחליף להם חלק מהריהוט ואת מוצרי החשמל, ובעיקר לשפר להם את החיים ולהכניס להם חיוך הביתה, להראות להם שאפשר לחיות גם אחרת, טוב יותר", מספר אראל. כדי להוציא אל הפועל את תכנית השיפוץ, הצטרפה להתנדבות המעצבת שירי שרייבר, שהכינה תכנית עבודה לעיצוב הבית, הביאה מוצרי חשמל חדשים והכל בהתנדבות מלאה.

מה בעיניך החשיבות של הפעילות פה בבאר שבע?

אוהד: "לראות את הכוח של הצעירים כאן שרוצים לתת מהזמן שלהם למען אחרים. גם עכשיו כשזו תקופה עמוסה, בעיקר לסטודנטים, והם עדיין באים לתת. אני חושב שחלק מההתנדבות הראשונה שלנו פה זה לראות למה האנשים יותר מתחברים ואיפה היו רוצים להתנדב... בגלל שזו פעילות ראשונה אחרי הרבה זמן זה מאוד משמעותי לכולנו, גם לצוות, גם למתנדבים וגם לארגון. אנחנו כאן כדי לתת ולעזור כמה שאפשר".

מעוניינים להצטרף ולקחת חלק?

היכנסו לאתר: http://www.odsv.org/he/

או לעמוד הפייסבוק: https://goo.gl/15Bpcf

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c2c89fff-f4c1-479a-b071-645f0d5664a7','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה