אתר בנייה באמצע בית הספר: "לא יכלו לחכות לחופש?"

$(function(){setImageBanner('179b91f2-cce8-4b98-9482-ef1c51adaf62','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

בבית הספר "בן גוריון" החלו שיפוצים לבניית מעלית ללא כל התרעה מוקדמת להנהלה ולהורים, שלא מבינים מדוע לא ניתן היה לחכות חודש וחצי עד לסיום הלימודים: "למה על חשבון הילדים שלנו?"

ביום שישי שעבר בשעה 12:00 בצהריים קיבלו הורים לתלמידי בית הספר "בן גוריון" בשכונת רמות הודעת וואטסאפ בה בישרה להם מנהלת בית הספר על תחילתן של עבודות שיפוץ אשר ימשכו כחודש וחצי, לצורך בניית מעלית במתחם. בניית המעלית מבוצעת במסגרת חוק הנגישות במטרה להפוך את בית הספר לנגיש יותר, אך ההורים לא מבינים מדוע לא יכלו לחכות עם השיפוץ לתום שנת הלימודים או לבצעו בשעות אחר הצהריים, כדי לשמור על בטיחות ילדיהם ומבלי לפגוע בשגרת הלימודים.

שיפוצים בבית הספר (צילום פרטי)

שיפוצים בהפתעה

"לא הבנו למה רק בשישי בצהריים מודיעים לנו על תחילת עבודות כאלה מאסיביות ביום ראשון. למה זה לא בחופש הגדול, למה אי אפשר להתחיל את העבודות מהצהריים כשילדים כבר לא לומדים? אני חושבת שנגישות זה דבר חשוב וצריך שכל תלמיד יוכל להגיע לכל מקום וכל קומה, זה מבורך. אבל למה זה מעכשיו לעכשיו בלי שום הודעה מראש, בלי שום תכנון מוקדם. אם היו מודיעים מראש אפשר היה להכין את שביל הגישה, לסדר כיתות חלופיות לתלמידים שקרובים לרעש והמתחם...", אומרת אחת מהאימהות שילדה לומד בבית הספר.

ההורים מודאגים מכך שהעבודות, שהחלו ללא כל התרעה, מסכנות את הילדים. בבית הספר הוקמה גדר התוחמת את העבודות ופתח הכניסה הראשי של בית הספר נחסם, כמו גם אחד משערי החירום. על התלמידים לעבור כעת בשביל גישה צר בו לא יכולים לעבור יותר משני ילדים לכל אורכו. "השביל צר מאוד ואם חס וחלילה יש אזעקות, מצב חירום שמצריך פינוי או אמבולנס שצריך להיכנס, אין מעבר", אומרים ההורים. מעבר לכך, בעקבות המצב קיים אבק רב ורעש מאסיבי בשטח בית הספר, המקשים על קיום שגרת לימודים תקינה בקרב התלמידים. אחת האימהות מוסיפה: "הכיתה של הבן שלי סמוכה לרעש וזה רעש בלתי נסבל, הילדים לא יכולים ללמוד ככה. באותו הזמן שהמחפורון עבד היה לתלמידים מבחן בעברית והם היו צריכים לעשות את זה בתנאים האלה. זה לא מקובל ולא ייתכן. אפשר היה להימנע מזה עם תכנון מוקדם".

הדרך לכיתה (צילום: פרטי)

הגורם המתווך בין ההורים המודאגים לבין העירייה הינו וועד ההורים של בית הספר. הוועד יצר קשר עם העירייה וניסה להבין את המצב ולתת מענה לשאלות ההורים, כשהתברר כי עבודות הנגישות הללו מבוצעות בעוד מספר בתי ספר בעיר במקביל. "בכל העיר במקביל יש עבודות נגישות. זה לא רק בבית ספר בן גוריון בלבד, זו הנחיה של משרד החינוך שדורשת מהעירייה לבצע את זה. הבעייתיות היא בעצם בהתרעה המאוחרת. רק יום לפני שהתחילו את העבודות, ביום שישי, קיבלנו את ההודעה על כך. גם המנהלת לא יכלה להיערך לשינויים של הסדרי יציאת כיתות, כיתה חלופית לחלק מהזמן לתלמידים שקרובים לרעש וכדומה... הרעש לא אמור להיות במשך כל תקופת העבודות", אומר יו"ר הוועד. לטענתו הפרויקט חשוב במיוחד ועדיף שיבצעו אותו "יפה שעה אחת קודם". "העבודה מתבצעת על פי כל האישורים וכל מה שצריך. גם כשהיינו בעירייה כל גורמי הביטחון, בטיחות והתכנון אישרו את זה. העבודה מאושרת בצורה תקינה, הכל נעשה על פי הכללים", הוא מרגיע.

מטעויות לומדים?

ראינו בשבועות האחרונים כמה חשוב לשמור על ביטחון הילדים והסביבה הבטוחה שלהם, בעיקר כשהם נמצאים תחת אחריות מערכת החינוך. לכן, הורים מבית הספר מרגישים כי במקרה הזה בטיחות הילדים שלהם לא נמצאת במרכז. "הבנו כי כבר עשו את השיפוץ הזה בהרבה בתי ספר בעיר אבל זה רק מחזק את התחושה הלא טובה שלנו. אם זה כבר בוצע אז איפה הפקת הלקחים? אם זה משהו מתוכנן ומסודר, למה זה נראה כאילו זה בא בהפתעה. כדי שלא נוכל להתנגד? ההתנגדות היא לא לעצם בניית המעלית, אלא לדרך בה זה נעשה. למה זה צריך להיות על חשבון הילדים שלנו והלמידה שלהם? ילדים יכולים להיפצע ומרגיש כאילו הם לא בידיים טובות. מחכים שילד ייפצע כדי להבין שזו לא דרך להתנהל בה?", אומרת אחת האימהות.

כאן לומדים (צילום: פרטי)

תכנון נכון של כל המצב היה מונע את ההרגשה של הורים רבים לילדים בבית הספר. "עכשיו מהנהלת בית הספר מתכננים לא לשחרר את כל התלמידים ביחד בבת אחת בסיום הלימודים כדי שיוכלו לצאת מהשביל. יש פה משמעויות שבית הספר צריך להיערך אליהן ואפשר היה לתכנן את זה נכון. יש דרכים לעשות את זה לא בשעות הלימודים וחבל שזה לא נעשה בשיח עם בית הספר ועם הוועד מראש", אומרים ההורים. "הבעיה העיקרית וההרגשה הרעה של ההורים נובעת מכך שהודיעו על זה שנייה לפני שזה התחיל וזה נותן הרגשה של מחטף. אבל אם מבינים את כל התמונה, זה נראה אחרת. אני חושב שהייתה צריכה להיות התרעה מוקדמת, וזה גם נכון לבתי הספר באים בתור שיוכלו להיערך בהתאם. להיערך ליציאה מהכיתות, להעביר את השומר למקום אחר וכל מה שמשתמע מכך", אומר יו"ר הוועד.

נכון לעכשיו נראה כי העבודות לבניית המעלית ימשיכו להתקיים בבית הספר "בן גוריון", אך ניתן ללמוד ממקרה זה ולהתריע על כך מראש בעת ביצוע עבודות הבניה העתידיות בבתי ספר נוספים בעיר. הודעה מוקדמת ותכנון נכון יכולים לסייע לתחושת הביטחון של ההורים, לגרום לתלמידים עצמם להרגיש בטוחים יותר ובסך הכל לאפשר להם לקיים שגרת לימודים תקינה.

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה:

"מדובר בעבודות המתבצעות במסגרת חוק הנגישות. העבודות מתבצעות בשל הדרישה להנגשת כל מוסדות החינוך בזמן קצוב. עיריית באר שבע מחוייבת להנגיש מדי שנה 20 מוסדות חינוך והעבודות מתבצעות במהלך כל השנה תחת פיקוח של כללי הבטיחות המחייבים.

יש לציין, המקום מגודר ומהווה שטח סטירלי שאינו מפריע כלל לשגרת הלימודים. מחר בבוקר תתקיים פגישה עם ועד ההורים של בית הספר, במטרה להרחיב את הסברה בנושא שניתן להמשיך בלימודים ללא כל חשש".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('180c81a4-9c7b-4482-9e5a-9450f4bdc227','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה