סיקור נרחב: הפועל באר שבע נכנסת לתקופה של שינויים

$(function(){setImageBanner('fad1ad57-592d-467e-b068-9f8f2ffcfc68','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

מקואנקה רוצים להפטר, קורהוט מאוכזב ממעמדו ורכש? ייתכן ויגיע. דווקא בתקופה לא טובה של הפועל באר שבע במגרש, גם העניינים מחוץ למגרש לא רגועים. מי על הכוונת להגיע ומי עלול להיפרד מבירת הנגב בשבועות הקרובים?

השמטת הנקודות אמש אכזבה רבים, אבל אי אפשר לומר שהגיע כרעם ביום בהיר. הפועל באר שבע בתקופה האחרונה חורקת. השחקנים נראים כעייפים וחסרי חשק והתוצאות בהתאם. בכוחותיה האחרונים, הצליחה המכונה של בכר להשיג נקודות במחזורים האחרונים, אבל גם אלה היו על אדי הדלק האחרונים.

לא שמדובר במשבר גדול העתיד לבוא, אבל לברק בכר יש הרבה חושבים לעשות אחרי משחק שהוגדר כ"הכי קרוב להפסד ליגה שחוויתי בטרנר" על ידי אחד מהאוהדים בשיחות הסיום במזנון. ואם לא די ביכולת המקצועית הדלה, גם מחוץ למגרש, העניינים לא כפי שאלונה ברקת רצתה שיהיו. בימים אלה ישנם מספר שחקנים שאינם מרוצם ממעמדם ולא מן הנמנע שבשבועות הקרובים יתרחשו מספר שינויים בסגל.

מסקרים את עונת המלפפונים בבאר שבע נט

איסאק קואנקה

ניתן להגדיר אותו כנפילה הגדולה ביותר של ברק בכר בקדנציה שלו בבאר שבע. נכון להיום, הספרדי מגיע לאימונים, על פי המחוייב בחוזה, אך יודע שאין כל סיכוי שייכנס לסגל. הוכחה חותכת לכך היה ניתן למצוא במשחק הגביע מול אחי נצרת. קואנקה ומקורביו הופתעו מהעובדה כי השחקן זומן לבית המלון בטבריה, אבל בסופו של דבר – נופה מהסגל ערב המשחק. המהלך בוודאי לא תרם למערכת היחסים בין קואנקה לקבוצה.

מדובר במערכת יחסים בה שני הצדדים רוצים להפטר האחד מהשני, אבל במרכז הסוגייה עומדת בעיה "קטנה": החוזה המנופח של קואנקה. מצד אחד, קואנקה אינו מוכן לוותר על יורו אחד שנחתם בחוזה. מצד שני, בקבוצה מעוניינים מאוד להפטר ממנו, גם עקב החוזה הכבד כלכלית וגם עקב משבצת הזר שהוא לוקח. ברקע, נעשים ניסיונות קדחתניים לשדך לו קבוצה שתסכים לקלוט אותו ותסכים לשלם את סעיף השחרור או את שכרו הרב. בקבוצה מכוונים בעיר לליגה הספרדית השנייה, אך יודעים שרמות השכר ברוב הקבוצות שם, אינן מתקרבות למה שקואנקה מקבל כיום.
גורמים במועדון לא פסלו את האופציה שישולם לקואנקה מלוא הסכום בגין "התרת חוזה חד צדדית". על פי ההערכות, מדובר על למעלה ממיליון שקל. יחד עם זאת, רואים בדרך הזו כדרך מוצא אחרונה.

כיצד מתירים את הקשר סביב החוזה המנופח של קואנקה?

מיחאי קורהוט

ספק רב אם מישהו, כולל אורן ביטון בעצמו, האמינו כי כניסתו של המגן השמאלי בסערה לתוך ההרכב של אלופת המדינה, תדיח בכזו מהירות את מיחאי קורהוט מה-11 הפותחים. ובכן, זה קרה. קורהוט לא מוצא את מקומו אפילו בסגל(!) במשחקים האחרונים, מלבד המשחק מול מכבי אחי נצרת, שרק קיבע את מעמדו כ"שחקן מחליף". רק לפני מספר חודשים, האריך קורהוט את חוזהו עד שנת 2021 אבל כיום, אף אחד לא ישים סכום כסף גדול שאכן ההונגרי ישאר במועדון עד השנה הזו.

קורהוט עצמו מקבל את הדין בהבנה, אך כמובן שאינו מעוניין להמשיך עד 2021 על תקן מגן שמאלי מחליף, עמדה בה לא רואים דקות רבות, אלא אם כן המגן השמאלי פותח. קורהוט נהנה ממעמד של שחקן פופולארי בהונגריה ונמנה על סגל הנבחרת, כך שלא צפויה להיות לו בעיה למצוא קבוצה שתהיה מעוניינת לקלוט אותו. בבאר שבע מבינים כי במידה וביטון ימשיך להציג את היכולת הנפלאה, לא יהיה מנוס מלשחרר את קורהוט, מכיוון שאין טעם להחזיק שחקן זר כמחליף.

עוד נתגעגע למישי

מי עוד?

דור אלו הגיע לקבוצה בקיץ בידיעה שבן ביטון יעזוב לאירופה, וכך ייכנס אלו למשבצת המגן הימני הפותח. הדבר לא הסתייע, מכיוון שביטון לא שודך לאף קבוצה מחוץ לגבולות ישראל, וכך מצאו את עצמו אלו בתור המגן הימני המחליף. אלו לא מרוצה ממעמד זה, והעביר בנושא מסרים ברורים לגורמים הרלוונטיים. אין בקבוצה שום כוונה לשחרר את אלו, כשאם יעבור לאיזושהי קבוצה במהלך ינואר – זה יהיה כחלק מעסקת השאלה. מתן אוחיון וחאתם אלחמיד, יכולים לתפוס את עמדת המגן הימני, כך שגיבוי יהיה לברק בכר.

החלוץ הצעיר, אמיר חלאיילה, התאכזב מאוד בקיץ מכך שלא הושאל לקבוצה אחרת. עוד לפני האירוע של ברדה ופציעתו של גאדיר, חלאיילה היה אמור להיות מוצב כחלוץ החמישי או השישי ברוטציה, והיה ברור לו שבגילו הצעיר (21) זה לא התפקיד בו הוא צריך להיות. גם אחרי שברדה וגאדיר ירדו מרשימת החלוצים הכשירים, חלאיילה מוצא עצמו דחוק ברשימת הרוטציה ויקווה מאוד לקבל אישור להשאלה כבר בימים הקרובים.

מי על הכוונת?

הפנקס של ברק בכר לא ריק. מספר שמות פוטנציאלים נזרקו בשבועות האחרונים כמועמדים לחיזוק. הפנטזיה להביא שובר שוויון בינואר שיתן לקבוצה את האקס פקטור לו היא זקוקה חיה ובועטת, אבל הסיכוי לכך לא גבוה, וזה ידוע.

מי שבכל זאת "מתחמם על הקווים" הוא השוער אמיליו זובאס של בני יהודה. לצערם של אוהדי באר שבע, ולשמחתו של השוער, אמש הוא כמעט ולא נדרש להציג מיכולתו בין הקורות בטרנר. למרות זאת, נחשב לאחד מהשוערים היציבים בארץ ובקבוצה צפויים להתחיל בקרוב בשיחות לא-רשמיות עימו, במטרה אולי לסגור חוזה בזמן הקרוב, אך כזה שיעביר אותו לבאר שבע רק בתום העונה הנוכחית.

האם נראה את השוער בקרוב לובש אדום?

שם נוסף שבבאר שבע מגבלים בו עניין הוא בלסינג אלקה, חלוצה של מ.ס אשדוד. אלקה יחגוג בעוד כחודשיים את יום הולדתו ה-22. הגיע לאשדוד בתחילת העונה הנוכחית ולמרות שהקבוצה מעיר הנמל מדורגת מתחת לקו האדום, הוא מציג יכולת טובה ומשתפר ממשחק למשחק. במאזנו עד כה שלושה שערים. כבר כשהגיע, רחשו שמועות בדבר זכות ראשונים שיש להפועל באר שבע בעניינו, אך הנושא לא אומת באופן רשמי.

צמרת הליגה רותחת יותר מאי פעם. יש לארבע הקבוצות החברות בה הזדמנות למקצה שיפורים ופרשנים מעריכים שהעונה תקום ותיפול על השבועות הקרובים של חלון ההעברות. בבאר שבע מקווים שעם או בלי שינויים בינואר, העונה הזו תסתיים בהנפת צלחת שלישית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('098ed958-4116-4d6d-b7fa-3ddfbbb1c966','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה