סטודנטים שלמדו עם המחבלת מלקיה: "הייתה שקטה וחייכנית, מפחיד לדעת מה עבר לה בראש"

$(function(){setImageBanner('12e6a9d7-dd5f-471a-ad8e-cec61b944d4f','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

סטודנטים להנדסה באוניברסיטת בן גוריון שלמדו עם המחבלת תסנין אל-אסד מלקיה, תיארו את תחושותיהם לאחר ששמעו על מעצרה "הייתה שקטה, לא נראתה הטייפקאסט האנטי ציוני, אפילו הביאה משלוח מנות בפורים ושיחקה איתנו פריזבי" ; "אתה לא מבין איך בן אדם שלומד איתך יכול להתהפך בוקר אחד ולהתגייס לדעאש".



אמש הותר לפרסום כי תסנין אל אסד ורחמה אלאסד, תושבות היישוב הבדואי לקיה כבנות 19, נעצרו בחשד שתכננו לבצע פיגוע בבאר שבע באמצעות מזוודת נפץ, כשעל הכוונת מספר יעדים אפשריים - אוניברסיטת בן גוריון, מכללת קיי והתחנה המרכזית בבאר שבע. השתיים נעצרו לאחרונה על ידי כוחות הביטחון כשבמקביל נעצר גם אחמד אבו רמילה, תושב מזרח ירושלים בן 24, אותו גייסו השתיים כדי לבצע פיגוע בערב השנה החדשה.

כך נראו רגעי המעצר כשכוחות מג"ב ומסתערבים פשטו על בית המחבלות בלקיה:

"הביאה משלוח מנות בפורים, שיחקה איתנו פריזבי"

הידיעה על תכנון הפיגוע באוניברסיטה יצרה אמש סערה בקרב סטודנטים רבים, שחלק מהם אף למדו עם המחבלת תסנין אל-אסד. אדיר (שם בדוי), סטודנט להנדסה באוניברסיטת בן גוריון, שיתף את 'באר שבע נט' בתחושותיו לאחר שגילה כי תסנין אל-אסד, הסטודנטית שלמדה עמו במכינה יצרה קשר עם דאע"ש ותכננה פיגוע באוניברסיטת בן גוריון: "תסנין הייתה מאוד שקטה, חייכנית, אמנם הייתה לבושה כמוסלמית שרואים רק את הפנים, אבל לא בן אדם שנראה אנטי ציוני או הטייפקאסט של אנשים שמדברים על הכיבוש. היא הייתה תמיד יושבת מאחורה בכיתה ולא היה נראה שום דבר חשוד, לא היו סימנים. שחגגנו פורים היא הביאה משלוח מנות, ופעם אחת אפילו שיחקה איתנו פריזבי. היא עזבה ביולי את המכינה, חודש לפני שנגמר".

תסנין אלאסד. לא הראתה דעות קיצוניות. צילום: תקשורת שב"כ / באר שבע נט

איך המעצר שלה גורם לך להרגיש כסטודנט מבחינת תחושת הביטחון האישי?

"כל הכיתה שלי אנחנו בשוק טוטאלי על מה שגילינו. שמישהי עם כוונות כאלה הסתובבה בינינו. אנחנו לומדים עם ערבים באוניברסיטה. עצם העובדה שיושבת לידך מישהי בכיתה והיא בקשר עם דאעש , זה מאוד מפחיד ומלחיץ. מה הבעיה להביא תיק לכיתה ולפוצץ? ". למרבה הצער, למעשה זה בדיוק מה שתכננה תסנין לעשות, אך חזרה בה לאור סידורי האבטחה באוניברסיטה.

על מערך האבטחה באוניברסיטה אמר אדיר "יש אבטחה טובה באוניברסיטה ואתה מרגיש את הבדיקה כל בוקר. אני כן חושב שמאבטח שבודק 300 תיקים בשעה יכול לפספס תיק כשיש לחץ. צריך לשים מכונת שיקוף בכניסה".

"אתה לא מבין איך בן אדם שלומד איתך יכול להתהפך בוקר אחד ולהתגייס לדעאש"

מתי, סטודנט נוסף שלמד עם תסנין בקדם המכינה להנדסה תיאר אותה באופן דומה "חוץ מבוקר טוב לא היה יותר מדי. הייתה שקטה וחייכנית, יושבת תמיד מאחורה. אף פעם לא היה חשד כלשהוא. כשראינו את הכתבה ואת השם שלה חשבנו שצוחקים וזו לא היא, ואז ראינו את התמונה שלה והיינו פשוט כל הכיתה בשוק" סיפר מתי ל'באר שבע נט'.

"אתה לא מבין איך בן אדם שלומד איתך יכול להתהפך בוקר אחד ולהתגייס לדעאש". סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום ארכיון

מתי המשיך "יש באוניברסיטה המון סטודנטים בדואים וגם במכינה, ואתה אומר לעצמך טוב אפשר לחיות בדו-קיום ואתה לא מבין איך בן אדם שלומד איתך יכול להתהפך בוקר אחד ולהתגייס לדעאש. זה עוד אחרי שהם מקבלים את כל ההקלות האפשריות, מלגות וקבלה ללא פסיכומטרי, בזמן שאני בן אדם שעושה צבא קרבי צריך לעשות פסיכומטרי לעבור כל כך הרבה והם מקבלים הכל ואחרי זה עוד יש מקרים כאלה".

הסטודנטים עמם שוחחנו תיארו בחורה שקטה שלכאורה לא הראתה דעות קיצוניות. אין לדעת אם גישתה הלאומנית נרקמה עת שהייתה סטודנטית במכינה להנדסה, או לאחר שעזבה את המכינה להנדסה בחודש יולי, ומשם הדרך לטרור עבורה הייתה קצרה מאוד. כאמור, נגד השלושה, תסנין אל אסד,רחמה אל אסד, ואחמד אבו רמילה הוגש כתב אישום הכולל עבירות נגד בטחון המדינה תוך כוונות להצטרף לדאעש, ומעצרם הוארך עד תום ההליכים.

 אוניברסיטת בן גוריון - צילום: פלאש90

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('2a72a61c-d061-420f-aea6-f6cdbc7a70e4','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה