יום המעשים הטובים: מתנדבים למען הקהילה!

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('e51da707-0270-465f-bf08-a77876123ec4','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('e51da707-0270-465f-bf08-a77876123ec4','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

גם אתם התנדבתם ביום המעשים הטובים? כנסו לצפות במאות התושבים שלקחו חופש ליום אחד על מנת להתגייס למען האחר

דן באר שבע
דן באר שבע התגייסה למען הקהילה ביום המעשים הטובים והפעילה את אוטובוס המעשים הטובים, אשר ביצע פעילויות התנדבותיות למען הקהילה ברחבי העיר באר שבע וסייע לארגונים ולעמותות במגוון תחומים עם עשרות מתנדבים שהצטרפו לפעילות. 
בין הפעילויות איסוף בני נוער מתיכון רבין לבית מיחא בשכונה ט' מסגרת חינוכית שיקומית לילדים עם לקות שמיעה לצורך פעילות התנדבותית. איסוף של בני נוער מתיכון רבין למתחם "Performance Rock Climbing", מתחם קיר טיפוס בעיר העתיקה לפעילויות גיבוש ועבודת צוות. איסוף מתנדבים צעירים "טניסאי דור העתיד" לפעילות התנדבותית "עושים רחוב" בשכונה ד' ועוד..

במקביל התנדבו גם עובדי החברה ביניהם: נהגים, מפקחי גבייה, נציגי שירות ועובדי מטה במגוון פעילויות ייעודיות ברחבי העיר ולמען הקהילה.
צילום דן באר שבעכללית מחוז דרום

כבר חודש שהם מתכוננים ליום הזה, עובדים מכל הסקטורים שהתארגנו בקפידה לאחד הימים המרגשים בשנה.

כבר בשעות הבוקר המוקדמות הגיעו למרכזי ההתנדבות, מצוידים בכלי עבודה, בפחי צבע, צעצועים ומשחקים כדי לשפץ, לצבוע, להקים גינות מלבבות ופינות חמד. לחלק מהמוקדים הגיעו צוותים מקצועיים שהעבירו סדנאות ומפגשים חווייתיים על אורח חיים בריא.

בבאר שבע נערכו בתשעה מוקדים ברחבי העיר: לירון אופק דוד, רכזת התזונה המחוזית של כללית בדרום, יחד עם צוות התזונאיות דנה א. עדי, שירי ודנה ע. הגיעו למרכז למתמודדי נפש לבאר חוסן למרפאת נגבה ולבית החם לנערות כדי לערוך במקום הרצאות ופעילויות בנושא תזונה נבונהצוות הפיזיותרפיה יחד עם מנהלת מכון הפיזיותרפיה בעיר שיפצו ושידרגו את חצר "בראשיתלנוער וערכו פעילות ספורטיבית לנערים במקום.

צוות עובדי מחוז דרום בבית ספר בראשית

במרכז הקליטה חרוב צבעו את חדר הנוער, בבית הספר הדו לשוני "הגרהגיעו לשפץ, לקשט ולהעביר הדרכה חשובה בעברית ובערבית בנושא זהירות בדרכים. צוות המרכז לרפואה יועצת "סאלדבעיר, בניצוחה של מיטל ציבוטרו הפשילו שרוולים ועמלו על חצר בית הספר והכיתות והעבירו פעילות לילדים במקום. כך גם בבית הספר נתיבי עם שהתחדש בגדר צבעונית.

מיכאל מישורי דרעי מנהל מחוז דרום שהשתתף בפעילויות השונות וסייר בחלק גדול מהמוקדים אמר כי "יום המעשים הטובים הפך בחמש השנים האחרונות למסורת מבורכת עבורנו. המפגש עם הקהילה והנתינה עומדים בלב עשייתנו ביום יום. משנה לשנה מס' המתנדבים גדל ואתו גם ההתלהבות והרצון לתרום. זאת זכות בשבילנו להעניק גם בדרכים אחרות ומחוץ למרפאות ובסופו של יום כזה, הסיפוק הוא עצום וההתרגשות נשארת גם הרבה אחרי שהוא מסתיים"

עובדי מחוז דרום בבית ספר נתיבי עם באר שבעעיריית באר-שבע

עובדי עיריית באר-שבע מציינים את יום המעשים הטובים התשיעי באמצעות סיוע לניצולי שואה. צוותים בינ-מקצועיים נשלחו הבוקר (שלישי, 13/03) לעשרות בתים ומבצעים עבודות שיפוץ, ניקיון וטיפול במפגעים בבתי הניצולים. זאת לצד כניסה וסיוע למרכזי קשישים, מועדונים לגיל הזהב ופרויקטים חברתיים.

בבירת הנגב אשר חרטה על דגלה את נושא ההתנדבות ולראייה הזכייה בפרס היוקרתי: קהילה מתנדבת מספר אחת בארץ רואים ביום זה הזדמנות חשובה נוספת לרתום את כלל הגורמים בהם בין היתר: אגפי העירייה, ארגוני מתנדבים, תלמידי מוסדות חינוך, בני נוער, סטודנטים ותושבים רבים בעיר להתנדב ולתרום לקהילה.

צילום: עיריית באר שבע

בנוסף, במסגרת יום זה הוקמו גינות קהילתיות חדשות ברחבי באר-שבע, הורחבו גינות נוספות וטופחו גינות קיימות.  פעילויות נוספות בתחום שמירה על איכות הסביבה וטיפוח המרחב הציבורי מתקיימות ברחבי העיר ובמסגרתן: עבודות צביעה, שתילה, שיפוץ, שדרוג וגינון במרכזים קהילתיים ובבתים פרטיים. כמו כן, התקיימו ומתקיימים שלל אירועים במוסדות החינוך.

פעילויות נוספות שהתקיימו: יום ספורט למועדוני הקשישים בפארק הילדים , אירוע חגיגי בסימן "עושים רחוב" ברחובות: אלכסנדר ינאי ורינגלבלום . כזכור, "עושים רחוב" הנו פרויקט במסגרתו סטודנטים ואנשי מקצוע רלוונטים פועלים בשיתוף תושבים לחידוש סביבת מגוריהם. העבודות תכלולנה בין היתר: בניית והצבת ריהוט רחוב, שילוב אלמנטיים אמנותיים וניקיון. בנוסף יערך באירוע הפנינג ססגוני הכולל הופעות, תחנות יצירה לילדים דוכני אוכל ועוד.

צילום: עיריית באר שבע

פרויקט "גברת עם סלים" תלמידים מתנדבים ממוסדות חינוך מסייעים לקשישים לשאת סלים בסמוך למרכזי קניות, חלוקת מתנות וצעצועים לילדים מאושפזים, פעילות חברתית ענפה הכוללת סדנאות ומגוון פעילויות תרבות בדיור המוגן ובבתי אבות ברחבי העיר, פעילויות העשרה לבני הנוער.

מדובר ביום שופע פעילויות לרווחת התושבים שזוכים להיחשף פעם נוספת למגוון מסגרות ההתנדבות הפועלות בבאר-שבע לאורך כל השנה.

צילום: עיריית באר שבע

הפעילות הענפה שמתקיימת במסגרת יום זה בבאר-שבע הנה בהובלה של אגפי הרווחה והשירותים החברתיים, משאבי אנוש,  החינוך והאחזקה בעיריית באר-שבע בשיתוף עם כלל אגפי העירייה, ועדת ההתנדבות, חברת "כיוונים", ארגון רא"ם, עמותות "עמך" ו-"שרדנו כדאי לחיות", הקרן לניצולי שואה  וגופים רבים נוספים.

צילום: עיריית באר שבע

SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון 

לרגל יום המעשים הטובים השנה החליטו במכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, SCE, על יוזמה משותפת של סטודנטים, אנשי סגל, וועד העובדים. סגל המכללה שמע על מועדונית "קו לחיים" בשכונת נחל בקע בבאר שבע לילדים על הספקטרום האוטיסטי שאינה מאובזרת בהתאם, ישנה, עם קירות מתקלפים וציורי גרפיטי על הקירות החיצוניים.

אגודת הסטודנטים וסגל המכללה החליטו על מבצע שיפוץ ועיצוב המועדונית ובשבוע האחרון הגיעו משלחות של סטודנטים ואנשי סגל למועדונית לצבוע, לנקות, לעצב ולתקן למען הילדים ומשפחותיהם. אנשי SCE הגיעו מאובזרים עם פחיות צבע, מברשות, מקדחות, אביזרי פנים למועדונית ועוד והכל במטרה להפוך את המועדונית למזמינה, כיפית וביתית לילדים.

תחילת העבודות על המועדונית. צילום אדווה פוטזניק

בנוסף, בהמשך היום התקיים הפנינג ענק למשפחות בשטח הקמפוס עם הפעלות מדעיות, עמדות משחקים, מתנפחים ועוד. ילדי המועדונית כמובן הוזמנו לפעילות ושיחקו יחד עם הסטודנטים.  

אדווה פוטזניק, יו"ר אגודת הסטודנטים, סיפרה: "הסלוגן המוביל את המכללה והסטודנטים הוא 'מהנדסים לעולם טוב יותר'. מסיבה זו היה לנו חשוב לקחת חלק בפעילות קהילתית-חברתית. המועדונית הייתה נראית במצב מאוד גרוע. הייתה לנו הירתמות אדירה גם של תורמים וגם של הסגל וקיבלנו סיוע ממרצה במכללה, שעוסקת בנושא 'הום סטיילניג'. עכשיו המקום נראה משפחתי וחמים ומקום שהילדים יכולים ליהנות בו. חשוב לי להגיד תודה לכל התורמים וכל מי שהגיע. זה לא מובן מאליו וזה מראה כמה האחדות שלנו גדולה למען האחר ולאו דווקא רק ביום המעשים הטובים אלא גם מעבר".

המועדונית לאחר השיפוץ. קרדיט אדווה פוטזניק

בנק מרכנתיל מסניף באר-שבע ומיתר

עובדי בנק מרכנתיל מסניף באר שבע ומיתר נרתמו הבוקר במסגרת יום המעשים הטובים והגיעו לבית החולים סורוקה לשמח את הילדים המאושפזים במחלקות הילדים בחבילות מתוקות. 

בני שוורץ, מנהל סניף מרכנתיל בבאר-שבע ואבישי טג'ר, מנהל סניף מרכנתיל במיתר  אמרו לאחר הפעילות: " העשייה למען הקהילה הינה חלק מהדי.אן.איי. שלנו במרכנתיל. אנו נמצאים בקשר הדוק עם הקהילה לאורך השנה ושמחים לקחת חלק בימים מיוחדים כמו יום זה."

עובדי סניף מרכנתיל בבאר שבע מחלקים שי מתוק בסורוקה לרגל יום המעשים הטובים. קרדיט יחצ

יום המעשים הטובים של קק"ל

כשבעים תלמידי בית הספר המקיף אורט אלפורעה במועצה האזורית אל-קסום בפזורה הבדואית הגיעו השבוע ליער יתיר למבצע ניקיון של קק"ל במסגרת אירועי יום המעשים הטובים. הפעילות הייתה יוזמה משותפת של אגף החינוך, מחלקת התנדבויות ואזור הר הנגב והערבה בקק"ל. לאחר עבודות ההתנדבות, סיירו התלמידים ביער וקיבלו הסבר על האזור ממדריכי קק"ל.

אמינה אבו חמאד, רכזת חינוך חברתי בבית הספר, סיפרה: "הפעילות שהתקיימה היום בשיתוף עם קק"ל מעבירה לתלמידים את ערך ההתנדבות וזאת תחילתה של דרך לקידום שיתוף הפעולה במגזר. אני מברכת את הפעילות של קק"ל ואנו ממשיכים את הקידום הזה ומבחינתנו יער יתיר חשוב לנו ואנו מוכרחים לשמור על היער ואיכותו". 

תלמידי אל קסום בעבודות ביער. צילום: אורנית גינת קקל

את הסיור ליווה עבד אבואלקיעאן, מנהל גוש יתיר בקק"ל. "לכבוד יום המעשים הטובים הגיעו התלמידים לעזור בעבודות היער" סיפר עבד. "התלמידים ניקו ועזרו בהוצאת הגזם ליד העצים במטרה למנוע שריפות ולהשתמש בגזם בשימוש חוזר. הסברנו לתלמידים על חשיבות היער ועל כך שהוא לטובת כולנו. הילדים ראו חשיבות גדולה בעבודה ולראשונה ראו את פעילות קק"ל".

אורנית גינת, רכזת אזור הר הנגב והקהילה בקק"ל, שיזמה את הפעילות, סיפרה: "אנו בקק"ל מאמינים שאחת הדרכים לשמור על היער היא לרתום את הקהילה ולהציג את חשיבות היער. אני מאמינה שהילדים שהיו בפעילות, פעם הבאה כשיגיעו ליער, ישמרו על הניקיון ויעריכו את הבילוי שלהם יותר. המטרה שלי הייתה לחשוף אותם לפעילות קרן קימת לישראל ולערכי שמירה על היער ומבחינתי הצלחנו להגיע להישג הזה. הילדים נהנו ולכן כבר קבענו פעילות נוספת לחג הקורבן עם מנהל בית הספר".

 תלמידי אל קסום בעבודות ביער. צילום: אורנית גינת קקל

החווה החקלאית באר שבע

לא כל כך היום, ועדיין: בשבוע שעבר הגיעו עשרות מעובדי מפעל "אדמה מכתשים" לחווה החקלאית להוראת מדעי החקלאות בבאר שבע לפעילות שדרוג המקום במסגרת יום המעשים הטובים. העובדים הקימו מתחם למיחזור בחווה, עיטרו עץ "מזמן ציפורים", ציירו וצבעו את כיתות הלימוד, שיפצו, בנו ספסלים, ושידרגו את מתחם הבישול והאפייה "מהאדמה לצלחת".

אדמה מכתשים מלווה את החווה החקלאית במסגרת תכנית הדגל בקהילה "מפזרים זרעים של מדע" וכחלק מהמדיניות שלה לקידום החינוך בנגב בכלל וקידום לימודי החקלאות בפרט. ביום ההתנדבות התפנו עשרות מעובדי המפעלים בנאות חובב ובבאר שבע מהעיסוק השגרתי שלהם, פיתוח וייצור חומרים להגנת הצומח, ופשטו על החווה ליום של מעורבות ועשיה למען הקהילה.

שיא של כל הזמנים. צילום: עוזי אברהם

רחל לוי, מנהלת קשרי קהילה באדמה שמובילה את הפעילות של אדמה בקהילה סיכמה את הביקור המוצלח וההיענות הגבוהה: "אנו באדמה שואבים סיפוק רב מהעובדה שמידי שנה גדל מספר העובדים המביעים עניין, באים ועושים מעשים למען הקהילה, באהבה גדולה, מלווים בהמון מוטיבציה והבנה עמוקה לתועלות של תוצאות הפעולות שאנחנו עושים בחווה. זו גאווה אמיתית".

אלברט שוקרון, מנהל משק בנאות חובב שבנה למען החווה החקלאית את כיתת הלימוד מעץ, את הפרגולות, הכיסאות והספסלים, סיכם את הביקור: "זה 'ה'פרויקט שלנו, קנינו חומרים, גייסנו אנשים וזה היה מבצע לכל דבר, הרמנו את כל הדברים האלו ביום אחד. והכי חשוב – אנחנו עושים את הכל באהבה. חשוב לי לעשות טוב לאנשים ובמיוחד לילדים שמגיעים ללמוד פה, גם אני כילד הגעתי לחווה הזאת וזה מקום מדהים שחשוב לשמר אותו."

גלעד מוסטקי, מהנדס האחזקה בנאות חובב שהיה אחראי על צביעת הספסלים במהלך היום אמר "זוהי התארגנות יפה שהחברה יוזמת כל שנה לרגל יום המעשים הטובים. כמות האנשים שמגיעים ומתנדבים רק הולכת וגדלה מדי השנה והגענו השנה לשיא של מתנדבים שזה הישג בפני עצמו. זו חוויה מדהימה לראות איך העובדים נתרמים ועושים הכל בתחושת שותפות למען הקהילה."

עובדים בחווה צילום. עוזי אברהם

רפי חדד, מנהל החווה שהסתובב בין התחנות בהן עבדו המתנדבים לאורך היום, ניצל את ההזדמנות כדי להודות לעובדי אדמה מכתשים והעניק להם עציצים כאות הוקרה: "אני רוצה להגיד שמאז טביעת הרגל הראשונה שלכם בחווה המקום הזה פורח. מגיעים הנה מעל 1,700 ילדים בשבוע ללמידת חקר משמעותית וחווייתית, שאין לה תחליף."

כזכור, יום זה נוסד לראשונה על ידי עמותת "רוח טובה" במטרה לקדם את רוח ההתנדבות, הערבות ההדדית והנתינה בישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('20abdbf3-a6d2-4218-a063-a1ebf9b5c60d','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,true,33745,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('20abdbf3-a6d2-4218-a063-a1ebf9b5c60d','/dyncontent/2024/3/17/a7a9b135-4a9e-4155-bd24-72abff96bf88.jpg',17627,'מכללה טכנולוגית 0324 אייטם',525,78,true,33745,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה