קובעות עובדות בשטח

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('57738c79-3665-4d47-8d7d-14e81d1d6bb7','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,39323,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('57738c79-3665-4d47-8d7d-14e81d1d6bb7','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,39323,'Image','');},7]]);})

לא חוששות מעבודה קשה, מלאות שאפתנות, התמדה, ומצליחות בזכות עצמן - תכירו את נשות העסקים מבאר שבע שמוכיחות כי אין דבר שיכול יעצור אותן בדרך להצלחה. 

בעל עסק עצמאי מתמודד מדי יום עם בירוקרטיה סבוכה, לו"ז צפוף ובעיקר חוסר זמן. להיות עצמאי משמעותו לעבוד מסביב לשעון, ואפילו לוותר על זמן איכות עם המשפחה וגם על שעות שינה, כל מה שצריך כדי שהעסק ימשיך לעבוד. בשונה מתפיסות חברתיות מיושנות, לא רק גברים שולטים בזירה העסקית, אלא גם לא מעט נשים שמוכיחות כי הן לא פחות, ואפילו יותר טובות בעבודתן מהמין השני. לאחרונה נפגשנו עם מספר נשות עסקים מצליחות בעיר באר שבע כדי להבין את הדרך שלהן להצלחה וגילינו כי כל אחת מהן, מצליחה ועוצמתית בדרכה.

"אין דבר בעולם שאישה לא יכולה לעשות" מבהירה רווית אזוט, קוסמטיקאית ובעלת קליניקה לטיפוח ויופי בבאר שבע, ועצמאית כבר כ-20 שנה. את דרכה התחילה רווית כגרפיקאית "בזמנו ניסיתי להתקבל לעיתון "כלבי", הייתי בלי ניסיון ולא התקבלתי". סיפרה רווית. אך הדחייה הקטנה שספגה רק הפיחה בה שאפתנות. במשך 7 שנים עבדה רווית כעצמאית בביתה, ולפני 12 שנים פתחה את הקליניקה שלה בשכונה ט' בבאר שבע. מאז, היא לא נותנת לכלום לעצור בעדה, לא קשיים בירוקרטיים בניהול עסק, ולא תפיסות מיושנות "נשים יכולות לנהל עסק יותר טוב מגברים, להוביל יותר טוב מגברים וגם לנהל את המדינה יותר טוב מגברים". היא אומרת בגאון.

רווית אזוט - נשים יכולות לנהל יותר טוב מגברים. צילום - עידן הצילום

עם אילו אתגרים את מתמודדת כאשת עסקים?

"מה שכל בעלי העסקים מתמודדים איתו. בירוקרטיה קשה, משלמים הרבה כעצמאים לממשלה, לא קל. זה משהו שאנחנו מתמודדות איתו לא דווקא כנשים, אלא כעצמאיות בעסק באופן כללי".

איך סדר היום העמוס מצליח להשתלב עם חיי המשפחה?

"אני מאצילה סמכויות. משתדלת לקפוץ הביתה להיות עם הילדים. אני מקרה קלאסי לאשת קריירה שדוגלת בשוויון זכויות לגברים ונשים. זה לא משנה מי מכין את האוכל, זה משנה שיהיה אוכל. מי אמר שאמא צריכה לעשות קניות, כביסה, עבודות בית, ילדים, מי אמר? ".

חשבת פעם להוריד הילוך?

"לא. כשאתה עושה את מה שאתה אוהב, אי אפשר לוותר".

במקביל לעבודתה, מתפקדת רווית גם כיו"ר התאחדות המלאכה והתעשייה הזעירה בבאר שבע והנגב, תפקיד הנתפס כגברי, והיא, שוברת מוסכמות גם על עקבים "התפקיד שלנו זה לעזור לבעלי עסקים בהכוונה ובייעוץ. באתי לתפקיד בעמדת מפתח שהוא כולו גברים ושמתי לעצמי מטרה להציב נשים בדרך שלי ולהרים אותן כמה שיותר גבוה. נשים אולי נתפסות כחלשות ושיותר קשה להן, אבל אני חושבת שנשים יודעות לנהל עסק יותר טוב מגברים".

נכנסת לשטח, מורידה את העקבים וקדימה לעבודה

לדעותיה של רווית שותפות גם נשים עצמאיות נוספות בשולחן, כמו חברתה קמילה קידר, שבעברה ניהלה תחנת דלק יחד עם בעלה, וכיום היא בעלת סטודיו לליווי אדריכלים ועיצוב פנים, סטודיו טרי יחסית אך מצליח מאוד "פתחתי את הסטודיו שלי ב-2016, חודש אחרי שסיימתי לימודים".

ככה לפתוח עסק עצמאי? לא חששת?

"מאוד זרם במקרה שלי. בשנתיים כבר הספקתי לעשות 14 פרויקטים, לקוחות מחפשים יחס אישי וליווי צמוד. היו מקרים שאפילו שיניתי לאדריכלים את התכנון".

קמילה קידר - מורידה את העקבים, יורדת לשטח וקדימה לעבודה. צילום פרטי

קמילה מבהירה כי היא לא חוששת מעבודת שטח "לפעמים עובדים חושבים שבגלל שאת אישה אז את לא מבינה בדברים טכניים. אני עם הפועלים בשטח מה שצריך. נכנסת לשטח, מורידה את העקבים, שמה בגדי עבודה והם רואים שאפשר לדבר איתי בגובה העיניים".

קמילה עצמאית לכל דבר, ואין מרוצה ממנה "אין דבר טוב יותר מלעבוד במה שאתה אוהב. אני קובעת לעצמי את הלו"ז שלי". ולמרות העצמאות, היא לא מזניחה לרגע את חיי המשפחה "אני יוצאת כל בוקר ב06:30, אבל תמיד ב-13:30 אוספת את הילדים".

היית ממליצה לילדים שלך להיות עצמאים או שכירים?

"אני רואה את הבן הגדול שלי, בן 17 משתלב בעסק שלי בתור אדריכל, הילדה שלי בת 14 גם מאוד יצירתית". גם קמילה, בדומה לחברותיה בשולחן, לא חוששת מאף מכשול "אני בעד העצמת נשים, שיצליחו, ככל שיהיו יותר נשים העולם שלנו יהיה יותר יפה".

"בגובה העיניים"

רונה אלפסי מנהלת את סטודיו נח בעיר העתיקה בבאר שבע, בית דפוס בו עבודה לא פשוטה שכוללת גם מאמץ פיזי, אך אותה זה לא מרתיע "אתה רוצה שלקוח יהיה מרוצה אז נשארים עוד שעתיים שלוש, עד הלילה, מה שצריך". את דרכה החלה רונה כגרפיקאית בבית הדפוס לפני יותר מ-25 שנה, כשהייתה בהיריון ראשון "הגעתי לנח שהיה אז הבעלים. הייתי בהיריון, צעירה בלי ניסיון, ונח קיבל אותי לעבודה".

רונה עבדה בעסק למעלה מ-20 שנה, כשבמקביל היא מגדלת ארבעה ילדים לתפארת, אמא במשרה מלאה ועובדת במשרה מלאה. לפני כ-6 שנים, נח, הבעלים ומקים בית הדפוס, הציע לרונה להמשיך את מורשתו בעסק "בעלי היה איש צבא ויצא לפנסיה צבאית, ואז לקחתי את העסק". כיום מעסיקה רונה תשעה עובדים, "אני באישיות שלי תמיד מדברת בגובה העיניים".

רונה אלפסי. תמיד בגובה העיניים. צילום: פרטי

יש לעובדים גברים בעיה לקבל מרות מאישה?

"בכלל לא. רובם גברים סביבי ומפרגנים בטירוף, אם אני צריכה משהו בתי דפוס אחרים עוזרים לי, משתפים פעולה עם כל בתי הדפוס בבאר שבע".

רונה מעידה כי להיותה עצמאית יש מחיר "אין כזה דבר לאסוף מבית הספר, לא רואה את הילדים". בעתיד, אומרת רונה, כי הייתה רוצה שבתה ניצן בת ה-16 תמשיך את העסק, ואת הדרך הארוכה שעשתה, היא מספרת, לא יכלה לעשות ללא תמיכה מהבית.

הנגרייה של משפחת פריאנטי

אליס פריאנטי עובדת בנגרייה המשפחתית יחד עם בעלה דודו, נגר מוכר בבאר שבע. לפני כן עבדה במפעל בהנהלת חשבונות, ולקחה הפוגה קלה כדי לגדל את הילדים. ב-1997, לפני יותר מ-20 שנה, נכנסה לעבוד בעסק עם בעלה, ומאז עברו יחד כברת דרך ארוכה, גם בעבודה "בהתחלה לא היה קל, ויכוחים, מאז עברנו כברת דרך, הוא סומך עליי".

בעבודה מספרת אליס, היא לא נקלעת לחיכוכים עם בעלה "יש לי במשרד ארבע בנות, ובפרונט יושבת עובדת שהיא ה'מסננת' בינו לביני".

אליס פריאנטי - בנגרייה המשפחתית עם בעלה, ונהנית מכל רגע. צילום פרטי

איך זה לעבוד יחד עם בעלך?

"משפיעה על הזוגיות מצוין. גם אם הייתה התנגחות בעבודה, הוא אומר לי 'עזבי היה'. לא מביאים את העבודה הביתה. וזה יאמר לזכותו".

מספר דברים משותפים לכולן – הן שאפתניות, עוצמתיות, חדורות מטרה, זוכות לתמיכה משפחתית חמה, ובכלל לא רואות היותן נשים כמכשול, אלא יתרון גדול. כפי שאמרה בגאון רווית אזוט "אין דבר בעולם שאישה לא יכולה לעשות. נשים יכולות לנהל עסק יותר טוב מגברים, להוביל יותר טוב מגברים וגם לנהל את המדינה יותר טוב מגברים".  

 קובעות עובדות בשטח - משמאל לימין - קמילה קידר, רווית אזוט, רונה אלפסי ואליס פריאנטי. צילום - שרון טל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('336a389c-8c90-4df3-b59f-a3c36a1fa58f','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה