אבירים, נסיכות ואבקת פיות: פסח בלונדע

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('5930e44b-0d5a-4fe1-8eb1-2f48b6dabd53','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33042,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('5930e44b-0d5a-4fe1-8eb1-2f48b6dabd53','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33042,'Image','');},7]]);})

פסח כבר פה, הילדים בחופש ואנחנו מחפשים רעיונות לפעילות ותעסוקה שהיא גם מהנה, אבל גם יש בה ערך מוסף וחינוכי. לקראת פעילות "אגדה של פסח" בלונדע, ערכנו שיחה אישית עם מנהל הלונדע על המוזיאון, על עצמו וגם קצת על אבקת פיות.

לונדע - מוזיאון הילדים של באר שבע ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל הוא מוזיאון חדשני בקונספט ייחודי, המעודד למידה חווייתית באמצעות משחקים מקוריים ואינטראקטיביים, התנסות וחישה. בחג הפסח הקרוב יקיים הלונדע את פעילות "אגדה של פסח בלונדע", ב-1-8 לאפריל. 

פסח בלונדע

תחפושות אבירים ונסיכות ייקחו את המבקרים לפנטזיה מטורפת בתוך עולם האגדות האהובות והמוכרות. כל משפחה תתחפש, תצטלם ותשחק בהצגה פרטית במתחם התיאטרון. בחצר המוזיאון תוצג פעמים ביום "דורותי סביב העולם", הצגה ססגונית, מרהיבה ומהנה לכל המשפחה. עוד ילווה את המשפחות "ארבעת הבנים", משחק משימות משפחתי משעשע ומלמד שישולב ברחבי המוזיאון.  

אלעד אזולאי מנהל מוזיאון הילדים של באר שבע:  "אחת המטרות החשובות מבחינתנו היא לייצר סביבה המעודדת פעילות משפחתית המגבשת את ההורים והילדים. הפעילות לפסח בשילוב האפליקציה החדשה תשכלל את הביקור ותיתן להורים הזדמנות להוביל את ילדיהם במתחמים השונים וליהנות יחד ממשימות משותפות."

אלעד איך זה מרגיש לנהל את מוזיאון הלונדע בבאר שבע?

כייף גדול! לונדע הוא מעל הכל מקום שמח. זה מתחיל ברעיון החדשני, עובר דרך העיצוב הצבעוני ומסתיים כמובן באנשים שממלאים את המרחבים בצחוק ושמחה. ברמה אחרת, ואולי התענוג הגדול ביותר הוא העבודה עם צוות המוזיאון. נולדה לנו כאן משפחה קטנה של אנשים שמחויבים ללונדע, אחד לשני ולעיר בצורה שעוד לא ראיתי.  בכלל, להיות חלק מהתנופה האדירה שאנחנו חווים בבאר שבע כעיר שמבקשת להוביל במצוינות בכל תחומי החיים ממלא  אותי, כעובד ציבור בתחושת שליחות, שייכות וגאווה.

אלעד אזולאי. צילום: יחצ

ספר לנו אודותיך ? כמה זמן אתה בתפקיד?

אני נשוי להילה גננת כאן בעיר, יש לנו שני ילדים, תהל בת 7 וגבריאל בן שנתיים. אנחנו גרים בשכונת רמות. ברמה המקצועית אני עובד בתחום החינוך ב12 שנים האחרונות. המפגש שלי עם העבודה הציבורית וחברת כיוונים התחיל בשירות הצבאי בתפקיד מ"פ בבית הספר לקצינים כאשר הפלוגה שלי אמצה את מועצת הנוער העירונית של באר שבע. אחרי השחרור מצה"ל, קצת לפני הלימודים באוניברסיטה, המשכתי להיפגש עם המועצה בהתנדבות. אחרי כמה חודשים התחלתי לעבוד כרכז נוער במחלקה הנוער העירונית במהלך התואר במגוון תפקידים. עשיתי עצירה של כמה שנים בתפקיד ארצי בעמותה העוסקת בנוער בסיכון שם שימשתי כמנהל חינוכי ולפני 8 שנים חזרתי לעיר כמנהל מרכז מצוינות במנהיגות ומעורבות חברתית, תכנית חדשנית שמבקשת לארגן את התחום החברתי- ערכי במערכת החינוך כחלק מהחזון החינוכי של העיר. בנובמבר 2014 כחודשיים לפני פתיחת לונדע- מוזיאון הילדים של באר שבע, נבחרתי לנהל אותו. מעולם לא חלמתי לנהל מוזיאון ילדים, השנים האחרונות היו מבחינתי מסע חייתי, מעניין ומרגש שאי אפשר בכלל לתאר במילים. מרגיש שזכיתי בהזדמנות נדירה להיות בעיר כזו, בחברה כזו ובתפקיד כזה.

מה הערך המוסף שהלונדע מעניק?

לונדע הוא ייחודי ויחיד מסוגו בישראל בשני מובנים מרכזיים. אחד, האפשרות לבילוי רב גילאי. נהנים אצלנו ילדים מגיל שנתיים, אני תמיד ממליץ לבוא מהרגע בו הילד הולך לבד ועד בכלל. בהתחלה היינו נזהרים ואומרים עד גיל 12 אבל נוכחנו לדעת שכולנו ילדים. למשחק אין גיל. הדבר השני שלונדע ייחודי בו הוא בתפיסה המשחקית של המרחב, לומדים כאן מכל תחומי החיים בשיטה התנסותית. כל הלמידה נעשית על ידי המתנסה ברמות שונות כלומר, יכול להיות מתקן במוזיאון בו ילד בן שנתיים ילמד מוטוריקה עדינה וקבוצת מנהלים בגילאי ה30-50 ילמדו עבודת צוות. יש כאן משוה שנבנה בצורה מאוד חכמה וייחודית והצוות יודע בכל זמן לייצר שכבות של תוכן ועניין על בסיס הידע הקיים במרחב.

אגדה של פסח בלונדע, צילום יח"צ

במה אתם מצייטנים מעל אחרים?

אני חושב שעולם המוזיאונים והאטרקציות בישראל מאוד מתקדם ומתפתח, יש היום היצע רחב של אפשרויות מצוינות לבילוי משפחתי בארץ. כשאתה מקבל את המשימה לספק פנאי לאנשים ולא בחינם אתה צריך לעמוד בסטנדרט בפני הלקוח, ברמת המתקן, איכות החוויה, חדשנות ויצירתיות תמידית ועוד. בעיני, לונדע מצטיין בעובדה בתוך כל העולם התחרותי הזה למדנו לדייק את התפיסה העצמית של המוזיאון כאטרקציה מובילה למשפחות וילדים ולחבר את צוות העובדים שלנו לשליחות הזו. אנחנו שומרים על רמת המתקן והביקור בעבודה אין סופית, מפתחים תוכן כל הזמן , שומרים על רמת שירות גבוהה ורואים תמיד את הלקוחות שלנו, ילדים והורים, מול העניים.

אילו עוד מיזמים צפויים בקרוב?

אנחנו עובדים כרגע על שני מתחמים חדשים. אחד שעוסק בתחום החושים ייפתח, אני מקווה, כבר השנה והשני אותו אני אשמור בסוד בינתיים נמצא בתכנון. הפתעה מגניבה ממש ויש למה לחכות.

מה ייחודי בפעילות הילדים  לחג הפסח?

מהרגע שלונדע נפתח, גלית מנהלת השיווק שלנו רצתה להפגיש בין הילדים המבקרים בלונדע לעולם האגדות. כאבא לילדה שמאוד אוהבת לשחק ולהתחפש אני יכול לומר שמשהו בעולם הזה של הנסיכות והאבירים הוא באמת שמח ,מלא דמיון ויצירתיות ונוגע בכל אחד מאיתנו , כל אחת ואחד והגיבורה או הגיבור שלה מעולם האגדות. אז בפסח הזה החלטנו סוף סוף לאפשר לאגדות להתעורר לחיים בלונדע. יהיו דמויות ופעילויות בכל המרחבים שילבשו גוון ייחודי של אגדה, נשחק כאן משחק סביב האגדה של פסח וארבע דמויות שחיות בתוכה, יש לנו עמדה מדליקה של משחקי קסמים- כי הרי כמעט ואין אגדה בלי אבקת פיות, כמובן תהייה הצגה שתרוץ פעמיים ביום בחול המועד ויש אתלונדע על כל העושר שהמוזיאון יודע להציע. בקיצור, יהיה שמח!

לונדע. צילום: יחצ

חגיגה מהאגדות, שפע של פעילויות מיוחדות ואפליקציה חדשה שתהפוך את ההורים למדריכים לילדיהם יחכו למבקרים  במהלך כל חוה"מ פסח רק ב"לונדע"!!

פעילויות ייחודיות נוספות אשר יצפו למבקרים במהלך החג: מתחמי יצירה, שעשועי קסמים, עמדות צילום, משחקי משפחות, תחנת שידור ישיר לפייסבוק בה יוכלו המבקרים להתראיין ולספר על חוויתם בעת הביקור.

בנוסף תושק  לראשונה אפליקציה ייחודית שתאפשר להורים להפוך למדריכים במוזיאון.  באמצעות היישום החדש, ההורים יוכלו בכל מתחם לקבל הסבר ומשימות משפחתיות ובאופן הזה יהנו את מחוויה מעצימה.

כמות הכרטיסים מוגבלת. הזדרזו להזמין כרטיסים מראש!!

לונדע – מוזיאון הילדים של באר שבע ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל

רחוב דוד הראובני 25, באר שבע

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5651149a-976a-4fa9-a797-dc328ba34a23','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה