"מפקירים אותנו": בעיית פחי האשפה של תושבי רחוב שז"ר

$(function(){setImageBanner('5251cd00-185e-4001-95d3-ee39b51be174','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

פחי אשפה המוצבים בשטחם הפרטי של תושבי שדרות שז"ר הפכו למפגע. הומלסים מסתובבים ומפזרים את הזבל ברחבי הרחוב כיוון שאין מתחם מתאים לפחים. האם העירייה והתושבים יגיעו להסכמה?

פחי האשפה בשדרות שז"ר

פרסים יקרי ערך בתחרות הבית המקושט של באר שבע נט!

מפקד כיבוי האש נדהם לגלות: הבית של אחיו עלה באש 

צפו: ניידות תועדו במעקב אחר עדר פרות בנווה זאב 

"ברחוב שז"ר, הבניין בו אני גר צמוד לחניה למשרדים של 'כיל', יש להם קיר משותף, ופחי האשפה היו ממוקמים שם בחניה הציבורית. זה הפריע לכיל כי נוצר בלאגן עם הומלסים שמגיעים ומפזרים את כל הפסולת בחניה של כיל. הם העבירו את הפחים אלינו ואנחנו אליהם, הייתה מריבה ארוכה", מספר ר', תושב הרחוב. "לפני שנה אני ודיירים נוספים יצרנו קשר עם העירייה והצענו שניתן מהשטח הפרטי שלנו, לצורך הקמה של מתחם מסתור סגור בו יהיו פחי האשפה. כך שכל המצב הזה יהיה מוסתר וסגור וכל מה שקורה עכשיו עם ההומלסים לא יקרה. זה יהיה סגור עם קירות ופתח כניסה אחד", הוא מוסיף.

כעת, אחרי שהעירייה נענתה להצעת התושבים ומיקמה את פחי האשפה הירוקים בשטחם הפרטי של התושבים, הדבר אינו בוצע כראוי והתושבים טוענים כי הם חיים בזוהמה ותברואה ירודה. לטענתם, מידי יום מגיעים נרקומנים והומלסים שמחפשים בפחי הזבל, הם הופכים את כל תכולת הפחים ומרוקנים אותם לרחוב בגינה הפרטית שלהם. "הם לא סידרו את זה כמו שצריך, השאירו חלקים חשופים, לא גידרו, זה מאוד מכוער ולא מושקע. שלחתי להם מייל, ניסיתי ליצור קשר מספר פעמים והם לא הגיבו, כאילו התנערו מזה. זה היה לפני שנה כבר...", מספר ר'.

המצב שנוצר מפריע לכל דיירי השכונה שמעוניינים כעת להסיר את מתחם הפחים משטחם הפרטי. בכדי למקם את הפחים כל דיירי הבניין היו צריכים להסכים כיוון שהפחים הללו אמורים להיות ממוקמים בשטח ציבורי. "הם לא עמדו בהתחייבות ולא עשו את זה כמו שצריך עם כל המסתור כפי שסוכם. אנחנו משלמים כסף, משלמים ארנונה, וצריכים להביא כל פעם גננים ובעלי מקצוע כדי שינקו את הרחבה הזו. זה עולה לנו אלפי שקלים שאין לנו מאיפה להביא. זה מרגיש כאילו מפקירים אותנו", אומר ר'. הוא מוסיף לספר כי בגלל הזבל שמפוזר בכל עבר מגיעות לאזור חולדות, והמצב יכול לגרום לזיהומים ומחלות ונוצר מפגע תברואתי חמור במקום.

תושבי רחוב שז"ר באו לקראת בקשות 'כיל', הסכימו למקם את הצפרדעים הירוקים של הזבל בשטח הפרטי, אך כעת מרגישים מרומים. "זה מרגיז, אנחנו צריכים לרדוף אחריהם ועדיין לא נותנים לנו תשובות. לא יכול להיות שנחיה בזוהמה הזו. אם זה יימשך ככה אנחנו פשוט נפרק את המתחם ונוציא את זה מהשטח הפרטי שלנו. אנחנו רוצים לגור בתנאים נורמליים ולא בתוך מזבלה", מסכם ר'. מהעירייה טוענים כי המיקום לפחים נבחר בתיאום עם נציגי המתחם בסיור משותף שנערך וכי העירייה השקיעה במשטח בטון ובמסתור, אך התושבים חושבים אחרת. מבחינתם הפתרון האידיאלי למצב היה פשוט לטמון את פחי האשפה באדמה כפי שמתקיים באזורים רבים בעיר אך נראה כי אי אפשרות להוציא זאת אל הפועל. בינתיים, המצב נשאר ללא שינוי.

עיריית באר שבע מסרה בתגובה:

"בעקבות פניית נציגי הדיירים המתגוררים במתחם הנ"ל אל אגף לאיכות הסביבה בבקשה למצוא פתרון להצבת מכולות אשפה, נערך סיור במקום וסוכם עם הנציגים, עיריית באר שבע תקים משטח בטון ומסתור דקורטיבי באותה נקודה שסוכמה מראש.

יש לציין, מדובר בשטח פרטי האחריות על שמירת הניקיון חלה על הדיירים המתגוררים במקום. העירייה מצידה מבצעת באופן תמידי ניקיון לאחר כל פינוי אשפה. בנוגע לבקשה להתקנת טמון קרקע- הדבר נבדק ואינו אפשרי, זאת בשל מעבר קווי חשמל עיליים".









אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9e90d979-9601-422f-a3c0-ad68dd28e044','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה