יצאנו לרקוד: הכירו את קהילת הסווינג החדשה של באר שבע

$(function(){setImageBanner('89d11498-ea61-4481-a149-f9aeb84541df','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

סצנת הסווינג מגיעה לבאר שבע ואתם מוזמנים לבוא ולנסות! מדובר בריקוד קליל, כיפי וחברתי שיעשה לכם רק טוב. הקהילה עוד בתחילת דרכה וזה הזמן להצטרף

כשאומרים את המילים ריקוד סווינג לא כולם לגמרי יודעים במה מדובר. חלק חושבים שמדובר במשהו שדומה לרוקנרול, חלק אומרים שזה בכלל סגנון מוזיקה (ולא טועים) וחלק פשוט לא מכירים את סגנון הריקוד הזה. אבל ריקודי הסווינג הפכו לנפוצים מאוד בארץ בשנים האחרונות ואפילו ניתן למצוא מספר בתי ספר וקהילות סווינג ברחבי הארץ, בעיקר בירושלים, תל אביב וחיפה.

איתי וג'ונו. צילום: קלי טרסגלו

אחד מהאנשים המרכזיים בהתפתחות הקהילה בעיר ירושלים, ועכשיו כאן בבאר שבע, הוא איתי רוזנפלד כהן, הבעלים של 'סווינג ישראל' ומקים קהילת הסווינג בבאר שבע. "אני רוקד משהו כמו שלוש וחצי שנים, התחלתי בזמן האוניברסיטה, מישהי פיתתה אותי לבוא לשיעור מתחילים ומאז התאהבתי בריקוד הזה", מספר איתי. אחרי שהחל לרקוד הוא גם הקים ארגון קהילתי חברתי בירושלים בשם Rooftop Hop Jerusalem Swing and Blues שאף זכה לתמיכה של ארגון "רוח חדשה" ומלמד בבית ספר החינמי בתל אביב: Media Hop.

רוקדים חברתי

את כל העשייה בתחום מנתב כעת איתי לבירת הנגב, כשהוא הקים את קהילה הסווינג בבאר שבע במסגרת העסק שלו "סווינג ישראל". אבל לפני הכל, נספר לכם קצת על הסווינג. מדובר בריקוד זוגות שרוקדים לצלילי מוזיקת ג'אז של שנות ה20 וה-30 של המאה הקודמת. מדובר בריקוד מרתק, שונה, עם המון מקום ליצירתיות ואילתור משני הצדדים, ותחושה מאוד ייחודית. "זה ריקוד שהוא מאוד חברתי, נגיש וקליל... אין אסוציאציות מיניות ואין עניין מגדרי. בן יכול לרקוד עם בן, בת יכולה להוביל בן וכדומה. בשנה וחצי האחרונות אני עובד על הקמה של קהילה כזו בבאר שבע, פשוט התחלתי לחפש אתגרים חדשים והבנתי שבאר שבע זו קהילת הסווינג הבאה של ישראל", משתף איתי.

"המטרה שלי היא להפיץ את הריקוד הזה בכל הארץ. אנשים בארץ לא באמת מכירים את הסווינג ואני רוצה לשנות את זה", איתי אומר. הוא מוסיף ואומר שבאר שבע זאת עיר מאוד צעירה, עם הרבה סטודנטים והרבה אנשים צעירים שמחפשים דברים חדשים להתנסות בהם ולכן זה המקום האידיאלי לפתח בו את התחום. "לפני שבועיים עשינו אירוע היכרות בביאליק בחוץ ברחבה... עשיתי שיעור היכרות לכל מי שרצה והגיעו מעל 50 איש! היה ממש מגניב, שיעור חיצוני ופתוח לכולם", נזכר איתי. אחרי אירוע ההיכרות שזכה להצלחה, איתי הבין שכדי להפוך לקהילה קבועה צריך גם מקום מסודר, והם התמקמו בבית הספר גודמן למשחק בתקופה הקרובה וגם אתמול התקיימו שיעורים למתחילים בגודמן שארכו שעה ולאחריהם הייתה מסיבה של שעה וחצי לכיף.

איתי ושיקמה. צילום: קלי טרסגלו

חולמים בגדול

אז ההתחלה נראית מבטיחה ומגיעים באר שבעיים שאוהבים ומתחברים לריקוד, אבל איתי לא מתכוון לעצור כאן. "המטרה שלי בסוף זה שזה יהיה בית ספר לכל דבר, למתג את זה כבית ספר לסווינג בבאר שבע. בארץ יש ארבעה מקומות בהם אפשר ללמוד הוראה של סווינג נכון לעכשיו. אבל ללכת ולהקים בית ספר מאפס זו אמירה, ולשם אני מכוון", איתי משתף. בחודש יולי הקרוב עתיד להתקיים פסטיבל הסווינג הבינלאומי הראשון בירושלים עם רקדנים מכל העולם ואיתי שואף להביא לאירוע בקיץ קהילת רקדני סווינג מבאר שבע שיגיעו להשתתף. "בנוסף בחודש מאי אני הולך להביא את ההרכב הגרמני Henry And The Mencinis לסיבוב הופעות בארבע ערים בארץ ואני אביא אותם גם לבאר שבע, כי חשוב לי. אני כל הזמן מנסה לחדש ולאתגר את עצמי", מוסיף איתי.

בינתיים איתי מספר שהתגובות מהאנשים שהגיעו היו מדהימות והם ממשיכים להגיע לשיעורים. היופי בריקוד הסווינג הוא שאין לו גיל, הוא מתאים לבני נוער, צעירים ואפילו אנשים בני 60. כל אלו הגיעו לשיעורי הסווינג שהתקיימו עד עכשיו בעיר. "ככל שניחשף יותר יגיעו יותר אנשים לאט לאט. אני רוצה שיגיעו המקומיים, אני מנסה לפנות לאוכלוסייה רב גילאית ולכל מי שמעוניין ומדבר אליו הריקוד. אני חושבת ששילוב קהילת הסווינג בעיר יכול לעשות לה רק טוב". איתי אומר שהסווינג עוזר למי שרוקד אותו בקטע חברתי ומשחרר, וזה גם כלי טיפולי ונפשי. "אחרי יום לא טוב שהיה לי ואני אלך לרקוד סווינג, אין מצב שמצב הרוח שלי לא ישתפר. זה כיף בטירוף, זה הדבר הכי חזק שאני מכיר", מסכם איתי.

מעוניינים להצטרף? היכנסו לעמוד הפייסבוק או התקשרו: איתי רוזנפלד כהן 054-2229778







אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('f39df114-e860-4b28-bc18-dd77f074508e','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה